Gå til innhold

Hva tenker dere om at media hundser hun unge jenta til RU?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Reagerte du like sterkt hi, da Listhaugs måtte gå av som justisminister for å ha uttalt at Arbeiderpartier støtter terrorister?

Anonymkode: 61064...f5b

Hva mener du med måtte?

Hun måtte slett ingenting.

Anonymkode: cfb5b...798

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Hva mener du med måtte?

Hun måtte slett ingenting.

Anonymkode: cfb5b...798

Hvorfor gikk hun da? 
 

Velkommen til bake, forresten. 

Anonymkode: c62f3...562

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Hva mener du med måtte?

Hun måtte slett ingenting.

Anonymkode: cfb5b...798

Listhaug skriver at Støre støtter terrorister. Hun mottar massiv kritikk, mistillitsforslag og velger å gå av som minister for å ikke skade eget parti.

Jenta fra RU kaller Stoltenberg og Støre for terrorister. 
Derfor spør jeg hi: ble du like forbanna da Listhaugs ble utsatt for mediekjøret rundt hennes uttalelser også? Ble du like indignert da Rødt ville stille mistillitsforslag mot henne? Eller er det slik at noen skal kunne kalle andre terrorister uten å motta kritikk for det, og andre ikke?

Anonymkode: 61064...f5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (17 timer siden):

Men altså dere, hun trakasseres av godt voksne menn, hun angripes fra alle hold og kanter for å ha sterke meninger. Er ikke det bra at en kvinne tør stå frem og stå for meningene sine? Burde vi ikke gjøre mer for å støtte kvinner som vil være i posisjon?

Rød Ungdoms nye leder mener hun sammenlignes med nazister og sier hun blir « ... nærmest trakassert av flere godt voksne menn».
https://www.aftenposten.no/norge/i/kwW5LL/amrit-kaurs-absurde-uker-jeg-er-fortsatt-kommunist

Anonymkode: 85ca0...e73

Overhodet ikke! Når hun kommer med slike uttalelser så skal hun ikke få noen støtte av oss kvinner i det hele tatt. Det er en skam å dra inn argumentasjonen at vi kvinner skal støtte noen som vil være i posisjon når vedkommende har ett slikt handlingsmønster. Hun fortjener alt tynet hun får så hun kanskje lærer noe om folkeskikk og å være ansvarlig for hva hun uttaler.

Anonymkode: 0a688...384

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ReneRene skrev (1 time siden):

Politikk er mye strategi. Og et spill 🙂 Interessant..

Ja. Har du flere selvfølgeligheter på lager til oss?

Anonymkode: c62f3...562

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (37 minutter siden):

Ja. Har du flere selvfølgeligheter på lager til oss?

Anonymkode: c62f3...562

Jeg fullstendig klar over at jeg kommer med selvfølgeligheter flere ganger her, men det er fordi jeg føler at jeg nødvendigvis må. Jeg syns jo kommentaren din tydet på at du ikke skjønte en eventuell strategi her, for den kan like gjerne være å ytre det hun faktisk gjorde med et godt planlagt formål, og deretter be om unnskyldning som også allerede planlagt "kostnad". Da tyder din kommentar på at du ikke forstår den type strategi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ReneRene skrev (21 minutter siden):

Jeg fullstendig klar over at jeg kommer med selvfølgeligheter flere ganger her, men det er fordi jeg føler at jeg nødvendigvis må. Jeg syns jo kommentaren din tydet på at du ikke skjønte en eventuell strategi her, for den kan like gjerne være å ytre det hun faktisk gjorde med et godt planlagt formål, og deretter be om unnskyldning som også allerede planlagt "kostnad". Da tyder din kommentar på at du ikke forstår den type strategi.

Jada. Men jeg tror nok at du generelt kan gå ut fra at alle skjønner minst like mye som deg. Ingenting av det du viser her inne tyder på at du har en større forståelse for samfunnet enn storparten av befolkningen. 

Anonymkode: c62f3...562

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ReneRene skrev (21 minutter siden):

Jeg fullstendig klar over at jeg kommer med selvfølgeligheter flere ganger her, men det er fordi jeg føler at jeg nødvendigvis må. Jeg syns jo kommentaren din tydet på at du ikke skjønte en eventuell strategi her, for den kan like gjerne være å ytre det hun faktisk gjorde med et godt planlagt formål, og deretter be om unnskyldning som også allerede planlagt "kostnad". Da tyder din kommentar på at du ikke forstår den type strategi.

For de av oss som har fulgt med på denne jenta en stund, så er det veldig tydelig at dette ikke var en strategi fra hennes side. Hun handler mye på impuls og ser ikke at det bare svekker budskapet RU prøver å formidle. 

Uttalelsene hennes står hun for, hun er kommunist til beinet. Hun beklaget bare fordi presset ble så stort. 

Anonymkode: 2871e...d81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (22 timer siden):

Hva tenker dere om at media henger ut så unge jenter?

Jeg synes det er fint at media våger å si i fra mot all ekstremisme. