Gå til innhold

Litt småsjokkert her


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg hadde en venninne og kjæresten hennes på overnatting fra i går til i dag. Har aldri møtt han før. Vi hadde det fint sammen i går og i dag skulle vi spise frokost sammen før de måtte dra. Jeg stekte eggerøre og rundstykker og dekket på på balkongen. De gikk og satte seg mens jeg hentet resten av pålegget. Da jeg kommer ut har han tatt all eggerøren på sin tallerken, halvparten av skinken, mange osteskiver og alt jeg hadde lagt på av grønnsaker. Han gir meg bare det tomme fatet og sier at jeg nok får lage litt mer om vi damene også vil ha. Jeg så at venninnen min ble litt flau og fortet seg å si at han trener så mye så han trenger mye proteiner og at han ikke er så glad i brød. Det var eggerøre av 6 egg! Jeg hadde ikke flere egg, og det sa jeg. Han burde jo blitt litt skamfull og delt med seg, men han trakk bare på skuldrene og spiste videre. Jeg ble bare sittende og gape, så paff ble jeg. Nå har de reist og jeg går fortsatt og rister på hodet. Dette er da ikke normal oppførsel vel? Eller burde jeg tenkt at eggerøre av 6 egg er for lite til tre personer? Jeg lager av to egg til meg selv og da har jeg til både frokost og en skive til matpakken. Hvor mange egg beregner dere per person til eggerøre, omelett osv.?

Anonymkode: eb678...d5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ca 2 egg pr person, ja. Direkte ufint gjort av denne fyren. 

Ikke så glad i brød? Trenger ikke å være uforskammet for det, vel! Er man gjest, så oppfører man seg og forsyner seg med omtanke. 

Anonymkode: f5da1...311

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ufint av han, men jeg vil hatt dobbelt med egg. 

Anonymkode: c5285...6da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok ikke gapt i flere timer etterpå, men hadde nok tenkt mitt. Når det er sagt er eggerøre av 6 egg veldig lite til 3 voksne. 

Anonymkode: 06767...1eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ufint av han, eller rett og slett egoistisk. Regner også 2 egg per person når jeg lager eggerøre. 

Anonymkode: 4afef...279

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig frekt. Men eggerøre av 6 egg er lite!!

Anonymkode: d8d15...373

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En ting er at hans oppførsel, for der gikk han i minus når det handler om sosial intelligens. Jeg lurer jo på hvorfor ikke venninnen din stoppet ham eller sa noe, men heller forsvarte ham. Så kan en jo spekulere på hvorfor hun opptrådte på den måten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, 2 egg pr person holder når det også er annet pålegg. 

Helt uakseptabel oppførsel og jeg hadde nok lurt på hvordan venninnen min orker å være sammen med en som tydeligvis er så egoistisk og ikke har lært helt normale sosiale koder! 

Anonymkode: b260a...94d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen på 10 får eggerøre laget av minst 4 egg. Og da spiser han brød ved siden av. Så litt lite eggerøre til 3 voksne, men helt klart noen manglende sosiale antenner hos denne mannen. 

Jeg dropper filteret/maskeringen noen ganger, når jeg møter sånne personer. Så jeg hadde nok slengt tilbake; "eller så kan jo du oppføre deg normalt og dele på maten som er." 

Jeg er en høytfungerende autist med livsvarig erfaring i maskering (diagnostisert i voksen alder) og er ekstremt god sosialt. Men oftere og oftere tillater jeg meg å droppe maskeringa og bare si det jeg tenker. Og det er forløsende deilig. 

Anonymkode: ef816...f7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde brukt  flere egg. Men uansett om du så lagde av 3 egg, regner jeg med at voksne folk har folkeskikk til å ikke ta alt. Hvis mannen trenger så mye proteiner og ikke er så glad i brød, så får han ta med egen mat. Å ta halvprten av skinken, alt av grønnsaker og alt av egget vitner om en mann som er veldig uhøflig, grisk, egoistisk og selvsentrert, han passet på å grabbe til seg mens du var vekke.

Anonymkode: 9e02f...891

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke mye til for å sjokkere deg eller?

Er det noe å dvele ved. Aldri invitere de igjen er vel konklusjonen? Frekke folk vil man ikke ha på besøk. 
Utover det, trenger nan virkelig en diskusjon på hva man beregner per person. Alle skjønner jo at han var uforskammet. 

Anonymkode: f12b4...637

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uhøflig i flere settinger, forsyner grovt av det meste, og det før alle har satt seg til bords. Han trenger ikke å bli invitert før han har lært seg et minimum av dannelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånne hensynsløse egoistiske menn er så sykt turnoff. Kunne aldri falt for en sånn fyr. Mannen min er helt motsatt. Hensynsfull, omsorgsfull og oppmerksom på andre mennesker og deres behov. Setter aldri eget behov først. Men er heller ikke selvutslettende på noe som helst vis. Han er bare godt oppdratt av knakende gode foreldre. (Jeg har verdens beste svigerforeldre). Så det har nok en del med oppdragelse å gjøre, og kultur der man kommer fra.

