Gå til innhold

Folk som legger ut på SoMe at hunden eller katten har bursdag..?!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg tenker litt sånn: Går det bra på en måte? 
I himmelens navn, tror noen virkelig at allmennheten har noe interesse av om rottweileren din er 2, 6, 8 eller 10 år? Bikkja ser lik ut hvert år. Nok et år med logring, driting og røyting liksom.  
 

Jeg må innrømme at jeg ser på folk som gjør dette som litt enklere sjeler.

Anonymkode: 8f639...40b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men trenger vi alle å være så kompliserte hele tiden? Kan vi ikke heller lære oss å glede oss over de små tingene? Som f.eks. en bursdag, om det er katt eller mus eller ku spiller ingen rolle. Det er viktig med små gleder i livet. Alle bekker små gjør en stor å.

Anonymkode: 5c732...228

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Jeg tenker litt sånn: Går det bra på en måte? 
I himmelens navn, tror noen virkelig at allmennheten har noe interesse av om rottweileren din er 2, 6, 8 eller 10 år? Bikkja ser lik ut hvert år. Nok et år med logring, driting og røyting liksom.  
 

Jeg må innrømme at jeg ser på folk som gjør dette som litt enklere sjeler.

Anonymkode: 8f639...40b

Er faktisk enig med deg, men folk velger selv hva de vil legge ut uansett om jeg bare scroller forbi fordi nettopp fordi jeg ikke bryr meg om lille fido har blitt 2 år HIPP HIPP HURRA! Og alle kommentarene i feltet🤣 men som sakt mye rart som folk velger å dele.

Anonymkode: 1f38e...1a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Allmennheten har virkelig ikke noen interesse av at den snørrete, møkkete 3-åringen din har bursdag heller, eller at 5-åringen har spilt fotballkamp.

Anonymkode: 9e4d6...f44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet! Kan man ikke lenger legge ut det man selv er interessert i da? Må det være av interesse for alle andre? Jeg finner det ikke interessant med foreldre i himmelen som har bursdag heller, men folk legger det ut, og det må de jo få lov til. Selv om det skulle være totalt uinteressant for resten av verden

Anonymkode: 9f668...2f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkle sjeler? Tenker det er mer enkle sjeler som tror at mye annet er verdt å dele, men ikke et verdsatt familiemedlem som man ekstremt glad i. At man i det hele tatt vurderer noen som er ekstremt glad i dyrene sine som enkle sjeler, er bare trist og sier mer om deg enn om de som legger ut bilde av hunden sin. 

Anonymkode: 1b85e...ae3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (52 minutter siden):

Jeg tenker litt sånn: Går det bra på en måte? 
I himmelens navn, tror noen virkelig at allmennheten har noe interesse av om rottweileren din er 2, 6, 8 eller 10 år? Bikkja ser lik ut hvert år. Nok et år med logring, driting og røyting liksom.  
 

Jeg må innrømme at jeg ser på folk som gjør dette som litt enklere sjeler.

Anonymkode: 8f639...40b

Herregud, alt man kan finne på å klage over.  Enkle sjeler faktisk, sånne drittfolk som deg er verste sort.

Anonymkode: 9712e...d36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Allmennheten har virkelig ikke noen interesse av at den snørrete, møkkete 3-åringen din har bursdag heller, eller at 5-åringen har spilt fotballkamp.

Anonymkode: 9e4d6...f44

Møkkete 3 åring?😂 Den ser i det minste annerledes ut fra år til år. Den har en personlighet… Et kjæledyr som har bursdag.. virkelig. 
Nå har ikke jeg småbarn, men takke meg til hver dag å se de fremfor husdyr!

Anonymkode: 8f639...40b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er aktiv i hundemiljøet og har mange venner som liker å se bilder av hundene mine. Jeg legger ut slik at jeg ser minner senere. Og den ene hunden min fyller 15 i år, og da er det ekstra stas å legge ut for jeg er glad jeg har henne fremdeles. 

Folk som ikke bare kan bla videre når de ser noe de er uinteressert har vel større issues enn de som legger ut hundene sine...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Møkkete 3 åring?😂 Den ser i det minste annerledes ut fra år til år. Den har en personlighet… Et kjæledyr som har bursdag.. virkelig. 
Nå har ikke jeg småbarn, men takke meg til hver dag å se de fremfor husdyr!

Anonymkode: 8f639...40b

At er barn har bursdag er ikke mer interessant bare fordi de forandrer utseende mens de vokser, altså.

Det er nok bare sånn at du må akseptere at andre legger ut bilder av dyr som har bursdag.

