Gå til innhold

Jeg blir gal


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Barnet mitt 12 år. Vil ingenting.

Eller, han vil KUN være hjemme! Ikke skole, venner, familie. Vil KUN være med meg.

Jeg blir sprø. Hvor gøy er det å være hjemme med mor?

Anonymkode: 97993...daf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel ikke snakk om hva som er gøy.

Når en 12 åring ikke vil noe annet enn å være sammen med mor ligger det jo noe under. Har barnet noen diagnoser? Angst?

Barn er gjerne naturlig sosiale vesener og ønsker være sammen med andre, enten fysisk eller på nett. Når de velger dette helt bort og ikke vil på skole eller noen ting, så må du finne ut hvorfor. Sliter barnet psykisk, blir det mobbet, et eller annet er det jo.

Anonymkode: d8d4e...84e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Det er vel ikke snakk om hva som er gøy.

Når en 12 åring ikke vil noe annet enn å være sammen med mor ligger det jo noe under. Har barnet noen diagnoser? Angst?

Barn er gjerne naturlig sosiale vesener og ønsker være sammen med andre, enten fysisk eller på nett. Når de velger dette helt bort og ikke vil på skole eller noen ting, så må du finne ut hvorfor. Sliter barnet psykisk, blir det mobbet, et eller annet er det jo.

Anonymkode: d8d4e...84e

Ja. Prøver virkelig å hjelpe han! Men sinnsykt vanskelig! Han blir IKKE mobbet!  Han er godt likt!

Anonymkode: 97993...daf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Barnet mitt 12 år. Vil ingenting.

Eller, han vil KUN være hjemme! Ikke skole, venner, familie. Vil KUN være med meg.

Jeg blir sprø. Hvor gøy er det å være hjemme med mor?

Anonymkode: 97993...daf

Å herregud, hvor hjelpesløs går det an å bli? "Vi kvinner er det sterkeste kjønn!" My ass! Ta deg sammen menneske. 

Anonymkode: b872d...736

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Å herregud, hvor hjelpesløs går det an å bli? "Vi kvinner er det sterkeste kjønn!" My ass! Ta deg sammen menneske. 

Anonymkode: b872d...736

Fuck you !

Anonymkode: 97993...daf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnet kan være fysisk syk også, ha mangler og være utmattet pga det. Ta en sjekk hos fastlege i første omgang?

Anonymkode: 953a8...848

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånn er min på 14 også. Vil helst være hjemme med meg. Vil ikke til far heller. Godt likt og ikke mobbet på skolen eller ellers. God i idrett, og mange venner på laget. Men har autisme og med det liker han ikke at ting endres, gjøre noe spontant eller være steder/situasjoner der det ikke er forutsigbart. Så da blir det han og meg da. Hyggelig det. Vi trives sammen. En veldig fin fyr. Hjelper til med alt som må gjøres i hus og hjem, lager mat sammen og skravler om det som interesserer ham.

Anonymkode: ebba1...d73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor blir du gal?

Anonymkode: abc99...627

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen er bare sånn. La han være seg selv. Det er dine egne forventninger som sier at han burde vært annerledes. Har selv to slike tolvåringer. Blomster springer ut i sitt eget tempo. 

Anonymkode: 8e128...91c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Sånn er min på 14 også. Vil helst være hjemme med meg. Vil ikke til far heller. Godt likt og ikke mobbet på skolen eller ellers. God i idrett, og mange venner på laget. Men har autisme og med det liker han ikke at ting endres, gjøre noe spontant eller være steder/situasjoner der det ikke er forutsigbart. Så da blir det han og meg da. Hyggelig det. Vi trives sammen. En veldig fin fyr. Hjelper til med alt som må gjøres i hus og hjem, lager mat sammen og skravler om det som interesserer ham.

Anonymkode: ebba1...d73

Det hørtes jo koselig ut. Sånn er det ikke her. Han vil VIRKELIG INGENTING! ALT er en kamp! Hjelper ikke til! Vil ikke lage mat !vil ikke gå tur. Vil ikke prate ! Vil ikke dusje. Vil ikke legge seg. 

Anonymkode: 97993...daf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Noen er bare sånn. La han være seg selv. Det er dine egne forventninger som sier at han burde vært annerledes. Har selv to slike tolvåringer. Blomster springer ut i sitt eget tempo. 

Anonymkode: 8e128...91c

Selvsagt. Forventningene mine er en ting. Det verste er at familie og venner mener at jeg ikke har kontroll på han. At han spiller et skuespill og lurer meg trill rundt!

Anonymkode: 97993...daf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min datter har også vært slik lenge. Begynte i cornona-perioden og etter det er hun mest hjemme. Hører av andre, men unger på samme alder, at det ikke er uvanlig.

