Gå til innhold

Jeg får uberettiget skyld for behandling av stedatter


seropa

Anbefalte innlegg

Jeg behandlet min stedatter på 16 (nå 17) snart dårlig og innrømmet at jeg var sjalu på hennes utseende og oppmerksomheten hun fikk. 

Jeg hadde mindreverdighetskomplekser siden jeg er vokst opp med alenemor med dårlig råd, og nå gift med svæt velstående mann. Jeg er selv relativ ung i 30 årene og han 50.

Jeg trodde ting skulle bli bedre da jeg innrømmet min feil.

Hun har bare greier at hun stresser, blir utmattet, og legger bort mobilen og isolerer seg.  Jeg gjør mye for henne nå.  Men alle anklager meg fortsatt for hennes tilstand, unntatt faren. 

Faren hennes gjør alt for henne, og det jeg også.  Jeg blir beskyldt for alt, som at jeg aldri gir henne klem og at jeg ikke passer på henne.

Hele familien og besteforeldre behandler henne som barn. Hun er faktisk snart 17!  Hun er født med sølvskje i munnen.  Hun er veldig populær og får mye oppmerksomhet grunnet hun ser fin ut.

Hun er familiens kjæledegge. Jeg begynner å bli depressiv av at alle har bestemt seg for å motarbeide meg. 

Nå er det krav fra familien at mannen ikke reiser bort fra datteren en eneste dag. Bare for at han ikke skal få ta ferie med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er ikke snau.

Det er snakk om en tenåring som mistet mammaen sin, og måtte flytte til pappa og stemor, og opplever at stemor oppfører seg som en skikkelig heks.

Når hun får en reaksjon på alt sammen mener du hun gjør det for å straffe deg?

Når familien sier han ikke må reise fra henne, tolker du ikke det som omsorg for tenåringen, men at de sier det for at han ikke skal dra på ferie alene med deg?

Hun er snart 17 år, men hun er faktisk fremdeles et barn. Et barn som har mistet mammaen sin og måtte flytte til en far hun hadde vært lite sammen med, og hans kone som misliker henne. 

Jeg skjønner godt at storfamilien slår ring rundt henne i denne situasjonen altså. Du er voksen!

Anonymkode: 005f2...91d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

seropa skrev (51 minutter siden):

Jeg behandlet min stedatter på 16 (nå 17) snart dårlig og innrømmet at jeg var sjalu på hennes utseende og oppmerksomheten hun fikk. 

Jeg hadde mindreverdighetskomplekser siden jeg er vokst opp med alenemor med dårlig råd, og nå gift med svæt velstående mann. Jeg er selv relativ ung i 30 årene og han 50.

Jeg trodde ting skulle bli bedre da jeg innrømmet min feil.

Hun har bare greier at hun stresser, blir utmattet, og legger bort mobilen og isolerer seg.  Jeg gjør mye for henne nå.  Men alle anklager meg fortsatt for hennes tilstand, unntatt faren. 

Faren hennes gjør alt for henne, og det jeg også.  Jeg blir beskyldt for alt, som at jeg aldri gir henne klem og at jeg ikke passer på henne.

Hele familien og besteforeldre behandler henne som barn. Hun er faktisk snart 17!  Hun er født med sølvskje i munnen.  Hun er veldig populær og får mye oppmerksomhet grunnet hun ser fin ut.

Hun er familiens kjæledegge. Jeg begynner å bli depressiv av at alle har bestemt seg for å motarbeide meg. 

Nå er det krav fra familien at mannen ikke reiser bort fra datteren en eneste dag. Bare for at han ikke skal få ta ferie med meg.

Du er farlig for denne familien, flytt

Anonymkode: 7977e...207

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har virkelig ikke lært en ting du, du er like selvopptatt og sjalu som før, helt blottet for empati. Faren svikter datteren sin når han lar en sånn som du være i livet hennes, du ødelegger jenta. Du er en giftig og manipulerende psykopat.

Jeg håper så inderlig at alle de her innleggene fra deg er trolling, for om de er sanne, så er det så tragisk for denne jenta.

Anonymkode: 981ba...064

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vel ikke uberettiget? 

Hun har det sikkert veldig vanskelig, det er fint at hun har familie som viser omsorg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De færreste reiser på ferie uten barna sine når de er 16 år. Det handler ikke om å motarbeide deg, men om å være en ansvarlig forelder

Anonymkode: 6094d...fe0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

De færreste reiser på ferie uten barna sine når de er 16 år. Det handler ikke om å motarbeide deg, men om å være en ansvarlig forelder

Anonymkode: 6094d...fe0

Det er sant, min datter som blir 17 i slutten av mai, skal være med på ferie i år.

Reiser jo ikke fra henne....

Anonymkode: 005f2...91d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med dette er bare tull?

Anonymkode: 561ac...564

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har han ikke sparket deg ut enda?! Lurer på hvorfor han fortsatt er gift med deg. Du må jo være et fyrverkeri i senga... 

