Gå til innhold

Rema er i ferd med å bli en drittbutikk


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Mer og mer av egne merker. Og de er virkelig ikke like bra. Kjøpte laksen deres i dag. Fy for noe skvip. Risen er bare eget merke. Hadde vi hatt andre butikker i nærheten som ikke var rema hadde jeg ikke satt mine bein der igjen. Hjelper ikke på at betjeningen er dritsur heller. 

Anonymkode: 56d1a...b89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt enig! Bortsett fra at i vår nærmeste Remabutikk er det veldig god service og hyggelig og hjelpsom betjening. Men jeg handler ikke egne merkevarer, verken der eller andre steder. Merkevarene er for det meste av dårligere kvalitet og de er ikke nødvendigvis billigst heller.  Det trenger de ikke å være så lenge folk tror at de er det....

Anonymkode: a2b56...f11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er sånn på kiwi og coop også. Litt bedre for kjøtt kanskje, men mest sine egne billigmerker der også. 

Anonymkode: c50b2...ea7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, mange varer er ikke det folk tror det er. Som ta billigsyltetøyene deres. Råvarene brukes ikke for å produsere syltetøy, de brukes til å produsere saft. Det som blir igjen av bær og frukt i produksjon av forskjellige syltetøy brukes etterpå til å blandes sammen med stoffer for å gjøre det mer geleaktig, stivere, og så selges disse restene etter saftproduksjonen som "syltetøy". Det er sukret i hjel og tilsatt stoffer for å få frem bær eller fruktsmaken. Ikke rart da at folk reagerer på smaken! Samtidig har folk ikke all verdens råd, så da blir det noe enklere "syltetøy" på Rema eller Kiwi. For ingen av disse opplyser jo om hva dette faktisk er.

Slik tjener de store kjedene store penger på å selge det som egentlig er noe annet. Det hadde jo ikke solgt så godt om det het, "saftrester", eller, "brukte råvarer-syltetøy".

Anonymkode: a183a...6ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt uenig med deg. Her har de masse standard merker, og i tillegg er jo deres eget ofte kjempegodt til en lavere pris.

Anonymkode: 973ab...0e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må være våken rundt dette med egne merker altså. Prisforskjellen er som regel minimal, de vil jo tjene mest mulig penger.

Alle kjedene er like ille synes jeg.

Ta f.eks eldorado vaniljesaus, pakken er lik, og den koster omtrent det samme. Men Tine sin vaniljesaus er laget av melk fra norske kuer. Eldorado sin er laget i Danmark av melk fra Europa. Jeg betaler heller en kr mer og støtter norske bønder jeg altså.

Anonymkode: 0bd2b...d35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg anbefaler alle som kjøper butikkenes egne merkevarer (EMV) til å følge bloggen til Anders Nordstad. Da ser dere hva dere støtter når dere kjøper EMV-varer. Dere bidrar til komplett monopol for de tre store kjedene. Og når det er oppnådd, ikke tro et øyeblikk at EMV-varer vil være billige… når konkurrentene er blåst av banen kan de sette akkurat de prisen de vil. For det vil ikke være tilsvarende, konkurrerende varer igjen.

Anonymkode: d8778...0ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Mer og mer av egne merker. Og de er virkelig ikke like bra. Kjøpte laksen deres i dag. Fy for noe skvip. Risen er bare eget merke. Hadde vi hatt andre butikker i nærheten som ikke var rema hadde jeg ikke satt mine bein der igjen. Hjelper ikke på at betjeningen er dritsur heller. 

Anonymkode: 56d1a...b89

Ikke så mye bedre på coop extra desverre, på butikken her så selger de kun coop egg og kun coop brød. Jeg blir skikkelig irritert når de tar fra meg valgmulighetene og jeg blir tvunget til å kjøpe deres eget merke. Kanskje jeg hadde prøvd det/kjøpt det uansett, men når de tar fra meg valget så blir jeg trassig og  lar vær å kjøpe det i det hele tatt.

Anonymkode: 2cd4e...bbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Ikke så mye bedre på coop extra desverre, på butikken her så selger de kun coop egg og kun coop brød. Jeg blir skikkelig irritert når de tar fra meg valgmulighetene og jeg blir tvunget til å kjøpe deres eget merke. Kanskje jeg hadde prøvd det/kjøpt det uansett, men når de tar fra meg valget så blir jeg trassig og  lar vær å kjøpe det i det hele tatt.

Anonymkode: 2cd4e...bbf

Men det er jo nettopp dette som har vært hensikten til kjedene hele veien, å oppnå monopol.

