Gå til innhold

Ikke råd til å reise på ferie


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hva i alle dager gjøre da? Skal ha fri fra jobb om ikke annet da. 

Anonymkode: d1992...495

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Være hjemme?

Vi reiser ikke på ferie hvert år, og det er helt greit synes jeg.

Anonymkode: 71e73...0d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som ikke har råd til det. Kos deg hjemme i hagen eller på stranda. Gå turer, opplev nærområdet på en ny måte?

Anonymkode: a3d82...7af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir man jo hjemme da. Å ha fri om sommere blir jo aldri feil. 

Anonymkode: a974b...0a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan man være turist i egen by / eget sted og / eller omegn. Som følge av sykdom / behandling har de to siste somrene blitt hjemme for oss, men det betyr ikke at vi har sittet hjemme i sofaen eller på verandaen.  Vi gikk på turistinformasjonen for å hente brosjyrer og be om tips.  En del ting visste vi jo om, men det var også steder og ting vi ikke hadde tenkt på at fantes i nærområdet.  Vi gikk turer, hadde "foto-utfordringer" for hele familien, tok bussen til nabobyen en dag - i det hele tatt oppførte oss nesten som om vi var på ferie.  Vi tok med oss middagen / kaffen / primusen eller hva det nå var og spiste på en lekeplass eller "rasteplass" i turområdet.  En uke hvor det var mye regn, hadde vi piknik på golvet i stua - ungenes forslag. 

Det er "bare" å gjøre det beste ut av det man har, og det kan bli veldig kjekt.  Når det er sagt, så er det helt ok med kjedelige / hverdagslige inni her også.  Å kjede seg er ikke farlig.

Anonymkode: 5515b...aad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fjor var jeg hjemme alene i 4 uker imens mann og gutt var ferie til svigers i Østerrike. 2 og ukene jobbet jeg og de andre 2 ukene slappet jeg av hjemme. Gikk lange turer og nytet solen 

Anonymkode: 98008...267

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dra på turer i nabolaget, badeplasser, museer, skogsturer, fisketurer eller hva du liker.

Besøke venner og finne på hyggelige, morsomme ting sammen.

Bygge barhytte i skogen med ungene.

Rydde garasjen.

Trene.

Ordne gangen.

Pusse opp et rom.

Lære deg å lage gresk mat.

Lese gode bøker.

Sove.

Se OL på tv.

Anonymkode: 0c5fa...340

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå i fjellet! Det gjør jeg så mye jeg får tid til.

Anonymkode: 6281d...9a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferie kan heldigvis være helt gratis.
Pakk en god niste, dra på fjelltur/strand/park/skogstur eller det dere har lyst til. 
Lån masse bøker på biblioteket, slå opp telt i hagen, overnatt i telt, les bøker med hodelykt og spis nypoppet popcorn. 

Her jeg bor har vi BUA, som låner ut masse utstyr gratis, telt, hengekøyer, kano, SUP, klatreseler, golfsett+++ Lån det dere ikke allerede har, og bruk nærmiljøet til å ha en super ferie. 

Vi har akkurat vært på ferie, og brukt opp hele feriebudsjettet. Vi skal også tilbringe sommeren hjemme og på hytta, og aktivitetene vi legger opp til blir som forslagene mine i dette innlegget. Gleder oss masse til fire uker fri fra jobb og masse kvalitetstid med mann og barn. 
 

Anonymkode: 0ba47...aac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er ikke en selvfølge og ha råd til feri. ingen av mine foreldre hadde det

man kan søke på hva slags tilbud komunen har, det er flere som har tilbud som er gratis eller koster nesten ingen ting

Anonymkode: 691c1...f85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må være tull! Skrevet kun for å provosere! Eller er faktisk noen så stokk dumme at de på alvor kan lage et så dumt innlegg?? 

Anonymkode: a5ec9...149

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir man hjemme da, hvor stort problem kan det være.

Anonymkode: 06071...464

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Dette må være tull! Skrevet kun for å provosere! Eller er faktisk noen så stokk dumme at de på alvor kan lage et så dumt innlegg?? 

Anonymkode: a5ec9...149

Du vet selvfølgelig at det fins ganske mange fattige familier her i landet, folk som ikke får økonomien til å gå rundt?
Hvorfor tror du dette er et tulle-innlegg?

Kjære HI, ser du allerede har fått mange gode råd, kommer med et i tillegg.
Dersom du kjenner noen som har en hytte, kan du ha mulighet til å kanskje låne den noen dager?

 

Anonymkode: fd4c9...976

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk til dere som tok dere tid til å gi tips og ideer. 
 

Selvom økonomien ikke er bra har man faktisk ønske om tur eller en fin sommer. 
 

Og hvorfor skulle dette være et innlegg for å provosere? 

Anonymkode: d1992...495

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ungene er det i hovedsak ikke de "flotte" - sett med vår voksne øyne - ferien som er det morsomste eller høster størst beundring, i alle fall ikke i barneskolealder.  Det vet jeg etter å ha jobbet mange år i skolen.  Så de forslagene som har kommet fram her er helt topp.  Og et barn som har vært på en spennende ferie til langt-vekk-avsted, sett med våre voksne øyne, vil ofte fortelle med stjerner i øynene om overnattingen i telt i bestemors hage eller hoggormen de så i skogen eller da mamma datt i vannet.

Det viktigste for ungene, og egentlig for oss voksne også, tror jeg - om vi ikke er ute etter å imponere andre voksne, er å gjøre noe annet enn i en vanlig hverdag. 

For tenåringer er det kanskje noe annet, men jeg tror nok at det skal gå an å finne interessante ting andre steder enn på dyre turer også.  I alle fall når de tidvis glemmer at de egentlig hadde planlagt å være sure og grinete fordi vi ikke kunne reise til syden eller til langt-vekk-avgårde på storbyferie.  Men det krever kanskje litt mer planlegging av oss voksne. 

Anonymkode: 5515b...aad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som ikke drar på ferie. Vi har råd til å dra på ferie, men vi er som oftest i nærmiljøet. Mange strender og fugletårn å utforske. 

På kommunens hjemmesider står det program over ting som skjer i kommunen. 

 

Anonymkode: 73d03...167

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...