Anonymkode: de527...34e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På'n igjen. Like navlefokusert.

Anonymkode: 1229c...90d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke synd i deg fordi du ikke får dra alene på ferie med din mann. Oppfør deg som en ansvarlig voksen.

Anonymkode: 636b9...68c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

seropa skrev (2 timer siden):

Jeg behandlet min stedatter på 16 (nå 17) snart dårlig og innrømmet at jeg var sjalu på hennes utseende og oppmerksomheten hun fikk. 

Jeg hadde mindreverdighetskomplekser siden jeg er vokst opp med alenemor med dårlig råd, og nå gift med svæt velstående mann. Jeg er selv relativ ung i 30 årene og han 50.

Jeg trodde ting skulle bli bedre da jeg innrømmet min feil.

Hun har bare greier at hun stresser, blir utmattet, og legger bort mobilen og isolerer seg.  Jeg gjør mye for henne nå.  Men alle anklager meg fortsatt for hennes tilstand, unntatt faren. 

Faren hennes gjør alt for henne, og det jeg også.  Jeg blir beskyldt for alt, som at jeg aldri gir henne klem og at jeg ikke passer på henne.

Hele familien og besteforeldre behandler henne som barn. Hun er faktisk snart 17!  Hun er født med sølvskje i munnen.  Hun er veldig populær og får mye oppmerksomhet grunnet hun ser fin ut.

Hun er familiens kjæledegge. Jeg begynner å bli depressiv av at alle har bestemt seg for å motarbeide meg. 

Nå er det krav fra familien at mannen ikke reiser bort fra datteren en eneste dag. Bare for at han ikke skal få ta ferie med meg.

Du er fortsatt hatsk mot stedatter. Sølvskje i munnen... De er rike, ikke så så rart. Foreldrene er skilte, ikke så rart. Du er i bildet, ikke så rart hun blir passet på. 

Du høres ut som den onde stemoren fra hel, utifra det du selv skriver. 

Du syns en 16 åringen burde oppføre seg selvstendig og voksen, men DU klarer ikke det. 

La denne familien være sier nå jeg. 

Anonymkode: da982...ce9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (41 minutter siden):

Regner med dette er bare tull?

Anonymkode: 561ac...564

Vi får inderlig håpe det! Orker ikke tenke på denne ulykkelige 16 åringen med dette kvinnfolk HI i hus. Grøss. Mareritt.

Anonymkode: da982...ce9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det mest fascinerende med trådene dine er at du fremstiller det som om din sjalusi og måten du håndterte den på er naturlig og forståelig fordi du ikke fikk like mye oppmerksomhet etter hun flyttet inn, fordi du vokste opp med mindre penger og fordi stedatteren din er så pen. 

Det er ikke normalt og det er ikke forståelig. 
 

Anonymkode: 47fa9...636

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt behandler familien henne som et barn. Hun er jo tross alt et barn! Kjære vene! Dere er ikke likeverdige. Du virker til å forvente å bli behandlet som et barn. Du skal være voksen, men blir sjalu på et barn? Og sjalu på utseendet til et barn? Det er ikke normalt. Jeg tenker det er bare du som tolker at hun er godt likt pga utseendet. 
 

Denne jenta har dessuten ikke alt eller  et perfekt og enkelt liv. Hun har mistet sin, måtte flytte inn til sin far hun ikke hadde særlig kontakt med før, og med på lasset fikk hun en slem stemor som prøvde alt hun kunne for å sabotere og ødelegge forholdet til faren og hele familien ved å manipulere faren. Og det i en svært sårbar periode hvor hun trengte ekstra omsorg. Helt utrolig! 

Anonymkode: 2590d...c53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Regner med dette er bare tull?

Anonymkode: 561ac...564

Håper inderlig det! 

Hvis ikke så er det snakk om et menneske uten noen form for evne til selvinnsikt, og som faktisk bidrar sterkt til å ødelegge en uskyldig 16-17-åring. 

Anonymkode: d35a3...dea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en ting alle overser. Jeg gjorde en feil og ble sjalu. Jeg angrer og prøver å gjøre dette godt igjen.  Jeg er ikke sjalu nå. Absolutt ikke, og jeg vil henne vel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

seropa skrev (Akkurat nå):

Det er en ting alle overser. Jeg gjorde en feil og ble sjalu. Jeg angrer og prøver å gjøre dette godt igjen.  Jeg er ikke sjalu nå. Absolutt ikke, og jeg vil henne vel.

For noe selvrettferdig vas du kommer med. Dette skriver du om stedatteren din :

seropa skrev (3 timer siden):

Hun er født med sølvskje i munnen.  Hun er veldig populær og får mye oppmerksomhet grunnet hun ser fin ut.

Hun er familiens kjæledegge.

Ingenting av dette tilsier at du prøver noe som helst. Du er ikke noe annet enn en sjalu bitter kjerring som bader i martyrsutringer. Du er det verste som har skjedd jenta.