Jeg blir paff av slike ting som du beskriver, HI, og like paff av menn som fortet seg å ta det ene ledige setet når det er en gravid eller en eldre i nærheten, eller slipper døra igjen etter seg når de merker at det kommer noen etter dem.

At de i det hele tatt får seg noe er helt uforståelig for meg, for det er ekstremt usexy oppførsel

Anonymkode: 8cf92...a19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (52 minutter siden):

Jeg hadde brukt  flere egg. Men uansett om du så lagde av 3 egg, regner jeg med at voksne folk har folkeskikk til å ikke ta alt. Hvis mannen trenger så mye proteiner og ikke er så glad i brød, så får han ta med egen mat. Å ta halvprten av skinken, alt av grønnsaker og alt av egget vitner om en mann som er veldig uhøflig, grisk, egoistisk og selvsentrert, han passet på å grabbe til seg mens du var vekke.

Anonymkode: 9e02f...891

Enig, virker som en ekkel og frastøtende fyr

Anonymkode: 8cf92...a19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spiller ingen rolle om 6 egg er for lite. Man forsyner seg ikke med alt. Han er frekk og mangler totalt folkeskikk. Det hadde sittet langt inne å invitere han på mat igjen.

Anonymkode: 5a0ae...fa2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde brukt flere egg, men det er ikke greia her.

Problemet er en lynfrekk og egoistisk mann som gjør at jeg lurer på om venninnen din har det bra. Sånn egoisme viser seg nok ikke bare ved frokostbordet, og jeg har vondt av henne som prøver tilpasse seg en sånn mann.

Anonymkode: ca06e...b45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva svarte han da du sa at han hadde forsynt seg grovt? 

Anonymkode: a4932...906

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du beregner altfor lite! Her er vi 2 voksne og 1 ungdom,vi hadde ikke regnet så lite eggerøre. Det er bedre å ha for mye enn for lite når en har gjester,å eggerøre holder seg fint flere dager i kjøleskapet,så ingen problem med rester.

Anonymkode: 90842...891

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt veldig forfjamset. Voksne folk!

Anonymkode: d036a...304

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ReneRene skrev (3 timer siden):

En ting er at hans oppførsel, for der gikk han i minus når det handler om sosial intelligens. Jeg lurer jo på hvorfor ikke venninnen din stoppet ham eller sa noe, men heller forsvarte ham. Så kan en jo spekulere på hvorfor hun opptrådte på den måten. 

Jeg er veldig konfliktsky så jeg hadde heller ikke sagt noe til kjæresten,men hadde dødd innvendig av flauhet.

Anonymkode: 90842...891

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er veldig konfliktsky så jeg hadde heller ikke sagt noe til kjæresten,men hadde dødd innvendig av flauhet.

Anonymkode: 90842...891

Jo, og det handler kanskje om hvor lenge de har vært sammen også. Men jeg tenker at man kan tillate seg litt mer ovenfor kjærester? Jeg hadde ikke sagt til en mer ukjent, for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det spiller ingen rolle om 6 egg er for lite. Man forsyner seg ikke med alt. Han er frekk og mangler totalt folkeskikk. Det hadde sittet langt inne å invitere han på mat igjen.

Anonymkode: 5a0ae...fa2

Hun spør helt konkret om 6 egg er for lite,da må vi få lov å svare på det. Å 6 egg på tre voksne ER lite,særlig når en har gjester. Når en har gjester er det viktig å heller ha for mye enn for lite. Eggerøre kan fint stå noen dager i kjøleskapet om det er rester.

Anonymkode: 90842...891

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ReneRene skrev (Akkurat nå):

Jo, og det handler kanskje om hvor lenge de har vært sammen også. Men jeg tenker at man kan tillate seg litt mer ovenfor kjærester? Jeg hadde ikke sagt til en mer ukjent, for å si det sånn.

Jeg har samme kjæreste i 4 år,men å irettesette han foran andre voksne mennesker er ikke jeg er komfortabel med hvertfall. Men jeg er konfliktsky da.

Anonymkode: 90842...891

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var spesielt ja 😆 
 

Det er ingen unnskyldning at man trener mye, herregud. Jeg har både mann og sønn som trener, sistnevnte har et enormt behov for påfyll. Men det er han bevisst, han lar alle ta til seg først, så spiser han opp resten etterpå. Trodde det var normal folkeskikk jeg. 

Anonymkode: c06a7...ace

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...