Gå til innhold

Får ikke feire én konfirmasjon. Hva gjør jeg med eksens familie da?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Far har gitt beskjed om at det ikke blir felles konfirmasjon for begge familiene når barnet skal konfirmeres fordi hans nye kjæreste ikke vil det 🙄  Istedet blir barnet konfirmert her (uten far) og så skal han og deres familie ha en egen dag senere i sommer (eller aldri, tipper jeg) 

Helt latterlig spør du meg. Men barnet ønsker å ha alle på det som faktisk er dagen. Vi har leid lokale uansett, og skal ha fest etter kirka. Hva bør jeg gjøre med resten av mannens familie siden han sier de skal ha "konfirmasjon og fest" senere i sommer? Skal jeg ikke invitere noen på hans side da, besteforeldre, onkler, tanter..? 🤷‍♀️ Har aldri vært borti lignende og det blir å se veldig rart ut når det legges ut bilder på FB hvor jeg har eksens hele familie når jeg ikke har bedt noen av dem og de garantert ikke vet hvorfor det blir sånn.. 

Anonymkode: 262a3...4a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde gitt beskjed om at dere inviterer hele familien til konfirmanten, så kan han gjøre som han vil. Tror du at han fakrisk uteblir fra sitt barn sin konfirmasjon om hele hans familie kommer?

Kan du ta kontakt med noen på hans side (hans foreldre) og snakke med dem om saken?

Anonymkode: 9c7cb...dea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Jeg hadde gitt beskjed om at dere inviterer hele familien til konfirmanten, så kan han gjøre som han vil. Tror du at han fakrisk uteblir fra sitt barn sin konfirmasjon om hele hans familie kommer?

Kan du ta kontakt med noen på hans side (hans foreldre) og snakke med dem om saken?

Anonymkode: 9c7cb...dea

Ja, han uteblir. Det samme gjør hans kjæreste og deres barn fikk jeg ganske klar beskjed om. 

Han har en ganske splittet familie og har kun noen få på den siden han har mest kontakt med, og det er vel også de som har blitt fóret med at jeg er gal 😅 Er kun på hils med de to nærmeste for barnet mitt, farmor og onkel, men ikke sånn at det nytter å snakke med farmor som tenker jeg er skyld i hele bruddet, siden sønnen ikke gjør noe galt eller gjorde noe galt😊

Anonymkode: 262a3...4a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Ja, han uteblir. Det samme gjør hans kjæreste og deres barn fikk jeg ganske klar beskjed om. 

Han har en ganske splittet familie og har kun noen få på den siden han har mest kontakt med, og det er vel også de som har blitt fóret med at jeg er gal 😅 Er kun på hils med de to nærmeste for barnet mitt, farmor og onkel, men ikke sånn at det nytter å snakke med farmor som tenker jeg er skyld i hele bruddet, siden sønnen ikke gjør noe galt eller gjorde noe galt😊

Anonymkode: 262a3...4a7

Da hadde jeg i alle fall invitert. Du ønsker å være inkluderende og da synes jeg de skal vite det og ha mulighet til å komme. Det kan jo selvsagt være de takker nei ettersom far skal ha eget selskap, men da har i alle fall du gitt dem mulighet. Da bestemmer de selv uten at du bestemt for dem

Anonymkode: cb1ca...07e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var sånn her og. Eller, far ble ikke bedt, og nekta også samboer og deres to barn å komme. (Han hadde aldri kommet om han ble invitert)

Moren hans turte ikke å komme i frykt for at han ville blitt forbanna, men tante og onkel pluss dems 3 barn kom. Heldigvis! 

bare be alle konfirmanten ønsker å be, så får han bare bli sur. Det er ikke hans dag. At han velger å høre på ny kjærste fremfor barnets ønsker tilsier jo at han ikke fortjener å komme 

Anonymkode: 97eb6...1b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg hadde bedt dei og så får dei komme vist dei vil . Då er det bare flaut for dei om dei ikkje kjem og du har gjort rett 🙂

Anonymkode: a8ded...4a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Inviter alle så får de som ikke er idioter komme. MEN inviter FRA barnet, og be familen hans gi beskjed til barnet om de kommer (si klart ifra på invitasjonen at det er barnets telefonnummer osv) 

For det er faktisk barnet som inviterer og de vil kanskje se litt annerledes på det om invitasjon er på en slik måte. De har forhåpentligvis vett nok til å ikke skuffe barnet. 

Anonymkode: a7d47...9ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De jeg kjenner som har hatt to selskaper har hatt to selskaper

Hver sin helg.

Fars side i et selskap og mors side i et selskap. Ingen blanding.

Og det helt uavhengig av hva barnet har ønsket.

Ene venninnen til datteren min konfirmeres til høsten og vil ha et selskap, noe foreldrene ikke ønsker, så det blir to selskaper.

Litt vanskelig å råde deg egentlig, for om han faktisk skal ha et selskap er det jo litt rart å bli bedt to ganger....

