Gå til innhold

Er jeg hårsår?🤔


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har en mamma som jeg aldri har hatt en veldig godt forhold til. Ble skreket til hele barndommen min, bare krangling egentlig. Hun var sint på min far og lot det nok gå ut over meg. De siste 4årene har ting vært bedre. Hun ble alvorlig syk, men overlevde å har kommet ganske godt ut av det. Etter det ble hun også snill, faktisk.

 

Jeg er ikke så ofte hos henne som hun skulle ønske. Jeg er utrolig glad i henne men. Er jeg på besøk er det ofte kritikk, føler jeg. «Bilen din er møkkete, nå må du vaske den. Du kan ikke kjøre rundt med så fæl bil». Det var noen gjørmeflekker på baggasjeluka, ellers bra. Sa jeg skulle kjøpe kake til 17.mai som skal leveres på skolen. Har ikke tid til å bake. Har 3 barn, skal arrangsjere 17 mai på skolen å hjelpe til både 16 og 17 mai. Før dette jobber jeg, inkludert i helgen nå. «Hva du kan ikke kjøpe kake?! Nei jeg bakte alltid kake til deg. Du må jo bake». Jeg svarte at hun hadde ett barn og var ufør, hun hadde kanskje litt bedre tid enn meg. En tilhenger har stått på gårdsplassen med hageavfall i. «Har du ikke tømt den enda, den har jo stått ei uke». Prøver å si at det haster ikke, graver opp litt røtter i hagen å det tar tid. Skal jeg komme på besøk er det ikke godt nok med 3t. Må komme i 6,7,8t. Prøver å forklare at det er vanskelig da jeg jobber helger og ungene har kamper og cuper i helgene. Nei det skjønner hun ikke. Kan neppe være så travelt. At vi pusser opp, jobber fult, har fire idretter og jeg jobber turnus er det liten forståelse for. At min venninne i tillegg ligger for døden noe som gjør meg kjørt om dagen det forstår hun ikke. Må jo bake kake, kan ikke kjøpe liksom. Slik er det hele tiden. Alltid noen kommentarer på småtteri. Slitsomt. 

Anonymkode: fa37e...770

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er ikke hårsår, morra di er kravstor og frekk 

Anonymkode: bc945...9c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er hun interessert i ditt liv egentlig?  Spør hun om hva du gjør og hvordan du har det og/ eller lytter når du forteller?  Hun er sikkert snill og jeg skjønner at du er glad i henne. Hun er nok glad i deg også, men hun virker ekstremt selvsentrert. Du er ikke hårsår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hun noen diagnose? Mamma ble snill etter hin kom i overgangsalderen. Kanskje hormonellt. 

Du må sette grenser for deg selv. Kan du ikke si det som det er ? Vi lærer jo barna våre å snu ting til det positive. 

Anonymkode: 906c0...ffa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, her er du ikke hårsår. Moren din har ikke forutsetning for å forstå hva du står i, siden hun ikke har prøvd det selv. Overhør, jatt med, si ha og ja, glem det i det du går ut døra. 

Anonymkode: e4654...1da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære HI
Din mor ble aldri snill, hun er bare slem på en annen måte.
Greit, hun verken skriker til deg eller kjefter på deg, men hun kritiserer alt du gjør.
Tråkker deg ned, og gjør hva hun kan for å ødelegge selvtilliten din.
Jeg syns nesten den hun er nå er mye, mye verre.

Hadde jeg vært deg så hadde jeg brutt kontakten helt.
Dine barn har ikke godt av å ha en mor som blir behandlet på den måten

Anonymkode: 7e747...e89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Kjære HI
Din mor ble aldri snill, hun er bare slem på en annen måte.
Greit, hun verken skriker til deg eller kjefter på deg, men hun kritiserer alt du gjør.
Tråkker deg ned, og gjør hva hun kan for å ødelegge selvtilliten din.
Jeg syns nesten den hun er nå er mye, mye verre.

Hadde jeg vært deg så hadde jeg brutt kontakten helt.
Dine barn har ikke godt av å ha en mor som blir behandlet på den måten

Anonymkode: 7e747...e89

Helt enig!

Anonymkode: 75613...478

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke hun høres så snill ut jeg. Mulig hun er snillere, men ikke snill.

Anonymkode: 761b2...9b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En snill mamma hadde tilbudt seg å bake for deg. Hun der er jo bare kjip

Anonymkode: d868c...948

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

En snill mamma hadde tilbudt seg å bake for deg. Hun der er jo bare kjip

Anonymkode: d868c...948

Tenkte akkurat det samme. 
 

Trådstarter er ikke hårsår, moren virker ikke snill i det hele tatt. Kritisere alt trådstarter gjør eller ikke gjør er bare ufint. 

Anonymkode: b5f85...ef9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det er virkelig ingen som er på besøk i 6-8 t om mor bor i nærheten. Hvem har tid til slik. 

Anonymkode: fdfc6...b83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig hun er snillere, men spesielt snill høres hun ikke ut som hun er. Kanskje hun gjennom sykdommen bare innså at hun trengte deg og at hun nå er litt mer strategisk i sin adferd. Sånn pirking og hakking som hun driver med er ikke å være snill. Skryter hun noen gang av deg? Synes hun noe du gjør er bra nok? Når du har besøkt henne, reiser du noen gang derfra og kjenner at dette var fint og hyggelig og ga deg glede, eller er det skuffelse og irritasjon du får i premie for å komme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn (og enda verre ting også) holdt moren min på med også.

Jeg er ikke enig i at moren din har blitt snill. Å holde på sånn er ikke snilt!

Jeg brøt kontakt med moren min i 2015 og har bare fått det bedre etterpå. Trist men sant. Ble helt ødelagt av å ha med henne å gjøre. Men hun skjelte meg ut også og sa veldig stygge ting.

Livet har blitt mye bedre uten.

Klem til deg ❤️

Anonymkode: 0fb74...481

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må slutte å forklare.  Det er en uvane vi kvinner har oftere enn menn. "Stikker du innom en tur i kveld?" Kvinne: "Å, det passer ikke i kveld for jeg skal .... "  Mann: "Nei, det passer ikke i kveld"  Dermed så stiller vi oss også mer lagelig til for motargumenter.  Etter at jeg for noen år siden lært å bli mann i svarene mine, er det faktisk blitt mye enklere. 

«Bilen din er møkkete, nå må du vaske den. Du kan ikke kjøre rundt med så fæl bil»  "Jo da, det går fint.  (Og kunne jeg nok på den rette (eller kanskje gale) dagen slengt på at "motoren og bremsene på denne bilen virker selv om bilen er skitten")

"Hva, du kan ikke kjøpe kake!"  Jo da, det kan jeg. 

"Har du ikke tømt hengeren ennå?" "Nei."

"Du må være her i 6-8 timer" "Det passer ikke, så da kan jeg (dessverre) ikke komme." 

Øv deg på svar svar som ikke har forklaring.

 

Og skulle det ikke hjelpe etter noen forsøk, så si rett ut at dette gidder du ikke å diskutere og viss det skal være sånn hver gang du kommer, så slutter du å komme på besøk.

Endret av Yellow Brick Road
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...