Gå til innhold

Du som løper mye, sko!??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg løper en del. Kjøpte et par hoka sko, de er gode men de er allerede slitt bak på hælkappen. Utrolig kjipt med såpass dyre sko. Ser flere klager over dette, så det er vel et velkjent problem med hoka. 

Andre typer jeg kan prøve med bedre kvalitet? Tar imot tips. 

Ser de har tilbud på asics gel contend 8 på xxl nå, er det greie løpesko? Noen som har prøvd? Får ikke lyst til å bruke 2000 kr hvis jeg ikke er sikker på at kvaliteten er bedre enn hoka, så har sett på litt rimeligere sko.

Anonymkode: 33fa8...22a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Asics er et godt merke om foten din passer dem. Mannen min har flere. Men de er litt små i størrelsen og er litt smale over tærne.

Jeg personlig sverger til Mizuno, for jeg har litt høy vrist og brede føtter og da passer de meg perfekt.

Anonymkode: a93d3...f1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sko er veldig individuelt. Du må nesten prøve deg frem. Om du løper mye hadde jeg ville hatt flere par sko. Iallefall 2 par. Til forskjellige underlag. Asfalt og grus/terreng. 

Anonymkode: 34c3e...e03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her jeg bor er Hoka det overvektige lavtlønnede og uføre går i. Folk som er friskere og mer veltrente /ressursterke pleier å bruke skechers. Men dette er hva folk går rundt i, ikke hva de løper i.

 

Anonymkode: 60c34...df9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Her jeg bor er Hoka det overvektige lavtlønnede og uføre går i. Folk som er friskere og mer veltrente /ressursterke pleier å bruke skechers. Men dette er hva folk går rundt i, ikke hva de løper i.

 

Anonymkode: 60c34...df9

Herregud, hvor mye tull og dritt er det mulig å spy ut av seg egentlig.

Anonymkode: 412cc...769

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Asics er et godt merke om foten din passer dem. Mannen min har flere. Men de er litt små i størrelsen og er litt smale over tærne.

Jeg personlig sverger til Mizuno, for jeg har litt høy vrist og brede føtter og da passer de meg perfekt.

Anonymkode: a93d3...f1c

Jeg har prøvd asics før, og de passer foten min. Men det jeg ikke forstår er dette med demping. Har ei venninne som betalte 2800 kr for løpesko pga god demping. 

Jeg har kjent på flere sko, men legger de fra meg uten å ville prøve de fordi de virker harde. Vil ikke sko med god demping ha litt mykere såle? Eller er jeg helt på tur nå?

Anonymkode: 33fa8...22a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Sko er veldig individuelt. Du må nesten prøve deg frem. Om du løper mye hadde jeg ville hatt flere par sko. Iallefall 2 par. Til forskjellige underlag. Asfalt og grus/terreng. 

Anonymkode: 34c3e...e03

Har sikkert 8 par løpesko 🫢 Blir bare ikke helt klok på hva som er bra og ikke mtp demping. Hoka er gode, men slites. Har et par asics, fornøyd men de er oppbrukt. Tenkte å prøve noe annet, men frister såklart å kjøpe noe som er tilbud på siden det koster så mye. Men forstår ikke dette med demping helt. Hvis skoen/sålen føles hard og ubevegelig,  betyr det at den har dårlig demping? Mens de med litt mykere såle demper mer?

Anonymkode: 33fa8...22a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt sko på løplabbet som har vært kjempegode på min fot, brooks og Mizuno, begge skoene var slitesterke og jeg hadde de lenge.

Anonymkode: 412cc...769

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Her jeg bor er Hoka det overvektige lavtlønnede og uføre går i. Folk som er friskere og mer veltrente /ressursterke pleier å bruke skechers. Men dette er hva folk går rundt i, ikke hva de løper i.

 

Anonymkode: 60c34...df9

Her jeg bor er det hyggelige mennesker, så dvs vi to bor ikke på samme sted. Jeg hadde aldri kjøpt meg hoka sko til 2000 kr hvis jeg hadde dårlig råd. Hadde jeg hatt din holdning derimot haddebjeg brukt 2000 kr per time hos psykolog.

