Gå til innhold

Foreldre allerede mener at de ikke vil ha meg og samboer i denne nyttårsaften fordi vi hadde planer i kvelden med venner i nyttåret som var.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ja hun moren min snakket allerede. 
At hun synes meg og samboer var kjipe fordi vi var der 2-3 timer og måtte stikke 7 tiden fordi vi skulle ha noen venner over hos oss.  Vi var over på middag. Fordi det var jo det vi hadde planer med med dem. Vi kom 40 min før selve middagen var klar. For å skravle osv, jeg besøker foreldrene mine ofte da meg og samboer bare bor 10 min vekke (å gå). Men jeg føler moren min krever mye. Jeg feirer enda vert år hos mine foreldre i jula da er jeg der veldig lenge. Men nyttår føler jeg for litt fest med gode venner også. Så de er ikke gira på å ha noe middags selskap i år på selve nyttår med oss fordi vi ikke oppnår deres ønsker.. synes det også er litt kjipt av dem for å være ærlig. Og at vi ikke hjelper til… men da tenker jeg med hva? Jeg er med å dekke på bord. Men vet ikke hva mer som er forventet :( 

Anonymkode: 604c3...afc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herregud, drit nå i dem. Dere er voksne - kos dere med venner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår veldig godt dine foreldre når det kommer til at de ikke ønsker å invitere dere på middag og så drar dere lenge før midnatt. Når det er sagt er det fullt forståelig at dere vil feste med venner, men dere kan ikke få i pose og sekk så da må dere fikse deres egen mat.

Anonymkode: 33deb...cfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Jeg forstår veldig godt dine foreldre når det kommer til at de ikke ønsker å invitere dere på middag og så drar dere lenge før midnatt. Når det er sagt er det fullt forståelig at dere vil feste med venner, men dere kan ikke få i pose og sekk så da må dere fikse deres egen mat.

Anonymkode: 33deb...cfc

Kanskje det men her viste de det på forhånd at vi skulle ha folk over i 7 tiden. Men tenkte å ville ha oss på middag. Nå vet jeg ikke om jeg har så lyst å si dette til min samboer da han liker dem og kanskje kommer til å synes det er litt trist at de tenker på den måten. At det ikke gikk til deres forventninger. Vi koste jo oss og skravlet. 

Anonymkode: 604c3...afc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Kanskje det men her viste de det på forhånd at vi skulle ha folk over i 7 tiden. Men tenkte å ville ha oss på middag. Nå vet jeg ikke om jeg har så lyst å si dette til min samboer da han liker dem og kanskje kommer til å synes det er litt trist at de tenker på den måten. At det ikke gikk til deres forventninger. Vi koste jo oss og skravlet. 

Anonymkode: 604c3...afc

Da har de prøvd å lage middag til dere til tross for at dere bare var en kort periode av nyttårskvelden, og for de ble nok dette en kjedelig og trist opplevelse som de ikke ønsker å gjenta og det må respekteres.

Anonymkode: 33deb...cfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil komme til middag og gå så dere kan ha fest hjemme etterpå? Også blir du snurt fordi dine foreldre ikke vil diske opp flott middag før dere stikker på fest? Hvor gammel er du? Hvis du vil ha fest så fiks din egen mat og ha fest, men ikke forvent full oppvartning for så å reise deg fra bordet og gå. Uforskammet oppførsel i min bok.

Anonymkode: 28fad...c1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

Du vil komme til middag og gå så dere kan ha fest hjemme etterpå? Også blir du snurt fordi dine foreldre ikke vil diske opp flott middag før dere stikker på fest? Hvor gammel er du? Hvis du vil ha fest så fiks din egen mat og ha fest, men ikke forvent full oppvartning for så å reise deg fra bordet og gå. Uforskammet oppførsel i min bok.

Anonymkode: 28fad...c1c

… de ville ha oss bort til middag og da er vi uforskammet? Skjønner ikke greia di jeg

Anonymkode: 604c3...afc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ønsker at dere hjelper mer til, men du vet ikke hva annet du kan gjøre enn å dekke på bordet? Hva med å hjelpe til med å lage maten? Ta ansvar for desserten? Rydde av og vaske opp etter middagen? Tilby deg å handle?

Anonymkode: 5f2d9...3ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grow up! 

Som barn kan man oppleve å få både i pose og sekk, men som voksen er det langt mer sjelden. Det høres jo delvis ut som om du vil oppfattes som voksen, selv om du fremdeles ønsker barndommens goder. 

Anonymkode: 5a5ca...def

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjetter på at foreldrene dine ønsker å feire alene eller sammen med andre i år, fordi de i fjor ble sittende alene ved midnatt. Dere gjorde ingenting feil ved forrige feiring, avtalen var som den var. Synes det er redelig av dem å si ifra i god tid, så det er lettere for dere å lage egne middagsplaner med venner.

Anonymkode: 7ea38...f82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det man kaller å bli voksen og å måtte ta valg. Jeg hadde heller ikke giddet å invitere voksne barn til middag på nyttårsaften når de kom til  gå klokken syv for å være sammen med venner. Helt greit å være sammen med venner, men det å bli voksen er også å måtte ta valg.  Nyttårsaften er en spesiell dag eller kveld, og i mine øyne er det ikke dagen man bare stikker innom for litt middag.  

Anonymkode: d09fe...39e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er like rare hele gjengen. Å utelukke egne barn fra noe som helst feiring ville ikke falt meg inn i fylla. Men du må også oppføre deg. At ungdommer er innom og går videre er greit. At presumptivt voksne gjør det er ugreit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det jeg tenker..  Ikke forum tenker, men i det virkelige liv, er

De er nok skuffet for at dere ikke er der hele kvelden. Det er liksom noe spesielt med å se på fyrverkeri , skravle på kvelden og ønske hverandre godt nytt år. Ha litt tid sammen. 

Men! Hadde mine store barn bare hatt tid til middag, hadde jeg vært fornøyd med det. Jeg hadde vært glad for at barna mine hadde vært med venner. 

Men folk er forskjellige og tenker ulikt. 

Anonymkode: 9a25d...05a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...