Gå til innhold

Avføringsprøve


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er til utredning på sykehuset og skal levere avføringsprøve. Skjønner delen hvor man skal ta dingsen å stikke ned i avføringen 4 steder, men hvorfor lage kryss i selve avføringen, den skal jo ikke med….?

Anonymkode: 99098...d91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare gjør det. Spiller vel ingen rolle hvorfor? Jeg brukte noe sånt som 3 dager bare på å få tatt den..

Anonymkode: 36ea0...cc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Bare gjør det. Spiller vel ingen rolle hvorfor? Jeg brukte noe sånt som 3 dager bare på å få tatt den..

Anonymkode: 36ea0...cc0

Men den skal jo bare skylles ned i do. Det er prøver med den dingsen som skal sendes inn

Anonymkode: 99098...d91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Men den skal jo bare skylles ned i do. Det er prøver med den dingsen som skal sendes inn

Anonymkode: 99098...d91

Ja. Men det er vel for å få mest mulig med fra avføringen på pinnen. Jeg slet, som sagt, mest med å under hele tatt få tatt den. Brukte 3 dager. Det skal ikke være vann i avføringen, så man må legge masse papir i do for å hindre det. Og jeg som er enten løs eller hard i magen fikk det virkelig ikke til. Enten forsvant den gjennom papiret, eller så var det så bløtt at det var umulig å ta prøven

Anonymkode: 36ea0...cc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips: sett en tom isboks nedi do. Da slipper du å fiske opp prøven fra doskåla. Tiss først nedi doen, deretter setter du boksen nedi. Eller hvis du har badekar, squat over isboksen.

Anonymkode: 393fa...705

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tar avføringsprøver hele tiden her i huset, og har landet på å feste en (helt ren) pose under doringen. Tiss går foran posen, avføring i posen. De prøvene vi skal ta innebærer at selve avføringen skal i prøveglasset, da. 

Anonymkode: e7fc5...239

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Tips: sett en tom isboks nedi do. Da slipper du å fiske opp prøven fra doskåla. Tiss først nedi doen, deretter setter du boksen nedi.

Anonymkode: 393fa...705

Det gjorde jeg og, etter anbefaling fra legesenteret.

Anonymkode: 7bc20...832

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...