Gå til innhold

Flytte ut


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Dere som har barn som er flyttet ut. Hvor gammel var de? Har dere flere barn hjemme? Hvordan ble det? Altså ensomt, supert osv. 

Anonymkode: e48bd...99b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De var vel 19. Var litt sårt med det samme, men så var det igrunn litt deilig. Hadde fortsatt yngre barn her. Gleder meg litt til alle har forlatt rede. Veldig koselig når de kommer på besøk da!

Anonymkode: f32e4...aff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flytta ut nå i år, blir 20 til høsten. Var helt nydelig og helt nødvendig. Har to til hjemme så har hjemmeboende barn i minst 10 år til. 

Anonymkode: e2613...0a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To av tre har flyttet ut, og selv om det er ønskelig og naturlig så var det på ingen måte verken godt eller nydelig! 

Anonymkode: f16ae...bae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldste var 19

Nest eldste var 20

Har to tenåringer igjen 

Det var rart, og jeg savnet den daglige samtalen etter skole og jobb om hvordan dagen hadde vært osv.

Slet også litt med å justere ned middagsmengde, altfor mye mat en periode 🙈

Men det er jo fint også. Se at de blir voksne og klarer seg selv. Det er en helt naturlig utvikling, og at de ønsker forlate redet er positivt for deres videre selvstendighet og utvikling

Veldig trivelig å få de på besøk.

Anonymkode: 0e009...6c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. 
 

Flere som har lyst å dele? 

Anonymkode: e48bd...99b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

To har flyttet ut, de var 19 og 20. Yngste bor hjemme. Heldigvis bor de i nærheten så de er mye hjemme. Jeg liker ikke at de ikke bor hjemme, men så har de godt av å bli selvstendig og. 

Anonymkode: 1b5fc...7e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre av fire har flyttet ut, det er deilig og veldig vemodig på én gang. Deilig fordi jeg ser at jeg har utrolig flotte barn som klarer seg selv og har blitt fine voksne, men samtidig veldig vemodig fordi en epoke er over. Vemodet er komplekst og handler om mer enn at barna flytter ut, det handler om egen aldring, foreldres aldring og bortgang som nærmer seg, om savn av den fine tiden da vi gjorde alt sammen og det var en selvfølge at vi var stor familie på ferier og rundt bordet osv osv. 

Heldigvis har ikke mine barn flyttet lenger enn en mil eller to, og vi har nær kontakt uansett. Jeg er så stolt av de fine menneskene jeg har bidratt til å lage, og jeg er så takknemlig for alt vi har opplevd og all tiden jeg har hatt sammen med dem da de var yngre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungene mine har bodd hos faren i flere år siden det var viktig at de fikk bo i det miljøet. Tror ingen foreldre syns det bare er lett å ikke ha barna under samme tak, men det viktigste er at de har det bra. Føler ikke at jeg har mistet noe, og den daglige rutinen har aldri vært min greie. Jeg har flyttet rundt og levd et liv, og de har hatt det stabilt med mye familie rundt seg. Nå bor den ene på skole mens den andre studerer, og de kommer og går når de vil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...