Gå til innhold

Jeg har absolutt ikke lyst til å jobbe, savner gamle dager


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en gutt og savner gamle dager. Jeg hadde det gøy på ungdomsskole og vgs. Ekstra gøy i sommerferien! 

Lange og fine dager. VM/EM/OL

Så ble jeg litt voksen og har ikke kommet meg ut i ordentlig arbeid etter vgs.  Jeg bor på et mindre sted og venner har gått videre.

Nå har jeg fått vikariat på butikk gjennom NAV.  Men jeg må nå jobbe når det er EM og OL.   Vi venter et helt år på sommeren, og jeg må tilbringe hele sommeren på jobb.  Hva er vitsen liksom?  Alle vil bli surere hvis jeg dropper jobbingen.

Jeg kunne ha sittet hjemme og sett EM/OL og grillet med noen folk.

Jeg skjønner ikke hvordan andre folk klarer å jobbe om sommeren, når de har ventet et helt år.

Anonymkode: 7850e...e64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er en gutt og savner gamle dager. Jeg hadde det gøy på ungdomsskole og vgs. Ekstra gøy i sommerferien! 

Lange og fine dager. VM/EM/OL

Så ble jeg litt voksen og har ikke kommet meg ut i ordentlig arbeid etter vgs.  Jeg bor på et mindre sted og venner har gått videre.

Nå har jeg fått vikariat på butikk gjennom NAV.  Men jeg må nå jobbe når det er EM og OL.   Vi venter et helt år på sommeren, og jeg må tilbringe hele sommeren på jobb.  Hva er vitsen liksom?  Alle vil bli surere hvis jeg dropper jobbingen.

Jeg kunne ha sittet hjemme og sett EM/OL og grillet med noen folk.

Jeg skjønner ikke hvordan andre folk klarer å jobbe om sommeren, når de har ventet et helt år.

Anonymkode: 7850e...e64

Du får utdanne deg til lærer. Da får du mer jobb i skoleåret og fri det meste av skoleferien. Ellers får du bare nyte øvelsene som går på tider du ikke jobber og søke om å få ta ut ferien din i de viktigste ukene.

Anonymkode: 5b160...6ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta utdannelse og skaff deg en jobb som gir stor frihet i arbeidstider, evt. Ta ut ferie når det er noe som er viktig for deg. Å unngå arbeid for dette er uansvarlig, og samfunnet fungerer ikke om folk tenker slik. Jeg er absolutt for å tenke utenfor boksen, så lenge man bidrar til samfunnet på en eller annen måte.

Anonymkode: 6efed...1f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfan tenkte du å finansiere det om du ikke skal jobbe? Skal fellesskapet betale deg lønn sånn at du kan sitte og se mesterskap?

Anonymkode: f59b7...f86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utdann deg til lærer. Da har du fri i sommermånedene når du studerer, og så har du stor fleksibilitet når det kommer til ferie etter endt utdannelse.

Anonymkode: 47385...524

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Utdann deg til lærer. Da har du fri i sommermånedene når du studerer, og så har du stor fleksibilitet når det kommer til ferie etter endt utdannelse.

Anonymkode: 47385...524

På hvilken måte har lærere fleksibilitet når det gjelder ferie?

Anonymkode: f59b7...f86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og hva tenker du, at hele Norge skal stoppe opp siden det er EM/VM/OL siden alle har lyst til å se, og ikke minst, at staten skal betale for at folk skal sitte hjemme å glo?

Dersom det er så himla viktig for deg så bruker di feriedagene dine på det, og jobber når vi andre har ferie.

Anonymkode: abcfa...a3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ikke ville jobbe fordi man vil se sport på TV er jo litt spesielt...

Men du trenger jo ikke se ting direkte. Se før og etter jobb.

Alle har krav på ferie også, ta ut ferie når det er noe viktig for deg på TV.

Om alle skulle droppe jobb pga tv-sendinger hadde ikke Norge gått rundt, og da hadde det blitt dårlig med penger på deg.

Anonymkode: af3b8...ac2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke lyst å «jobbe».

men liker mange ting ved jobben min som er gøy. De tingene består i å hjelpe folk, og jeg skulle ønske jeg hadde økonomi nok til å slutte i jobben og hjelpe de jeg ville med det jeg vil hjelpe dem med.

I stedet MÅ jeg jobbe 8 timer om dagen, ha masse kjedelige møter, og hold ut med kolleger jeg har relativt dårlig kjemi med og en dårlig leder.

Men selve innholdet i jobben min trives jeg veldig godt med. Er rådgiver. Lønna er også god

Anonymkode: 99dcd...e8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

Utdann deg til lærer. Da har du fri i sommermånedene når du studerer, og så har du stor fleksibilitet når det kommer til ferie etter endt utdannelse.

Anonymkode: 47385...524

En lærer med en så slapp innstilling til arbeidslivet ville jeg helst ikke hatt som forbilde til mine barn iallfall….

Anonymkode: 1cbd5...b70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

En lærer med en så slapp innstilling til arbeidslivet ville jeg helst ikke hatt som forbilde til mine barn iallfall….

Anonymkode: 1cbd5...b70

Jeg kan betrygge deg med at jeg er en veldig engasjert lærer, jeg elsker faktisk jobben min, og har en enorm omsorg for ungdommene jeg underviser. Som jeg skrev har man stor fleksibilitet i ferier, det betyr jo ikke at jeg ikke jobber det jeg skal. Jeg jobber timene jeg skal og vel så det, og jeg jobber i ferier også. Men det arbeidet jeg gjør i feriene kan jeg «ta med meg» andre plasser, og det må ikke gjøres innenfor 08.00-15.00-tidsrammen. 

Anonymkode: 47385...524

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vel ikke så «lyst» til å jobbe. Men så vil jeg ha en varm seng, tak over hodet, varmt vann, klær, mobiltelefon, mat osv. Og da må jeg jobb gitt - siden ingen er interessert i å sponse meg.

Velkommen til voksenlivet - her handler mye om ting som må gjøres og ikke nødvendigvis fordi man har så lyst.

Hvis du ikke jobber - hvordan skal du betale for grillmaten? Tv du skal se all sporten på for ikke å si tv-abonnement/streamingtjenester. 

Anonymkode: 241e9...5fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle har nok jobbet somre og helligdager da de var unge. Kommer mange OL og EM da. Ja, kanskje kjipt.. men du kan se det på opptak. 

Om noen år så ser du OL osv også. Man må gjerne jobbe ugunstig i begynnelsen. Du er flink! Stå på! 

Anonymkode: c2a78...239

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tulleinnlegg😊

Anonymkode: e71d2...69b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til virkeligheten! 

Anonymkode: f0adc...684

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nice try... Eller ikke.

Anonymkode: 02696...862

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...