Gå til innhold

Hva kan dette være? Noen som har hatt det sånn?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er og har alltid vært aktiv. Går, løper og trener styrke flere ganger i uken. I senere tid har jeg fått så vondt i høyre bein etter litt lengre tids aktivitet. En gang jeg var på topp tur kom jeg meg mest ikke hjem igjen, for det var som om ti kniver skar inn i hoftebeinet. Smerten begynner gjerne rett over kneet og bygger seg opp til hofta. Kjennes som om jeg er skikkelig, skikkelig støl og kan omtrent ikke gå. Det låser seg nesten liksom. 

Hva kan dette være? Og bør jeg ta det helt med ro fram til jeg har vært hos legen? Kan det gjøre vondt verre å trene litt kortere turer for eksempel? 

Anonymkode: b6fa3...98e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke helt, men sliter med hofter så har hatt en del låsninger. Det kan være betennelse i hofta og da bør du ikke overdrive. Har selv opplevd å måtte bli henta 10 min gange hjemmefra pga smerter og umulig å bevege seg. Gjorde bare vondt verre å fortsette. Ta en tur til legen, evt ring en osteopat som kan hjelpe deg 

Anonymkode: a8a40...f90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bestilt en time hos naprapat e.l., de kan mye mer om sånt enn en allmennpraktiserende lege.

Anonymkode: f8ee6...896

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tja, kanskje. Følelse av kniv i bekken og hofte er hos meg slitasjeskader i bekkenet. Jeg har hatt mye hevelse nederst i ryggen og i høyre rumpeball som har klemt av nerver i foten, fikk da vondt rett over høyre kne, mot innsiden av foten. Har også hatt slimpose betennelse ved hofteleddet og dette var en stikkende smerte. Men det høres ikke helt likt ut som det du sliter med, så jeg ville gått til legen.

Anonymkode: 04d00...167

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå til legen og be om henvisning til MR. Det første som bør gjøres er nemlig å ta bilder for å se hva som årsaker dette. Deretter er behandlig aktuelt. 

Jeg sliter også med smerter i hoften, og fant nettopp ut at jeg har hofteleddysplasi etter røntgen. 

Anonymkode: 35b2a...be4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...