Gå til innhold

Hvilke yrker eller jobb setter du mest pris på?


ReneRene

Anbefalte innlegg

Jeg tenker helsepersonell, bønder, gartnere, kunstnere, forfattere, filosofer, lærere. I riktig rekkefølge. 

( uhøytidlig )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helsepersonell, bhg/skole-ansatte, politi, brannvesen og renovasjon.

Anonymkode: 27acc...d6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helsepersonell. Også renholdere da, de er definitivt undervurdert den viktigheten av den jobben de gjør over alt.

Anonymkode: b62e3...e72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helsepersonell og lærere på delt førsteplass.

Anonymkode: e4e1d...24d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Helsepersonell. Også renholdere da, de er definitivt undervurdert den viktigheten av den jobben de gjør over alt.

Anonymkode: b62e3...e72

Takk 😉. Hilsen en stolt renholder 

Anonymkode: 9c187...067

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Takk 😉. Hilsen en stolt renholder 

Anonymkode: 9c187...067

Bare hyggelig, dere fortjener all den skyt dere kan få 😊

Anonymkode: b62e3...e72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mitt eget.

Anonymkode: fb518...b5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bønder, lærere og renholdere

Anonymkode: f0853...fb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Renholdere, renovasjonsarbeidere, helsepersonell, barnehageansatte, bønder, brannvesen og politi.

Anonymkode: 88045...420

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Renholdere, butikkmedarbeidere (hovedsaklig matbutikk), lærere, helsevesen, offentlig tjenestemenn, sykdomsforskere og andre ansatte i skole/barnehage. Ikke nødvendigvis i den rekkefølgen 

Anonymkode: 54beb...02b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politikere, kirurger, advokater og ingeniører. Og negledesigneren min 💅🏼

Anonymkode: 565d8...225

Lenke til kommentar
Del på andre sider

musikere, kunstnere, forfattere, filosofer, bønder, lærere, leger, buss og t-baneførere, renholdere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1: Bonden og fiskeren  - uten disse, ingen mat

2: Helsepersonell, renholdere og lærere - uten disse stopper samfunnet 

3: Ansatte som foredler råvarer fra landbruks og fiskeri til produkter, ansatte som bringer produktene ut til butikken, ansatte i varehandelen, særlig dagligvarehandelen.

Anonymkode: 06361...9d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vanskelig spørsmål. Jeg mener alle jobber er viktige. 

Helse, renhold, lærere,politi, brannvesen, vegvesen, butikker. Og alle de som jobber på lager, bønder, it osv osv osv. 

Blir egentlig tullete å rangere. Helse må stå først siden det redder liv. 

Anonymkode: 6fb78...2c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg personlig så kan jeg nevne fastlegen og ikke minst frisøren min! Har veldig dårlig helse, etter en tur hos frisøren så får jeg livsgnisten tilbake. 

For mamma hadde det vært gartnern .

Barnehageansatte. De prøver å få skikk på ungene. 

Da kan jeg også nevne alle trenere og frivillige.  Nei, alle er viktige. Vi som ikke kan jobbe også. 

Anonymkode: 6fb78...2c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1,  Matprodusenter ( bønder, fiskere ol)

2. Helsearbeidere

3. Ordensarbeidere (polit, domstoler, politikkerei ol)

4. Reparetører

5. Lærere

Anonymkode: 9a224...93d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det klarer jeg ikke lage en liste på. Jeg er takknemlig for så mange. Jeg er takknemlig for legene som reddet livet til mitt barn, renholderne som vasker på sykehus/skole/barnehage og andre steder. Jeg er takknemlig for sykepleiere, helsefagarbeidere, fysioterapeuter, ergoterapeuter og alle som passer på bestemor på sykehjemmet. Jeg er glad for politi, ambulansearbeidere, brannmenn/kvinner. Takk til ingeniører som planlegger veier, vann- og avløpsnett, bygninger osv. og takk til arbeidsfolk som bygger dette. Takk til alle lærere og barnehagepersonell som passer på barn når de er på skolen og i barnehagen. Takk til økonomene som jobbet med regnskap, budsjetter osv. Takk for at noen orker å være politiker uten dere hadde vi ikke hatt et demokrati. Takk til alle grundere som starter bedrifter og lager arbeidsplasser. Takk til deg som jobber i butikk så jeg kan få handlet ting og mat. Takk til IT-mennesker som får alle ulike digitale systemer til å fungere. Takk til renovasjonsarbeidere.