Datteren min er frisk og rask, har venner, er flink på skolen, er sosial når hun først "hiver seg rundt", men hun trives best hjemme. Jeg lager ikke noe styr av det. Så lenge hun er fornøyd, er på skolen, gjør det bra der, har venner osv. så er det helt ok for min del at hun ellers er hjemme :)

 

Anonymkode: 6d8d6...37c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Min datter har også vært slik lenge. Begynte i cornona-perioden og etter det er hun mest hjemme. Hører av andre, men unger på samme alder, at det ikke er uvanlig.

Datteren min er frisk og rask, har venner, er flink på skolen, er sosial når hun først "hiver seg rundt", men hun trives best hjemme. Jeg lager ikke noe styr av det. Så lenge hun er fornøyd, er på skolen, gjør det bra der, har venner osv. så er det helt ok for min del at hun ellers er hjemme :)

 

Anonymkode: 6d8d6...37c

Min gutt vil ikke på skolen, vil ingenting 

Anonymkode: 97993...daf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Min gutt vil ikke på skolen, vil ingenting 

Anonymkode: 97993...daf

Ok. Det er et problem😔 Tenker du at det er fordi det er vanskelig / utfordrende for ham å samarbeide med dere eller tenker du at det kan ligge noe mer bak?

Anonymkode: 6d8d6...37c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Selvsagt. Forventningene mine er en ting. Det verste er at familie og venner mener at jeg ikke har kontroll på han. At han spiller et skuespill og lurer meg trill rundt!

Anonymkode: 97993...daf

Spiller skuespill og lurer deg om hva?

Anonymkode: 56931...af7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Spiller skuespill og lurer deg om hva?

Anonymkode: 56931...af7

Alt mulig. Får viljen sin..mener folk

Anonymkode: 97993...daf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Ok. Det er et problem😔 Tenker du at det er fordi det er vanskelig / utfordrende for ham å samarbeide med dere eller tenker du at det kan ligge noe mer bak?

Anonymkode: 6d8d6...37c

Jeg tenker at det ligger noe mer bak. De rundt oss støtter meg ikke i det.. fordi han er jo så normal sammen med de

Anonymkode: 97993...daf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Introvert! La han være ☺️❤️

Mannen min er også sånn. Ikke noe sosial utenom på jobben. Han har lite sosialt behov. Har alltid vært svært god likt og er veldig hyggelig. Trives godt hjemme, pusle med egne ting. 

Anonymkode: 42ae9...61a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Introvert! La han være ☺️❤️

Mannen min er også sånn. Ikke noe sosial utenom på jobben. Han har lite sosialt behov. Har alltid vært svært god likt og er veldig hyggelig. Trives godt hjemme, pusle med egne ting. 

Anonymkode: 42ae9...61a

Han går på jobb?

Anonymkode: 97993...daf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Det hørtes jo koselig ut. Sånn er det ikke her. Han vil VIRKELIG INGENTING! ALT er en kamp! Hjelper ikke til! Vil ikke lage mat !vil ikke gå tur. Vil ikke prate ! Vil ikke dusje. Vil ikke legge seg. 

Anonymkode: 97993...daf

Vil du ikke hjelpe til, så må du leve i møkk

Vil du ikke lage mat, så spiser vi ikke

Vil du ikke gå tur, så går jeg alene, og koser meg med noe godt på turen

Vil du ikke prate, så er det helt ok

Vil du ikke dusje, så stinker du og folk vil trekke seg unna deg

Vil du ikke legge deg, så skrur jeg av nettet

Regler…

Anonymkode: ebba1...d73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (59 minutter siden):

Han går på jobb?

Anonymkode: 97993...daf

Ja. Åja, så ikke det med at HI sin sønn ikke vil på skole. Men skole kan ofte være ganske dritt.

mannen min likte heller ikke skolen noe særlig (men han gikk på den). Masse teite ting syntes han. Nå er han programmerer og jobber med andre introverte mennesker som hverken bråker eller maser eller plager han, og han styrer dagen selv. Flekstid også; og jobber hjemme 1-2 dager i uka. Men han kommer godt overens men kollegene men har ikke behov for snakke så mye med dem eller andre heller 😂

Anonymkode: 42ae9...61a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Det hørtes jo koselig ut. Sånn er det ikke her. Han vil VIRKELIG INGENTING! ALT er en kamp! Hjelper ikke til! Vil ikke lage mat !vil ikke gå tur. Vil ikke prate ! Vil ikke dusje. Vil ikke legge seg. 

Anonymkode: 97993...daf

Da tenker jeg depresjon. Oppsøk hjelp

Anonymkode: 42ae9...61a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...