Gå til innhold

Kikhosteutbruddet i Bergen


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor er det hovedsakelig ungdom som er smittet? De revaksineres jo mot kikhoste i 15-16 års alderen.

Konspiratoriske vaksinemotstandere kan la være å svare i denne tråden. 

Anonymkode: 43abc...5bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man kan fortsatt få kikhoste selv om man er vaksinert. Jeg hadde kikhoste da jeg var 15 år. Hadde jeg ikke vært vaksinert ville jeg blitt mye sykere, mye lengre. 

Jeg hostet i noen måneder. Den første tiden var det så ille at jeg sprengte blodkar i begge øynene og hostet på meg ribbensbrudd. Men det ble bedre etterhvert. 

Anonymkode: 9d094...e31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaksine betyr ikke alltid immunitet, men at man vil få et mildere og mer ufarlig sykdomsforløp enn uten vaksine.

Anonymkode: dfa35...056

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vi bor var det utbrudd i vinter. Og jeg kan bekrefte at det er en grunn til at det kalles hundre- dagers hoste. 
Her var det hovedsakelig på 8.- og 9. trinn at vanvittig mange ble smittet. De får jo påfyll av denne vaksinen i 10., så tipper den begynner å miste effekt før det?

Det handlet altså ikke om vaksinemotstand her. 

Anonymkode: 84fcb...949

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Vaksine betyr ikke alltid immunitet, men at man vil få et mildere og mer ufarlig sykdomsforløp enn uten vaksine.

Anonymkode: dfa35...056

Men er nok utrolig mange som ikke har fått/tatt denne vaksinen fra små av. Er mange tilflyttere, flyktninger , reisende fra land der de ikke har et program f eks, i tillegg til vaksinemotstandere .

Er ikke rart at mye blusser opp igjen, av sykdommer som ble holdt i sjakk . 

Anonymkode: 34380...1b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...