Takk til alle jeg har glemt. Sammen får vi hjulene til å gå rundt. Vi er alle viktige!

Anonymkode: f87b6...db8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Vanskelig spørsmål. Jeg mener alle jobber er viktige. 

Helse, renhold, lærere,politi, brannvesen, vegvesen, butikker. Og alle de som jobber på lager, bønder, it osv osv osv. 

Blir egentlig tullete å rangere. Helse må stå først siden det redder liv. 

Anonymkode: 6fb78...2c9

Jeg lurer på om ikke renholdere også redder liv. Jeg skrev de ikke opp selv, men de burde jo delt førsteplassen med helsearbeidere. Uten dem ville vi blitt utsatt for mange bakterier og dritt, og bare tanken på hvordan det ville sett ut uten dem... 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ReneRene skrev (26 minutter siden):

Jeg lurer på om ikke renholdere også redder liv. Jeg skrev de ikke opp selv, men de burde jo delt førsteplassen med helsearbeidere. Uten dem ville vi blitt utsatt for mange bakterier og dritt, og bare tanken på hvordan det ville sett ut uten dem... 

 

Det er mange som redder liv sånn sett. Uten butikkarbeiderene, bøndene og alle mellom, ville vi sultet ihjel. Uten bilmekaniker ville vi kjørt oss ihjel, Uten klesprodusentene ville vi frosset ihjel osv.

 

Anonymkode: 9a224...93d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskere, renholdere/renovasjon barnehageansatte, lege/sykepleiere, lærere, matbutikkansatte, politi og brannvesen.

Anonymkode: 7f145...7bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det er mange som redder liv sånn sett. Uten butikkarbeiderene, bøndene og alle mellom, ville vi sultet ihjel. Uten bilmekaniker ville vi kjørt oss ihjel, Uten klesprodusentene ville vi frosset ihjel osv.

 

Anonymkode: 9a224...93d

Eh. Nei

Anonymkode: f1d70...1a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er egentlig en helt idiotisk tråd. Det er klart at det er enklere å sette pris på legen som gir deg smertelindring enn den i kassen på Kiwi som tar betalt for maten din, men fakta er at man trenger de fleste yrker for at samfunnet skal gå rundt. Å rangere hvem man setter mest pris på er bare helt hodeløst. 

Anonymkode: 565d8...225

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler at vi renholdere er litt usynlig. Noen tror vel at det blir rent av seg selv 😅

Jeg jobber som renholder på en vgs. Om sommeren vasker vi vinduer/vegger og skurer og vokser gulvene. Så skolen skinner nesten ved skolestart 🤭. Men så fikk jeg spørsmål fra en lærer:. Har dere også fri hele sommeren? 😜. Hmmm, nei, sa hadde ikke skolen vært så ren ved skolestart i August 

Anonymkode: 9c187...067

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leger, forskere og politi.

Anonymkode: bde8f...39d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Dette er egentlig en helt idiotisk tråd. Det er klart at det er enklere å sette pris på legen som gir deg smertelindring enn den i kassen på Kiwi som tar betalt for maten din, men fakta er at man trenger de fleste yrker for at samfunnet skal gå rundt. Å rangere hvem man setter mest pris på er bare helt hodeløst. 

Anonymkode: 565d8...225

Noen av dere har litt lav terskel for å bli irriterte. Jeg skrev at tråden var uhøytidlig, og jeg syns faktisk mange var påfallende enige om et par yrker her. En trenger ikke ta alt så seriøst. Og jeg tenkte at hvis en ville velge å leve i noe ala amish- samfunn og skapt det fra start, og hvem som ville vært viktigst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...