Anonymkode: 9e4d6...f44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at de gleder seg over det, tenker jeg 🥰 Så mye dritt i verden, også finnes det hyggelige ting, også de små ting. Bedre å fokusere på det.

Å irritere seg over det er jo litt trist da

Anonymkode: b709c...21c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Men trenger vi alle å være så kompliserte hele tiden? Kan vi ikke heller lære oss å glede oss over de små tingene? Som f.eks. en bursdag, om det er katt eller mus eller ku spiller ingen rolle. Det er viktig med små gleder i livet. Alle bekker små gjør en stor å.

Anonymkode: 5c732...228

En sak er å glede seg over de små ting, og en annen er å glede seg over helt fullstendige uvesentlige ting. Ingen bryr seg om katta di er 10 eller 50 år. Ingen.

Familien later som. Venner også. Men ingen andre bryr seg. Ikke en sjel vil sørge annet enn deg om det dyret dør.

Men kanskje hund eller katten er søt, og/ eller bildet er fint. Du vet muligens hva det det dyret betyr for eier. Så da responderer man utfra det. Det er ikke så komplisert Ts? 

Eller det er kanskje hva det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at å dele på SoMe er så 2010. Spiller ingen rolle hva som deles, å dele i SoMe har vært ut ganske lenge nå. 
Når det er sagt, jeg vil mye heller omgi meg med mennesker som evner å føle kjærlighet og omsorg for dyr enn en som mener at de som elsker hunden sin er «enkle».

Og heller bilder av dyra til folk enn bilder av tær på en sandstrand (tær er faen meg ekkelt) eller posering på en fjelltopp der det egentlige motivet er rumpa i vidunder-tightsen som gir deg sprettrumpe. 
Å si at man elsker hunden sin er i det minste ekte.

#NåKoserViVårs (de fem sekundene alle ungene smilte samtidig og du rakk faen meg å ta bilde).

Nå har jeg likevel akseptert at folk er forskjellige og klarer fint å se bilder av hunder, tær og sprettrumper uten at dét vipper meg av pinnen. 😊

Hvis jeg skal driste meg til å dømme noen, så er egentlig folk som deg som er de verste, de som mener at de som ikke er skrudd sammen slik du er er enkle. Slutt å dømme så mye. Greit å ikke forstå eller like slike ting i SoMe, la det være med det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tante Hufsa skrev (1 minutt siden):

Jeg tenker at å dele på SoMe er så 2010. Spiller ingen rolle hva som deles, å dele i SoMe har vært ut ganske lenge nå. 
Når det er sagt, jeg vil mye heller omgi meg med mennesker som evner å føle kjærlighet og omsorg for dyr enn en som mener at de som elsker hunden sin er «enkle».

Og heller bilder av dyra til folk enn bilder av tær på en sandstrand (tær er faen meg ekkelt) eller posering på en fjelltopp der det egentlige motivet er rumpa i vidunder-tightsen som gir deg sprettrumpe. 
Å si at man elsker hunden sin er i det minste ekte.

#NåKoserViVårs (de fem sekundene alle ungene smilte samtidig og du rakk faen meg å ta bilde).

Nå har jeg likevel akseptert at folk er forskjellige og klarer fint å se bilder av hunder, tær og sprettrumper uten at dét vipper meg av pinnen. 😊

Hvis jeg skal driste meg til å dømme noen, så er egentlig folk som deg som er de verste, de som mener at de som ikke er skrudd sammen slik du er er enkle. Slutt å dømme så mye. Greit å ikke forstå eller like slike ting i SoMe, la det være med det. 

Jeg har forøvrig ikke hund, men har en hest og en papegøye. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du tenker at Facebook-postene til vennene dine er? For meg er de et innblikk i deres liv og hva _de_ interesserer seg for. Mine venner kommer fra flere forskjellige land, har forskjellig alder og har forskjellig relasjon og nærhet til meg. Det finnes ikke én ting som de alle interesserer seg for. Jeg håper de er såpass interessert i meg og mitt liv at de synes det er kjekt å vite hva jeg interesserer meg for. Jeg har ingen tro på at jeg er en entertainer eller komiker som lager fengslende poster. Jeg gir rett og slett de som vil én mulighet til et lite glimt inn i mitt liv. De som ikke har lyst på dette, kan jo bare skrolle videre 😊

Anonymkode: 8d5b2...b2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hva er det du tenker at Facebook-postene til vennene dine er? For meg er de et innblikk i deres liv og hva _de_ interesserer seg for. Mine venner kommer fra flere forskjellige land, har forskjellig alder og har forskjellig relasjon og nærhet til meg. Det finnes ikke én ting som de alle interesserer seg for. Jeg håper de er såpass interessert i meg og mitt liv at de synes det er kjekt å vite hva jeg interesserer meg for. Jeg har ingen tro på at jeg er en entertainer eller komiker som lager fengslende poster. Jeg gir rett og slett de som vil én mulighet til et lite glimt inn i mitt liv. De som ikke har lyst på dette, kan jo bare skrolle videre 😊

Anonymkode: 8d5b2...b2e

Dette! 👆 

Anonymkode: 75f85...90c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bikkjene mine har flere følgere enn meg på Insta, så selvfølgelig blir det lagt ut bursdagshilsen.