Anonymkode: f0c3d...c65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så dårlig gjort ovenfor barnet. 

Barnet ønsker alle, så da hadde jeg sammen med barnet laget invitasjoner i barnets navn til alle med svarfrist, invitasjon hadde også blitt sendt til far. 

Anonymkode: 8cef4...254

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I vår slekt har vi blitt enige om en "regel" ved samlivsbrudd. Den som skal feire noe inviterer alle, så får folk som ikke kan være i samme rom, folk som vil arrangere noe eget osv gjøre opp seg i mellom og for egen del hvem som skal komme. Det er ikke konfirmanten/jubilanten/ brudeparet etc som skal ha trøbbelet med å ha flere selskaper eller stokke hvem som kan sette egne ønsker til side og oppføre seg som folk i noen timer på en stor dag for andre. Inviter de dere finner det naturlig å invitere, så får de selv si ja eller nei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så barnslig av far og ny kjæreste!!!

Anonymkode: 51bed...956

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

De jeg kjenner som har hatt to selskaper har hatt to selskaper

Hver sin helg.

Fars side i et selskap og mors side i et selskap. Ingen blanding.

Og det helt uavhengig av hva barnet har ønsket.

Ene venninnen til datteren min konfirmeres til høsten og vil ha et selskap, noe foreldrene ikke ønsker, så det blir to selskaper.

Litt vanskelig å råde deg egentlig, for om han faktisk skal ha et selskap er det jo litt rart å bli bedt to ganger....

Anonymkode: f0c3d...c65

Foreldrene ønsker… jaja. Er det foreldrenes selskap?

Mitt ene barn har en bestevenninne som har skilte foreldre. Der har det vært et svært vanskelig samarbeid, noe som preget denne ungdommen betydelig. Hun har også vært her mye. Hennes sterke ønske var å ha en feiring. Det klarte de ikke å få til, noe som resulterte i at hun ikke ville ha noen fest. Det fikk hun ikke velge. Så hun ble påtvunget to selskap hun ikke ønsket og har i etterkant fortalt meg at det var noe av det kjipeste hun hadde gjort. 

Utrolig at voksne folk ikke kan ta seg sammen for en dag. 

Anonymkode: 4d19c...fbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

De jeg kjenner som har hatt to selskaper har hatt to selskaper

Hver sin helg.

Fars side i et selskap og mors side i et selskap. Ingen blanding.

Og det helt uavhengig av hva barnet har ønsket.

Ene venninnen til datteren min konfirmeres til høsten og vil ha et selskap, noe foreldrene ikke ønsker, så det blir to selskaper.

Litt vanskelig å råde deg egentlig, for om han faktisk skal ha et selskap er det jo litt rart å bli bedt to ganger....

Anonymkode: f0c3d...c65

Uavhengig av hva barnet ønsker? I all verden... Er det ikke konfirmantens selskap da? 

Anonymkode: c6844...79a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Foreldrene ønsker… jaja. Er det foreldrenes selskap?

Mitt ene barn har en bestevenninne som har skilte foreldre. Der har det vært et svært vanskelig samarbeid, noe som preget denne ungdommen betydelig. Hun har også vært her mye. Hennes sterke ønske var å ha en feiring. Det klarte de ikke å få til, noe som resulterte i at hun ikke ville ha noen fest. Det fikk hun ikke velge. Så hun ble påtvunget to selskap hun ikke ønsket og har i etterkant fortalt meg at det var noe av det kjipeste hun hadde gjort. 

Utrolig at voksne folk ikke kan ta seg sammen for en dag. 

Anonymkode: 4d19c...fbb

Noen ganger så er det faktisk bedre for alle at det er to selskaper.

Anonymkode: 94146...f46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Noen ganger så er det faktisk bedre for alle at det er to selskaper.

Anonymkode: 94146...f46

Hvis konfirmanten ønsker ett selskap så er det selvfølgelig ikke bedre at foreldrene trumfer gjennom sine egne behov for å ha to separate selskaper. 

Anonymkode: da8af...c67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

De jeg kjenner som har hatt to selskaper har hatt to selskaper

Hver sin helg.

Fars side i et selskap og mors side i et selskap. Ingen blanding.

Og det helt uavhengig av hva barnet har ønsket.

Ene venninnen til datteren min konfirmeres til høsten og vil ha et selskap, noe foreldrene ikke ønsker, så det blir to selskaper.

Litt vanskelig å råde deg egentlig, for om han faktisk skal ha et selskap er det jo litt rart å bli bedt to ganger....

Anonymkode: f0c3d...c65

Barnet bestemmer!

Anonymkode: cca3a...81d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du har et godt forhold til fars familie, ville jeg ha invitert dem.  I alle fall tatt en prat med dem.  Trenger ikke å rakke ned på far, men få fram at både ungdommen og du gjerne vil ha dem med på selve dagen. Så om de orker å gå i to selskap, er de hjertelig velkomne. Presangen kan selvfølgelig vente til fars selskap dersom de synes det er best. 

 

Anonymkode: 32161...b8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...