Gå til innhold

Livmorfremfall 😣


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ganske sikker på at jeg har fremfall av fremre livmorveggen. Den er liksom på vei ut av skjeden og det er veldig ubehagelig både fysisk og mentalt. 
Jeg leser at det er vanlig å få en operasjon for dette. Kan dere som har denne operasjonen dele noen erfaringer? 
Hvor tok du operasjonen? Hvor mer smerter og blødning hadde du etterpå? Fikk du komplikasjoner? Har alt fungert bra i ettertid? 
Tusen takk 😔

Anonymkode: 7d887...5e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde bakre fremfall, så ikke helt det samme, men operasjonen og tiden etter er nokså lik. Det var en uke med vanskeligheter med å sitte bevege seg, ubehag ved dogåing, og noe smerter (jeg syns det var lite sammenliknet med andre operasjoner). Kjørte bil etter en uke, følte meg helt fin etter seks uker som var tiden man ikke skulle trene/ha sex osv. 

Veldig lite blødning forresten, hadde vel bind og truseinnlegg første dagene bare. 
Noen av stingene hadde litt lengre tråd som kunne klø/stikke litt, men ellers nokså uproblematisk. Gjør heller dette enn å fjerne mandlene for å si det pent. 

Anonymkode: e9d01...2b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har operert for både fremre og bakre for snart 8 uker siden. Jeg blødde ikke mye, mest som en lett mens de første dagene etter. Smertemessig var det ikke så ille. Jeg klarte ikke sitte normalt på en ukes tid, måtte sitte på en side eller ligge. Fikk Tramadol fra sykehuset, men tok bare en om dagen i tre dager. Så klarte jeg meg med Paracet og Ibux. Stingene har heller ikke plaget meg. 

Jeg opererte på Gjøvik sykehus, ganske kort ventetid. Fra henvisningen til operasjon tok det vel ca 2 mnd. 

Jeg har ikke hatt sameie enda da de sa jeg måtte vente 8 uker. Sånn det føles nå tror jeg ikke det blir store problemer med å ha samleie.

Jeg syns de var flinke på Gjøvik og vil absolutt anbefale deg å bli henvist dit hvis du ikke bor altfor langt unna. Elverum har mye lenger ventetid. 

Lykke til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk. Det var oppløftende informasjon ☺️

Anonymkode: 7d887...5e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen flere som kan dele erfaringer? HI

Anonymkode: 7d887...5e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...