Gå til innhold

Evil lives here - psykopat barn


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det går et program på tv Evil lives here

Det er folk som forteller sann historie om sine psykopatiske barn og søsken som har gjort onde handlinger siden de var barn.

Det typiske som gjentar seg er at de skader dyr, viser ikke empati, og havner i problemer. Når de blir voksne så havner de ofte i fengsel. Er manipulerende også.

Har dere noen historier dere kjenner til, og hvordan endte det opp med barnet?

I programmet gjentar det også seg at barna ikke får skikkelig hjelp/diagnose før de er 18 år. Jeg vet ikke hva dette er, noe greie i USA

Anonymkode: 8a0e8...6e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjenner bare en som kunne blitt omtalt sånn som barn. Hun har blitt en flott voksen. Problemet hennes var ikke at kun var psykopat, men at hun var ekstremt intelligent.

Anonymkode: 6205c...c65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg kjenner bare en som kunne blitt omtalt sånn som barn. Hun har blitt en flott voksen. Problemet hennes var ikke at kun var psykopat, men at hun var ekstremt intelligent.

Anonymkode: 6205c...c65

Nei, problemet var ikke at hun var ekstremt intelligent. Problemet var at hun hadde en underutviklet empati. Intelligens og empati er to separate egenskaper. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg kjenner bare en som kunne blitt omtalt sånn som barn. Hun har blitt en flott voksen. Problemet hennes var ikke at kun var psykopat, men at hun var ekstremt intelligent.

Anonymkode: 6205c...c65

Hun kan jo ikke være så ekstremt intelligent når hun har avslørt seg som en mulig psykopat. Det kan godt hende at hun er blitt en flott voksen nå, men har garantert den samme personligheten sin. Nå er hun bare blitt flinkere til å skjule de dårlige sidene sine. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ledda skrev (6 timer siden):

Nei, problemet var ikke at hun var ekstremt intelligent. Problemet var at hun hadde en underutviklet empati. Intelligens og empati er to separate egenskaper. 

🙏🏻🙏🏻 Jeg er så glad du sier dette. Det vokser frem en kultur der dårlig oppførsel forklares ig unnskyldes med høy intelligens som ikke får positivt utløp. Intelligente barn trenger åpenbart utfordringer som matcher hodet deres. Men flertallet av intelligente barn er ikke små drittsekker. Man må skille mellom hva som er hva. 

Anonymkode: cbc44...d53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok noen begynnende psykopatiske trekk som barn. Grandiose tanker og manglende empati. Har IQ på 130 (har tatt Mensa sin test), og for min del hjalp ikke intelligensen. 

Jeg har likevel heldigvis blitt en ganske godt fungerende voksen uten noen personlighetsforstyrrelser. Har ting jeg sliter med, og det finnes de som er mer empatiske og omsorgsfulle enn meg, men jeg har absolutt empati. Liker godt å hjelpe andre mennesker og blir lei meg på andres vegne om de går gjennom noe. Gråter om noen på tv forteller at de har mistet babyen sin for eksempel. 😢 Og blir like mye glad på andres vegne når det går dem godt.

Men sånn i det daglige misliker jeg mange og kan ikke ha folk for nært meg. Opplever mange som dumme. Ikke stolt av at jeg tenker sånn…

Men slem ville jeg aldri vært. Kanskje med mindre jeg møtte Putin eller Netanyahu…

Anonymkode: e1f9a...576

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

🙏🏻🙏🏻 Jeg er så glad du sier dette. Det vokser frem en kultur der dårlig oppførsel forklares ig unnskyldes med høy intelligens som ikke får positivt utløp. Intelligente barn trenger åpenbart utfordringer som matcher hodet deres. Men flertallet av intelligente barn er ikke små drittsekker. Man må skille mellom hva som er hva. 