Anonymkode: 33fa8...22a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har kjøpt sko på løplabbet som har vært kjempegode på min fot, brooks og Mizuno, begge skoene var slitesterke og jeg hadde de lenge.

Anonymkode: 412cc...769

Jeg har et par brooks, de liker jeg veldig godt! 

Kanskje jeg skal teste ut mizuno, det er nevnt flere ganger. 

Hvordan merker du om skoen har god nok demping?

Anonymkode: 33fa8...22a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sverger til asics kayano. Alle mine løpesko blir slitt inni etter en sesong. Løper 6-7 mil i uka. Hvilken sko som passer deg er umulig å si. Jeg får blødende tær av hoka. Venninna mi bruker bare hoka. 
Jeg har høy fotbue og trenger mye støtte under fotbuen. I tillegg pronerer jeg. Jeg har kjøpt andre typer innimellom men er aldri fornøyd med andre. Enten gir de ikke nok støtte under foten og jeg får blødende tær. Eller de er for dype og de kommer for høyt opp på foten og klemmer over akilles slik at den blir øm. 
Det at den slites inni er normalt. Jeg kjøper nye sko to ganger i året pga dette. 

Anonymkode: 4b6de...f44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sverger til Saucony Triumph. Elsker de! Har slitt ut mange par, fordi jeg løper de ihjel. God demping, svært komfortable og god kvalitet. Du kan jo lese noen tester, der kommer de godt ut også. 

Anonymkode: e5c8e...2b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mizuno har jeg lagt min elsk på. Husker ikke helt modellen, men er ikke alle som er goode. Hooka passer ikke mine føtter. 

Anonymkode: 5a01e...b0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må gå et sted hvor de kan sko, og så må du prøve. Det nytter ikke å kjenne på en sko i hånden for å vite om den er god å løpe med. Jeg elsker mine Hoka på jobb, går mye på harde gulv, og nytter mellom et par Skechers og Hoka Bondi. Til løping velger jeg Asics Gel Kayano. Eller Saucony. Du må prøve.

Anonymkode: b8756...b01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Jeg har et par brooks, de liker jeg veldig godt! 

Kanskje jeg skal teste ut mizuno, det er nevnt flere ganger. 

Hvordan merker du om skoen har god nok demping?

Anonymkode: 33fa8...22a

Jeg ser nå at jeg har nevnt feil sko. det var ikke Mizuno, det var Saucony  Hjernen min har av en eller nnen grunn hengt seg helt fast i Mizuno 😂

Jeg synes det er veldig vanskelig å kjenne hva som er bra nok demping, derfor bruker jeg Løplabbet.

Anonymkode: 412cc...769

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sko er veldig individuelt, og det som passer andre kanskje ikke passer deg. Jeg ville dratt på løplabbet og funnet sko som er tilpasset dine behov. 

Anonymkode: 3c84d...696

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg ser nå at jeg har nevnt feil sko. det var ikke Mizuno, det var Saucony  Hjernen min har av en eller nnen grunn hengt seg helt fast i Mizuno 😂

Jeg synes det er veldig vanskelig å kjenne hva som er bra nok demping, derfor bruker jeg Løplabbet.

Anonymkode: 412cc...769

Det der med demping er litt hysteri i våre dager. Det er underlaget man løper på som er viktigst. En god sko er viktig, men demping er som sagt litt hysteri 

Anonymkode: 4b6de...f44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Det der med demping er litt hysteri i våre dager. Det er underlaget man løper på som er viktigst. En god sko er viktig, men demping er som sagt litt hysteri 

Anonymkode: 4b6de...f44

Jeg synes ikke demping er hysteri i det hele tatt. Har jeg ikke god demping, så merker jeg det i ryggen og knea.

Anonymkode: 412cc...769

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Her jeg bor er Hoka det overvektige lavtlønnede og uføre går i. Folk som er friskere og mer veltrente /ressursterke pleier å bruke skechers. Men dette er hva folk går rundt i, ikke hva de løper i.