Anonymkode: 981ba...064

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er underholdende, det skal du ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

seropa skrev (8 timer siden):

Det er en ting alle overser. Jeg gjorde en feil og ble sjalu. Jeg angrer og prøver å gjøre dette godt igjen.  Jeg er ikke sjalu nå. Absolutt ikke, og jeg vil henne vel.

Men du vil jo ikke det om du mener hun skal klare seg selv mens du og far reiser på ferie? Det er helt logisk at familien og datteren og faren vil si at det ikke er ok.

Anonymkode: 6094d...fe0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

seropa skrev (9 timer siden):

Det er en ting alle overser. Jeg gjorde en feil og ble sjalu. Jeg angrer og prøver å gjøre dette godt igjen.  Jeg er ikke sjalu nå. Absolutt ikke, og jeg vil henne vel.

Så du mener en 16 åring som har mistet mammaen sin, og har en psykisk og fysisk reaksjon på å måtte flytte til en stemor som ikke liker henne og har gjort det hun kan for å gjøre ting vanskelig for henne, skal overlates til seg selv, stilles krav om å oppføre seg som en voksen osv er å ville henne vel?

Er det noen som fortjener å bli dullet litt med, tatt vare på, få omsorg og oppmerksomhet, så er det jo denne jenta!

Du er voksen, du må finne deg i å komme i annen rekke en stund. Og etter det du gjorde, en veldig lang stund. Egentlig til hun flytter hjemmefra. 

Anonymkode: 005f2...91d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper disse trådene er tull. Så navlebeskuende og totalt blottet for empati og kognitive evner kan vel ingen voksne være?

Om dette er virkelig håper jeg du blir forlatt fortest mulig! Håper du forblir singel til evig tid, for ingen fortjener å få et så selvsentrert menneske som deg inn i livet sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sagt dette mange ganger før, så jeg vet egentlig ikke hvorfor jeg sier det igjen. Du må oppsøke hjelp. Jeg er ingen lege, men det er veldig vanskelig å se for seg at du ikke har en personlighetsforstyrrelse preget av ekstrem selvsentrerthet. Mulig er det traumer fra en vanskelig barndom slik du hele tiden viser til, ikke vet jeg. Men du må få hjelp til hvordan du kan se verden fra andre perspektiver enn ditt eget trange, virkelighetsfjerne, egoistiske lille univers. Kanskje kan behandling hjelpe. Så lenge mannen insisterer på at du fortsatt skal få være en del av livet til datteren hans, håper jeg du i hvert fall kan oppsøke hjelp. Kanskje får du det litt bedre selv også.

Anonymkode: cb9f1...adf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

seropa skrev (16 timer siden):

Det er en ting alle overser. Jeg gjorde en feil og ble sjalu. Jeg angrer og prøver å gjøre dette godt igjen.  Jeg er ikke sjalu nå. Absolutt ikke, og jeg vil henne vel.

Problemet er at du fremdeles ser det fra din side. At det er fælt for deg å ikke få reist på ferie alene med mannen. At det er fælt for deg at besteforeldre og storfamilie duller litt med henne. At det er fælt for deg at hun får mye oppmerksomhet og er en vakker tenåring. 

Du som er voksen burde være istand til å sette dine egne følelser vekk en stund, for denne jenta har opplevd et stort traume og trenger hjelp til å komme over det.

At alle gjennomskuer din egoisme og selvopptatte personlighet bortsett fra mannen er bra for jenta.

Du har ikke kommet over det og vil henne vel, du spiller bare det spillet omverdenen forventer av deg. Du mener det ikke...

Anonymkode: 005f2...91d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Jeg har sagt dette mange ganger før, så jeg vet egentlig ikke hvorfor jeg sier det igjen. Du må oppsøke hjelp. Jeg er ingen lege, men det er veldig vanskelig å se for seg at du ikke har en personlighetsforstyrrelse preget av ekstrem selvsentrerthet. Mulig er det traumer fra en vanskelig barndom slik du hele tiden viser til, ikke vet jeg. Men du må få hjelp til hvordan du kan se verden fra andre perspektiver enn ditt eget trange, virkelighetsfjerne, egoistiske lille univers. Kanskje kan behandling hjelpe. Så lenge mannen insisterer på at du fortsatt skal få være en del av livet til datteren hans, håper jeg du i hvert fall kan oppsøke hjelp. Kanskje får du det litt bedre selv også.

Anonymkode: cb9f1...adf

Enig, det hi har beskrevet i mange tråder både her og på andre forum er en beskrivelse av heftig psykiatri og om det ts beskriver er en virkelig situasjon, så trenger hun profesjonell hjelp.

Og den faren - det er på høy tid han kommer seg ut av forholdet som er så skadelig for hans datter, datteren som allerede har måttet lide altfor lenge pga. hi.

Men selvinnsikt er dessverre ikke noe hi har vist i noen av trådene.

 

Anonymkode: f3714...e65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...