Anonymkode: cbc44...d53

Intelligens handler om god evne til problemløsning, om det er sosialt, praktisk eller teoretisk. Man kan ha høy intelligens på flere områder, men hvis et barn ELLER voksen har teoretisk eller praktisk høy intelligens, så kan de ha problemer sosialt. Derfor kan såkalt dårlig oppførsel eller reell dårlig oppførsel handle om at de ikke blir sett for den høye intelligensen på andre områder og det skaper frustrasjon og kan også resultere i ensomhet siden mange ikke ser dem, eller forstår dem. Men generelt har ofte mer intelligente mennesker også mer empati enn mange andre, og det kan også være problematisk. Jeg mener ikke at dårlig oppførsel alltid skal forklares med høyere intelligens, langt fra! Men noen kjennetegn er det, og det er ikke så lett for barn som ikke føler at de blir forstått. Voksne har jo også problemer med det, og da er det jo lett å forstå at barn har. Voksne som føler seg misforstått og som ikke "når fram" kan også fort oppføre seg mindre okay. Vi kan ikke forlange mer av barn enn av voksne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke at det er noen forskning som viser at psykopati er medfødt, men mange forskere mener det, andre ikke. Jeg tror det ihvertfall vises tidlig, og da er jo tegnene det du nevner i hi. Jeg har ikke kjent noen barn jeg har tenkt var psykopater, og kan ikke huske noen fra da jeg var barn eller ungdom. Som voksen har jeg opplevd en, men aner ikke hvordan han var som barn. Jeg vet at han ofte havnet i konflikter, men mener at det alene ikke akkurat er tegn på psykopati.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ReneRene skrev (3 minutter siden):

Intelligens handler om god evne til problemløsning, om det er sosialt, praktisk eller teoretisk. Man kan ha høy intelligens på flere områder, men hvis et barn ELLER voksen har teoretisk eller praktisk høy intelligens, så kan de ha problemer sosialt. Derfor kan såkalt dårlig oppførsel eller reell dårlig oppførsel handle om at de ikke blir sett for den høye intelligensen på andre områder og det skaper frustrasjon og kan også resultere i ensomhet siden mange ikke ser dem, eller forstår dem. Men generelt har ofte mer intelligente mennesker også mer empati enn mange andre, og det kan også være problematisk. Jeg mener ikke at dårlig oppførsel alltid skal forklares med høyere intelligens, langt fra! Men noen kjennetegn er det, og det er ikke så lett for barn som ikke føler at de blir forstått. Voksne har jo også problemer med det, og da er det jo lett å forstå at barn har. Voksne som føler seg misforstått og som ikke "når fram" kan også fort oppføre seg mindre okay. Vi kan ikke forlange mer av barn enn av voksne. 

Jeg er ikke uenig i dette, altså. Og man skal alltid passe på å lete etter løsninger når barn åpenbart ikke er godt tilpasset. Hvis det å gi dem utfordringer på sitt nivå bidrar positivt, er jo det bare til det gode for alle. Men jeg hører litt for mye av at hensynsløs oppførsel «egentlig» er at barnet er for intelligent, bare. Og det kan jo på ingen måte være en hvilepute! Særlig ikke for voksne, som du påpeker 😅

Anonymkode: cbc44...d53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

🙏🏻🙏🏻 Jeg er så glad du sier dette. Det vokser frem en kultur der dårlig oppførsel forklares ig unnskyldes med høy intelligens som ikke får positivt utløp. Intelligente barn trenger åpenbart utfordringer som matcher hodet deres. Men flertallet av intelligente barn er ikke små drittsekker. Man må skille mellom hva som er hva. 

Anonymkode: cbc44...d53

Problemet løste seg da hun ble testet og de fant at hun hadde en iq på over 140.  Da ble hun møtt på en annen måte.

Uansett vokser de fleste barn opp til å bli bra folk som voksne, selv om de kan være fulstendig uspiselig som barn.

Anonymkode: 6205c...c65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...