Gå til innhold

Champagnefrokost


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har dere champagnefrokost på 17 mai? Hvorfor/hvorfor ikke?

Anonymkode: cadbf...0ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei. Det er en tullete greie folk gjør. Alkohol har ikke noe med 17. mai å gjøre. Tror folk gjør det for å føle at de har mer enn de har. 

Anonymkode: fabb9...34a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Fordi vi har barn og skal se på barnetoget 

Anonymkode: b9bf5...1aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil heller spørre hvorfor man skal ha det.  Det er absolutt ingen grunn til at vi ikke har det, vi bare har det ikke.  

Anonymkode: a8490...692

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, liker ikke champagne, det blir en dyr og upraktisk unødvendighet. 
 

Men krystallet kommer frem med bobler til. 

Anonymkode: 1b07c...692

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men ungdommene har. Vi andre venter med champagnen til ettermiddagen, siden vi har annet program fra morgenen av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, men jeg tar gjerne litt rosévin til grillmaten senere på dagen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, kan ikke fordra alkohol om morgenen. Da blir jo hele dagen ødelagt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint for de ekstra sosiale tenker jeg. For meg er det for mye Flettfrid over det.

80669883.jpg?imageId=80669883&panow=100&

Anonymkode: 709b4...285

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vi ofte hatt med naboene og har hatt det med venninner når jeg var yngre. Et lite glass med naboene er bare hyggelig og siden vi ikke skal tidlig til byen går det helt fint. Ikke kjører vi den dagen heller. Hvorfor; det har blitt en hyggelig tradisjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Blander ikke inn alkohol på en dag da barna er i fokus.

Anonymkode: 9d372...15d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har arranger champagnefrokost nesten hvert år i 15 år. Da vi var unge, var det alkoholservering, men med årene har vi bytta ut alkoholen med brus og kaffe. Men maten og kosen forblir den samme!

Anonymkode: d9ba0...114

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på champagnefrokost med venner da vi var unge og bodde i Oslo før vi fikk barn. Nå har man egentlig ikke tid til det, da det er opplegg på skolen fra morgen av. 

Anonymkode: 8e4ef...463

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det en Oslo-greie? Jeg hadde egentlig aldri hørt om det før jeg ble voksen og det dukket opp på diverse medier. Uansett, så nei, jeg har ikke det.

Anonymkode: baf76...de1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hører ungdommen til tenker jeg, med fire barn som skal gå i div tog med oppmøte kl 9.30 er det helt uaktuelt 

Anonymkode: c4b0e...879

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Feirer mest 17. mai for barna si skuld, så føler på ingen måte alkohol passar inn som ei del av vår feiring. Iallfall ikkje på starten av dagen.

Anonymkode: df648...6cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år skal jeg til utlandet i 17.mai-helgen.  Ellers pleier et vennepar i nabolaget å arrangere 17.mai-frokost og det er veldig hyggelig.  Barna mine er store nå, men i veldig mange år var 17. mai en uendelig travel dag med dugnad på skolen, hovedprosesjon i Bergen sentrum, skoletog og enda mer FAU-dugnad på skolen etterfulgt av middag hjemme.  

Nå nyter jeg å komme til duk og dekket bord på 17. mai.  Og ja, vi drikker Champagne.  Jeg drikker sjelden mer enn ett glass, de som kjører drikker selvsagt ikke alkohol.  Det er altså ingen fyllefest, men god frokost med spekemat, rømmegrøt og kaker.  

Anonymkode: 12453...012

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Feirer bare 17. mai sammen oss kjernefamilien, og vi er to voksne og to barn

Anonymkode: eaf91...398

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri vært vant til det, og det frister ikke å starte dagen med alkohol. Men for ungdommene er dette blitt en greie, det er visst en selvfølge for 20-åringer. 
 

Anonymkode: 56652...0ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Nei. Det er en tullete greie folk gjør. Alkohol har ikke noe med 17. mai å gjøre. Tror folk gjør det for å føle at de har mer enn de har. 

Anonymkode: fabb9...34a

Mer av hva?

Anonymkode: 4d027...c64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri hatt slik struktur at det blir noen oppdekning om morgenen på 17. mai. Da er det å hive i seg en skive mens vi kler oss og gjør klar til dagen. 
 

Jeg tar meg gjerne et glass av noe godt om ettermiddagen når alt er vel over. 
 

Ungdommene har det som regel, etter hva jeg skjønner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du bor på bygda med barn, da utgår champagnefrokost. Er nødt til å være kjørbar. Ikke hadde jeg hatt tid til det heller, er sjeldent tid til noen storslått frokost før oppmøte på kirka. Men tar gjerne litt champagne (eller noe annet godt) når vi kommer hjem på ettermiddagen. 

Anonymkode: 7da40...51b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne startet dagen med alkohol ( etter kaffen da ). Det er helt nydelig å starte dagen med champagne, kald vin eller en kald øl eller cider! Og bare fortsette sånn med pent påfyll utover dagen,til lunsj og avslutte med sen middag. Dagsfylla er luksus, men jeg drikker sjelden alkohol, så det forblir en luksus, og dessuten skal jeg jobbe i år, så det blir ikke alkohol i det hele tatt. Kanskje noe etter kl.20, men da må jeg ha selskap av noen, så får se om det skjer.

Anonymkode: 016d3...929

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før barna kom til hadde vi champagnefrokost med venner, tidlig på 90-tallet. Så har vi hatt mange år med stor frokost uten champagne, og nå er det barna våre som har med sine venner. Og vi er vel hvert øyeblikk i gang igjen ha ha, bare våre venner kommer seg ut av barnefasen. I år har vi stor frokost her med barn, svigerbarn og barnebarn ( mens noen av barna er med sine venner), da er det masse godt pålegg og brød, det er flagg og nypusset sølv kl 6.45 og så lenge vi har tid. 
Slike store frokoster er tradisjon for meg, champagne eller ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Frokost på 17.mai pleier å være et par kjappe skiver med gulost på vei til første arrangement.  Med fremmøte 07.30 er det ikke særlig stemning for lang frokost først.

Anonymkode: a4f3f...2e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...