Anonymkode: d8778...0ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå bor jeg så sentralt at det bare er 200 meter til coop extra, 400 m til Spar, 15 min å gå til kiwi, meny og rema. 

Handler mest på coop. Har prøvd ulike varianter, men feks Gilde/ solvinge osv er best. Coop har mest av det vi bruker. 

Men vi drar innom rema for brød, og meny for noen andre varer bytter på. 

Synd de ikke har så mye Santa Maria og toro risen vi bruker på rema. Maisen er vel remas egen også. Men er fornøyd med mye annet. Kjøtt og kylling og div er godt utvalg hos på rema. 

Anonymkode: 24c80...385

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er knallhard konkurranse mellom kjedene! Rema 1000 er faktisk den kjeden som sliter mest med å få endene til å møtes. Det er derfor Rema har vært nødt til å kjøpe opp en rekke produsenter for å i det hele tatt kunne drive med litt fortjeneste. Det er snakk om ørsmå marginer! Hadde dere kunnet se de tallene min mann ser på dataen hans i jobben hadde dere skjønt at Rema faktisk er den kjeden som gjør mest for å kunne levere til kundene sine. Og Rema 1000 driver kvalitet altså, det er ikke snakk om å prøve å lure kundene på noen som helst måte! 

Anonymkode: 263a1...d90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (22 timer siden):

Men det er jo nettopp dette som har vært hensikten til kjedene hele veien, å oppnå monopol.

Anonymkode: d8778...0ff

Mulig det.

Anonymkode: 2cd4e...bbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (På 13.5.2024 den 20.20):

Det er knallhard konkurranse mellom kjedene! Rema 1000 er faktisk den kjeden som sliter mest med å få endene til å møtes. Det er derfor Rema har vært nødt til å kjøpe opp en rekke produsenter for å i det hele tatt kunne drive med litt fortjeneste. Det er snakk om ørsmå marginer! Hadde dere kunnet se de tallene min mann ser på dataen hans i jobben hadde dere skjønt at Rema faktisk er den kjeden som gjør mest for å kunne levere til kundene sine. Og Rema 1000 driver kvalitet altså, det er ikke snakk om å prøve å lure kundene på noen som helst måte! 

Anonymkode: 263a1...d90

- og det som er ufattelig trist i dette, er at det nesten er bare Reitan som tjener penger! Han (de) tjener avsindige summer. Den som tjener aller minst, er bonden. 

Anonymkode: 91e1c...061

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rema er en bra butikk der jeg bor. Standard på butikken er avhengig av hvem som driver butikken, dvs den lokale kjøpmannen. Rema har den beste filosofien synes jeg. De kjempet hardt for å unngå apper og medlemsfordeler. Slike ting fordyrer bare fordi det blir enda flere ansatte til å administrere. Men gjennomsnittsnordmannen er viljesvak og dum, så da fungerer dessverre dette fordyrende elementet med medlemsskap. Alt blir jo 1-3% dyrere av apper og medlemsskap. Enda dyrere om du IKKE er medlem, da må du bare bli medlem, og du får enda mer mas å tenke på. Dette skjønte Rema, men den gjennomsnittlige kunden er dessverre ikke intelligent nok til å skjønne dette, og de gjennomsnittlige er det dessverre flest av. Da blir vi styrt av middelmådigheten.

Anonymkode: aa854...16b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (12 timer siden):

- og det som er ufattelig trist i dette, er at det nesten er bare Reitan som tjener penger! Han (de) tjener avsindige summer. Den som tjener aller minst, er bonden. 

Anonymkode: 91e1c...061

Den som driver butikken godt tjener veldig godt. Noen har millionlønninger. Jeg kjenner noen kjøpmenn i Remasystemet, de mest attraktive butikkene er veldig lønnsomme for kjøpmannen.

Anonymkode: aa854...16b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Den som driver butikken godt tjener veldig godt. Noen har millionlønninger. Jeg kjenner noen kjøpmenn i Remasystemet, de mest attraktive butikkene er veldig lønnsomme for kjøpmannen.

Anonymkode: aa854...16b

Men det skjer jo ikke over natta. Om man feks får butikk via rema-talent er man skyldig penger i lang tid. de jeg kjenner brukte 3 år som kjøpmenn før de i det hele tatt kunne ta ut noe som helst skikkelig lønn. Så de som jobber hardt får gode resultater. Butikken vi har som nærmeste nabo har best omsetning i hele fylket, til tross for at det er en elendig butikk. 

Anonymkode: 75870...6f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lenge syntes rema har vært en dårlig butikk. Det eneste ingen slår de på er kjøtt. 

Anonymkode: 36d24...244

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...