Gå til innhold

Ufattelige smerter i livmoren


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

På fredag fikk jeg ufattelige smerter i livmoren, og det har enda ikke gitt seg.
Føles ut som en mellomting mellom kraftige menssmerter og rier.
Tenkte at kanskje jeg har fått noen cyster som sprekker, men det har jeg aldri hatt før, og når vi fikk minste så steriliserte jeg meg i forbindelse med keisersnittet, som var for 9 år siden, hvor de fjernet 1 cm av egglederen på hver side, og det er vel der eventuelle cyster sitter.
Bruker også hormonspiral siden uten den har jeg veldig kraftige blødninger og menssmerter. 
Er så ille at det er utrolig vanskelig å gå i trapper, og jeg spiser nesten ikke siden når maten passerer gjennom tarmene i området blir smertene enda større.
Har ikke feber.

Noen som har en idé om hva det kan være?
Tenker å få meg en akutt time hos legen på fredag dersom det ikke blir bedre til da.

Anonymkode: 22aa4...ab6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gå til legen nå, ikke vent til fredag.

Anonymkode: 53276...bce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde testet for alt. Blant annet kreft ❤️

Anonymkode: cb0e6...0dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må til legen nå. Ikke vente til fredag 

Anonymkode: c81ef...b26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, tar en tur på legevakten i kveld..

HI

Anonymkode: 22aa4...ab6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forøvrig ingen blødninger, eller utflod som lukter

Anonymkode: 22aa4...ab6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gå til legen. Jeg hadde cyste på egglederen, og fikk eggledertorsjon. Utrolig smertefullt etterhvert.  Du har jo fjernet en del, så vet ikke om akkurat det kanvære tilfelle hos deg, men det er mye du ikke tenker på som kan skje inni kroppen…

Anonymkode: a5e17...37a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cyster kommer som regel fra eggstokkene, som du har selv om du er sterilisert. Spiral kan hos noen gi mer cystedannelser.

Anonymkode: 5e3f6...433

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ufattelige smerter i dag, tirsdag, og vil vente til fredag med å gå til lege? Enten har du ikke så vondt eller så har du en misforstått innstilling om å være tøff. 
 

Anonymkode: ea2ae...1c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

OK, tar en tur på legevakten i kveld..

HI

Anonymkode: 22aa4...ab6

Det er sånt man bruker fastlege til.

Anonymkode: efc73...e36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du går selvfølgelig til lege med en gang når du opplever "ufattelige smerter"!

Søsteren min opplevde at spiralen vandret, og borret seg inn i livmorveggen og måtte opereres ut.

Mye rart som kan skje.

Anonymkode: 9666c...20b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

På fredag fikk jeg ufattelige smerter i livmoren, og det har enda ikke gitt seg.
Føles ut som en mellomting mellom kraftige menssmerter og rier.
Tenkte at kanskje jeg har fått noen cyster som sprekker, men det har jeg aldri hatt før, og når vi fikk minste så steriliserte jeg meg i forbindelse med keisersnittet, som var for 9 år siden, hvor de fjernet 1 cm av egglederen på hver side, og det er vel der eventuelle cyster sitter.
Bruker også hormonspiral siden uten den har jeg veldig kraftige blødninger og menssmerter. 
Er så ille at det er utrolig vanskelig å gå i trapper, og jeg spiser nesten ikke siden når maten passerer gjennom tarmene i området blir smertene enda større.
Har ikke feber.

Noen som har en idé om hva det kan være?
Tenker å få meg en akutt time hos legen på fredag dersom det ikke blir bedre til da.

Anonymkode: 22aa4...ab6

Du har ufattelige smerter og tenker at du kanskje har cyster som sprekker, og tenker at det er en lur ting og be om råd her inne og be om akuttime og 3 dager.........jeg hadde ringt legevakta for å be om råd ganske fort hvis jeg hadde hatt ufattelige smerter, jeg hadde i det minste ringt fastlegen i går.

Anonymkode: 49b6b...b66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det er sånt man bruker fastlege til.

Anonymkode: efc73...e36

Nei, det er sånt man bruker legevakt til

Anonymkode: ba202...da5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Nei, det er sånt man bruker legevakt til

Anonymkode: ba202...da5

Hun skrev på dagtid at hun skulle kontakte legevakten i kveld. Man venter ikke til kvelden for å kontakte legevakten. Da kontakter man fastlegen. Legevakt er bare ment til når noe oppstår akutt som ikke kan vente utenfor fastlegens åpningstider.

Anonymkode: 5e3f6...433

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Nei, det er sånt man bruker legevakt til

Anonymkode: ba202...da5

Så lenge fastlegen er åpen får man akuttime til det. Man ringer om morgenen og får akuttime samme dag. Man venter ikke til kvelden når fastlegen har stengt for heller å bruke legevakt.

Anonymkode: efc73...e36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Hun skrev på dagtid at hun skulle kontakte legevakten i kveld. Man venter ikke til kvelden for å kontakte legevakten. Da kontakter man fastlegen. Legevakt er bare ment til når noe oppstår akutt som ikke kan vente utenfor fastlegens åpningstider.

Anonymkode: 5e3f6...433

Fastleger har noen få akuttimer tilgjengelige som de fyller opp tidlig om morgenen, deretter henviser de til legevakten.

Anonymkode: ba202...da5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Fastleger har noen få akuttimer tilgjengelige som de fyller opp tidlig om morgenen, deretter henviser de til legevakten.

Anonymkode: ba202...da5

Hu fikk smerter på fredag. Det er tirsdag. Som betyr at hun kunne ringt igår da det åpna eller idag. 

Anonymkode: c81ef...b26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Fastleger har noen få akuttimer tilgjengelige som de fyller opp tidlig om morgenen, deretter henviser de til legevakten.

Anonymkode: ba202...da5

Ikke alltid nei. Jeg ringte fastlegen klokka 11.30 med et akutt problem, og fikk time 45 min senere. Er det akutt så blir vanlige pasienter forskyvet, jeg har opplevd flere ganger at akuttpasienter går foran meg i køen.

Anonymkode: 49b6b...b66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Fastleger har noen få akuttimer tilgjengelige som de fyller opp tidlig om morgenen, deretter henviser de til legevakten.

Anonymkode: ba202...da5

Mange steder så er ikke legevakten åpen før etter at legekontorene stengt, så er det akutt, så kan man ikke vente i flere timer til legevakten åpner, da må fastlegen ta en inn, uansett om klokka er 8 eller 12.

Anonymkode: 49b6b...b66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Fastleger har noen få akuttimer tilgjengelige som de fyller opp tidlig om morgenen, deretter henviser de til legevakten.

Anonymkode: ba202...da5

Hun fikk smerter på fredag. Da burde hun kontaktet legevakten i helgen eller fastlegen når den åpnet igjen mandag (ev. tirsdag).

Anonymkode: 5e3f6...433

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjalp tydeligvis å klage her. Blitt mye bedre nå i kveld 😀

Men, ja, jeg skal fremdeles kontakte legen, men føler meg som en hypokonder som gjør det.

Anonymkode: 22aa4...ab6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hjalp tydeligvis å klage her. Blitt mye bedre nå i kveld 😀

Men, ja, jeg skal fremdeles kontakte legen, men føler meg som en hypokonder som gjør det.

Anonymkode: 22aa4...ab6

Så bra. Mulig det var en sprukket cyste på eggstokkene? Det kan plutselig gjøre veldig vondt, men vil gradvis bli bedre igjen spontant.

Anonymkode: 5e3f6...433

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...