Gå til innhold

Noen som har slutta å snuse og vil dele erfaringer?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg bestemte meg for å slutte å snuse i dag. Har prøvd en gang før men nå er jeg mye mer motivert til å klare det! 

Hva gjorde du for å holde ut når suget begynte å rive løs? Brukte du nikotinfri snus i en overgang? Ønsker gode råd sånn at jeg har best mulig sjanse til å lykkes!

Sist faila jeg fordi jeg bler så ufattelig sur og gretten uten snusen! Men har skjønt nå at det går over.

Anonymkode: e94d4...0cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke vanskelig. To dager, så er nikotinen ute av kroppen. De to dagene er kjipe, men etterpå er det jo bare å la være.

Anonymkode: 5f00a...5ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sluttet to ganger, andre gangen var jeg mye mer motivert og var først da det funka. Andre gangen brukte jeg nikotintyggis i de aller verste situasjonene, var vel totalt 10 ganger den trengte å brukes, men da hadde jeg også trapper ned på snusen i over to måneder først. Trappet gradvis ned på både styrke og antall snus per dag før jeg stoppet helt.

Første gangen sluttet jeg på dagen og endte med så voldsomme abstinenser at det kjentes ut som om jeg hadde influensasymptomer, og jeg klarte meg bare uten snus i 3 mnd før jeg sprakk.. tenkte på snus hver eneste dag de tre månedene. Det gjorde jeg ikke andre gangen. Fikk verken abstinenser eller var gretten.

Anonymkode: a66b3...6fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snuset mye, hadde inne dobbelsnus hele døgnet.

Jeg slutta ved hjelp av nikotinplaster - først den sterkere typen, så svakere og svakere. Da ble avvenningen mindre krevende. Tygget også dent og läkerol hele tiden i starten. Nå har jeg vært nikotinfri i flere år. 

Anonymkode: 56664...1a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle! ♡ 

Anonymkode: e94d4...0cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...