Anonymkode: 400e4...173

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jeg tenker litt sånn: Går det bra på en måte? 
I himmelens navn, tror noen virkelig at allmennheten har noe interesse av om rottweileren din er 2, 6, 8 eller 10 år? Bikkja ser lik ut hvert år. Nok et år med logring, driting og røyting liksom.  
 

Jeg må innrømme at jeg ser på folk som gjør dette som litt enklere sjeler.

Anonymkode: 8f639...40b

Og du tror bilder av dine barn, hva du spiser, hvor du er på tur/ferie og andre private bilder er no bedre?

Anonymkode: 65453...87f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det dummeste jeg ser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Og du tror bilder av dine barn, hva du spiser, hvor du er på tur/ferie og andre private bilder er no bedre?

Anonymkode: 65453...87f

Hvorfor tror du automatisk at fordi jeg synes det er uinteressant med bikkjers bursdag, at jeg poster noe av hva jeg spiser eller andre private bilder? 

Bursdag er jo gøy, så fremst du forstår at du har bursdag! Det må være en svært marginal gruppe mennesker som overhodet finner det interessant at din cocker spaniel ble født av ei tispe for fem år siden akkurat denne dagen! 
 

Anonymkode: 8f639...40b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Er faktisk enig med deg, men folk velger selv hva de vil legge ut uansett om jeg bare scroller forbi fordi nettopp fordi jeg ikke bryr meg om lille fido har blitt 2 år HIPP HIPP HURRA! Og alle kommentarene i feltet🤣 men som sakt mye rart som folk velger å dele.

Anonymkode: 1f38e...1a0

Jeg leser heller ett innlegg om at naboens hund har bursdag enn at den ungen til naboen har bursdag. Jeg ser på foreldre som legger ut post om at ungen har bursdag som enkle oppmerksomhetssyke mennesker som er litt korte i topplokket.

Anonymkode: b69cc...495

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ReneRene skrev (50 minutter siden):

En sak er å glede seg over de små ting, og en annen er å glede seg over helt fullstendige uvesentlige ting. Ingen bryr seg om katta di er 10 eller 50 år. Ingen.

Familien later som. Venner også. Men ingen andre bryr seg. Ikke en sjel vil sørge annet enn deg om det dyret dør.

Men kanskje hund eller katten er søt, og/ eller bildet er fint. Du vet muligens hva det det dyret betyr for eier. Så da responderer man utfra det. Det er ikke så komplisert Ts? 

Eller det er kanskje hva det er.

Jeg merker jeg blir glad for at du mener det du mener i denne saken da det siste jeg ønsker er å ha noe som helst felles med deg.

Anonymkode: b69cc...495

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Jeg leser heller ett innlegg om at naboens hund har bursdag enn at den ungen til naboen har bursdag. Jeg ser på foreldre som legger ut post om at ungen har bursdag som enkle oppmerksomhetssyke mennesker som er litt korte i topplokket.

Anonymkode: b69cc...495

Du kan på ingen måte sammenlikne mennesker og dyr. Det er her det «enkle» kommer for meg.. At du synes det er mer interessant at et dyr ble født for 5 år siden, enn eksempelvis nabogutten. Men, det er kanskje sånn at dersom du liker hundebursdager så er de du omgås kanskje ikke de beste på oppdragelse heller. 

Anonymkode: 8f639...40b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Du kan på ingen måte sammenlikne mennesker og dyr. Det er her det «enkle» kommer for meg.. At du synes det er mer interessant at et dyr ble født for 5 år siden, enn eksempelvis nabogutten. Men, det er kanskje sånn at dersom du liker hundebursdager så er de du omgås kanskje ikke de beste på oppdragelse heller. 

Anonymkode: 8f639...40b

Du viser i hvert fall hva slags menneske du er, og det er ikke mye positivt. Må være slitsomt å være en så dømmende surpomp.

Anonymkode: 9712e...d36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...