Gå til innhold

Var dere populære i oppveksten, og ble barna deres det også?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg var ikke populær. Hadde ikke mange venner, men ett par gode. Men mine gutter har mange venner og er godt likt 

Anonymkode: 8754d...807

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var populær. Ene barnet er populær, det andre ikke.

Anonymkode: bef46...6dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ikke populær i det hele. Hadde noen venner, men har hatt problemer med det sosiale i alle år. Har slått meg til ro at jeg er alene, men ikke ensom. Sosiale settinger gjør meg uvel. Datteren min er stikk motsatt! Hun er et sosialt midtpunkt og veldig godt likt av alle rundt seg. Det tar på å være mamman hennes😅

Anonymkode: 86ed3...09b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke populær på barneskole/ungdomsskole men hadde mange venner. 
 

Ble vel av de populære på videregående.

datteren min har ikke hatt så mange venner på ungdomsskolen. Noen få gode venner. Håper at hun blir kjent med flere på vgs. Hun ønsker det veldig selv

Anonymkode: 010da...9fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantes ikke populær, ble mye mobba. Var likevel godt likt av mange og hadde alltid noen å være med. Flytta rundt og har gått på 4 barneskoler. Så det var viktig for meg at ungene ikke opplevde, så de har kun gått én skole. Eldste ble mye mobba og har ingen venner, men de to andre er godt likt og har samme venner som fra barnehagen pluss endel nye 

Anonymkode: a96ae...360

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var et ensomt barn. Ingen venner, mye mobbing. 
 

Eldste barnet ble mobbet/utestengt på barneskolen, ble litt bedre på ungdomsskolen og nå på vgs er hun populær.

Mellomste var populær, havnet i dramaet til en klassevenninne og ble utestengt på slutten av barneskolen før hun ble tatt inn igjen når klassevenninnen ble gjennomskuet ikle så lenge etter. Er nå ganske populær.

Minste er godt likt, men ikke populær. Sliter litt med kommunikasjonen og samspill, så har mistet en del venner opp gjennom. Har en gjeng på 5 på skolen, går godt over ens med alle på fotballen, men er aldri med venner på fritiden. Blir ikke invitert på noe.

Anonymkode: 1736a...3b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var med i den populære gjengen, men ingen leder. Barna mine har klart seg bra, om ikke populære så har de gode venner både på skole og fritid. 

Anonymkode: d3c76...ad5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ikke populær. Vi flyttet flere ganger og jeg har aldri fått venner veldig lett av ulike grunner. Det ene barnet mitt er «en av de kule», det er jeg veldig glad for da hen har utfordringer på andre områder, det andre barnet har mange venner, flere enn det som er «vanlig» men har aldri brydd seg om det sosiale hierarkiet. Jeg tror ikke hen er av de kuleste på ungdomsskolen, men heller ikke ukul.

Anonymkode: c8daa...492

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var vel verken eller. Ikke populær, men heller ikke upopulær. Likt av de fleste, tror jeg, men ikke en som skilte seg noe særlig ut. Jeg hadde få, men gode venner, og kunne ellers omgås de fleste. Barna mine er så ulike at det ikke er mulig å gi et samlet svar. Ene er svært populær, på den positive måten, altså er inkluderende, vennlig, morsom ol., to er på hver sin måte mer som meg, siste er absolutt ikke mislikt, men heller ikke populær. Han har asperger, så han blir nok litt for sær for mange, men det er heller ingen som mobber ham.

Anonymkode: 8ac1e...255

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ikke en av de populære. Ungdomsskolen var et helvete. Jeg ville ikke drikke og røyke og var i tillegg flink på skolen. Man ble ikke populær av sånt. Man ble utestengt. Så begynte jeg på vgs. Ble på ingen måte populær, men fikk gode venner som den dag i dag er mine beste venner.

Ingen av barna mine kan sies å være populære, men alle tre har gode venner og ingen av dem blir eller har blitt mobbet.

Anonymkode: 77c83...0d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Populær og populær.  Jeg var godt likt. Venner med alle. Folk visste hvem jeg var, men gjorde ikke så mye ut av meg. 

Var venner med de såkalte kule, og nerdene. Ble litt lei av forfengelighet og at de bare snakket om seg selv, så gikk raskt over til nerdene som ikke konkurrerte seg i mellom, hadde sunne interesser og var seg selv. Det er de som er kule syns jeg da. 

Sønnen vår er veldig sosial, godt likt. Allerede i 1.klasse da jeg fulgte han til skolen, samlet de seg rundt han, give me Five og ropte navnet hans. Mange venner fra alle klassetrinn. Så mange kjenner til han.

Søster er mere lik meg. Hun har holdt seg i en liten vennegruppe. Det som er moro nå på slutten av barneskolen, er at mange av de "populære" prøver å komme over i gruppa hennes, de er slitne alle man å dilte etter den ene sjefen i gjengen. De har et elendig miljø. Mange av de sliter med dårlig selvbilde og er veldig usikre. ( har snakket med mammaene.) Så de orker ikke være endel av de populære. 

Så da datter kom hjem fra skolen for litt siden, måtte hun le litt, alle jentene ville over , og at de var de populære nå.  De er seg selv. Ingen konkurranse seg i mellom. De er frie og kan si hva de tenker og føler. De er rause med hverandre.

Å være populær er ikke et mål. Å være et godt menneske og å tørre å gå med de klærne man vil, si og gjøre det de vil, det er målet. Og å ha noen gode venner da. 😊

Anonymkode: d748c...cae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Fantes ikke populær, ble mye mobba. Var likevel godt likt av mange og hadde alltid noen å være med. Flytta rundt og har gått på 4 barneskoler. Så det var viktig for meg at ungene ikke opplevde, så de har kun gått én skole. Eldste ble mye mobba og har ingen venner, men de to andre er godt likt og har samme venner som fra barnehagen pluss endel nye 

Anonymkode: a96ae...360

❤️

Anonymkode: d748c...cae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...