 

Anonymkode: 60c34...df9

Der du bor? 
Da tror jeg vi bør sende alle fattige dit du bor, hvis de har råd til Hokasko der.

Ressursterke går rundt i skechers? Hvorfor går de rundt i billigsko hvis de er så flotte?
Huff altså, jeg blir helt matt av folk med så bittesmå hjerner som deg. 
 

 

Anonymkode: 86d6d...e4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (45 minutter siden):

Der du bor? 
Da tror jeg vi bør sende alle fattige dit du bor, hvis de har råd til Hokasko der.

Ressursterke går rundt i skechers? Hvorfor går de rundt i billigsko hvis de er så flotte?
Huff altså, jeg blir helt matt av folk med så bittesmå hjerner som deg. 
 

 

Anonymkode: 86d6d...e4a

Altså....litt på siden, men nå har jeg både Hoka og Sketchers, og sistnevnte koster nå like mye som Hoka. Du må ikke forveksle Obs-Sketschers med de du finner på skobutikker altså, det er to forskjellige verdener!

Anonymkode: 94787...f7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (58 minutter siden):

Altså....litt på siden, men nå har jeg både Hoka og Sketchers, og sistnevnte koster nå like mye som Hoka. Du må ikke forveksle Obs-Sketschers med de du finner på skobutikker altså, det er to forskjellige verdener!

Anonymkode: 94787...f7d

Er ikke de på Obs ekte Sketchers, er de kopi?

Anonymkode: 412cc...769

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg løper MYE og har aldri vært opphengt i hvilken type sko jeg har. Bruker ett par i sesongen, og kjøper helt random ut i fra hva jeg ramler over, velger gjerne hva som enn er på salg. Har ALDRI fått vondt noe sted i kroppen av å løpe, heller ikke når jeg har løpt med sko som knapt nok henger sammen fordi jeg ikke har giddi å gå i butikken for å kjøpe nye. For meg virker dette med løpesko lettere hysterisk. Folk løper jo fort og langt i land der fancy, dyre løpesko ikke akkurat er prioritert hos hvermannsen…Men jeg er kanskje bare heldig med kroppen min. 

Anonymkode: 41171...d92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Jeg løper MYE og har aldri vært opphengt i hvilken type sko jeg har. Bruker ett par i sesongen, og kjøper helt random ut i fra hva jeg ramler over, velger gjerne hva som enn er på salg. Har ALDRI fått vondt noe sted i kroppen av å løpe, heller ikke når jeg har løpt med sko som knapt nok henger sammen fordi jeg ikke har giddi å gå i butikken for å kjøpe nye. For meg virker dette med løpesko lettere hysterisk. Folk løper jo fort og langt i land der fancy, dyre løpesko ikke akkurat er prioritert hos hvermannsen…Men jeg er kanskje bare heldig med kroppen min. 

Anonymkode: 41171...d92

Ja, du er bare heldig. Slik er det ikke for mange. 

Anonymkode: 3c84d...696

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte akkurat på ein podcast der ein overvektig kar skal begynne med løping. Fysioterapeuten hans meinte at ein måtte over tusenlappen for å få sko med bra nok materiale i mellomsålen, med mindre ein fann gode tilbud, men at utover det er det om å gjere å finne ein sko som kjennes bra ut. Og det er høgst individuelt.

Mine favorittsko er frå NewBalance. Dei eg har til å bruke i regn er Asics, dei er også gode. Men eg må opp ein halvstørrelse i asics.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (19 timer siden):

Du må gå et sted hvor de kan sko, og så må du prøve. Det nytter ikke å kjenne på en sko i hånden for å vite om den er god å løpe med. Jeg elsker mine Hoka på jobb, går mye på harde gulv, og nytter mellom et par Skechers og Hoka Bondi. Til løping velger jeg Asics Gel Kayano. Eller Saucony. Du må prøve.

Anonymkode: b8756...b01

Så en hard og ubevegelig sko kan fint være god å løpe med? 

Med noen som kan sko, gjelder det alle sportsbutikker som selger sko? Eller må man til løplabbet eller slike steder der de virkelig kan det.

Anonymkode: 33fa8...22a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...