Gå til innhold

Har du mye energi i hverdagen, eller er du mye trøtt og uopplagt?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er selv mye trøtt og uopplagt, og stiv og støl i kroppen.

Har rundet 40 år. 
 

Opplever at jeg får mer energi når jeg trener, men om det blir en periode med lite aktivitet føler jeg meg helt «drained» igjen. 
 

Skal ta en tur til lege for å ta prøver, men har egentlig hatt det sånn i årevis, og blodprøver har da vært helt fine. Men syns kanskje at jeg er ekstra sliten og trøtt nå for tiden.

 

Anonymkode: fd102...d00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er hverken stiv og støl eller trøtt nei. Er 40

Anonymkode: a3a05...b2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er også 40 år, er veldig opp og ned, nå er jeg i en «trøtt-periode», er sliten etter jobb og lite energi, trener lite for tiden. 
Har mest energi når jeg er mest aktiv og trener, jo mer full fart det er rundt meg jo mer energi har jeg.

Anonymkode: 3bdb4...474

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Er hverken stiv og støl eller trøtt nei. Er 40

Anonymkode: a3a05...b2e

Noen tips? Hvilke hverdagsvaner har du?

Anonymkode: fd102...d00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir skikkelig trøtt på kvelden, men det er jo fordi jeg trenger søvn og jeg har litt vondt i kroppen noen ganger på grunn av noen skader, men ikke så mye at det hindrer meg i hverdagen.

Jeg er 57 kan bli ganske stiv i kroppen hvis jeg ikke passer på å tøye og trene litt styrke.

Anonymkode: cb0b5...bca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Noen tips? Hvilke hverdagsvaner har du?

Anonymkode: fd102...d00

Trener styrke/kardio. Og yoga for fleksibilitet. Sover nok på natta. Tar kosttilskudd og har sluttet å spise så mye drittmat. Ble veldig trøtt av det. Har ikke små barn lengre.

Anonymkode: a3a05...b2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan være lat. Men har energi og gjør det jeg må. Ikke er jeg trøtt heller. Nå maler jeg, og da er det mer pauser enn jobb. Fordi halve jobben er å se på bildene og dessuten må maling tørke etter få strøk. Ellers er det ikke stort å gjøre nå annet enn å snakke litt med de jeg må snakke med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er konstant sliten og trøtt. Har ikke hatt en hel natts søvn på sikkert 15 år og man blir sliten av å ikke få restituert skikkelig om natta. 

Har sjekket alt som kan sjekkes. Jobber nå bare 50% pga utmattelse. Sovemedisin som gjør meg trøtt og "sløv" før jeg sovner kan jeg ikke ta pga tidligere rusavhengighet (mest piller). 

Så da blir det sånn da, har enkelte dager jeg ligger døgnet rundt, for kroppen orker ingenting. Er 40 år. 

Har et par-tre kroniske tilstander som ikke gjør tingene bedre; fibromyalgi, depresjon og nattesvette (pluss migrene som behandles med botox) 

Anonymkode: fa6cb...ad4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener styrke og bevegelighet og kardiologi, spiser sunt, har den energien jeg trenger og sover godt. Men alt dette har jeg gjort hele livet. Også gjennom overgangsalderen, som var svett men grei. Er 58.

Anonymkode: e6a0f...dc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Trener styrke og bevegelighet og kardiologi, spiser sunt, har den energien jeg trenger og sover godt. Men alt dette har jeg gjort hele livet. Også gjennom overgangsalderen, som var svett men grei. Er 58.

Anonymkode: e6a0f...dc0

Haha kardio, ikke kardiologi!

Anonymkode: e6a0f...dc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er stort sett alltid trøtt med lite energi, er stiv og støl, har avfunnet meg med at det er sånn det er. Trener noen ganger  i uka, men det er ikke noe som gjør meg opplagt. Er 47.

Anonymkode: 0bd0e...41f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart 40. Utslitt og fæl, søvnløs og full av smerter. 

Anonymkode: d1b45...6d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat som deg. Har passert 40. Trener jeg har jeg masse energi.. Har nok energi ellers også, men merker utrolig forskjell på jeg trener eller ei! Natt og dag. 

Anonymkode: 53bd5...5b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er 57, er sjeldent sliten med mindre jeg har sovet veldig dårlig, da tåler jeg mindre. 

Trener Kardio og styrke 2-3 ganger i uka. Spiser mellom 10 og 19 hver dag og prøver ikke drikke for mye alkohol. Spiser masse grønnsaker, egg, kikerter, cottage cheese. Havregrøt til frokost klokka 10. Blodsukkeret mitt er veldig jevnt etter at jeg begynte med 3 måltider om dagen, spiser meg ordentlig mett og venter 3-4 timer mellom måltidene. Det er alkohol og dårlig søvn som gjør meg sliten. 

Anonymkode: af706...e13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 43, og vært ekstremt mye trøtt og sliten. Viste seg at jeg nesten ikke har D-vitamin eller jern, har fått pollenallergi og har cøliaki. Så nå er jeg på vei tilbake til det normale igjen med menger med medisiner og ny kost. 

Anonymkode: b6db0...99b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener 2-3 dager i uka, lager all mat fra bunnen og spiser 3 måltider om dagen. Bare litt snop eller chips på lørdager. Legger meg og står opp på samme tid hver dag, men det er ikke alltid natta er god. Er ute en luftetur hver dag. Tar multivitaminer og eksta d-vitaminer. Drikker ikke alkohol, røyker ikke. Jobber ikke (ble skadet), men studerer fulltid. Har bikket 40. Er alltid utslitt. Er jeg heldig er tirsdag og/ eller onsdag gode dager. Har alltid vondt i nakke/rygg. Er sosial ca. En gang i uka og helt utslitt etterpå. Legen finner ingenting galt.

Anonymkode: 2cd87...c51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...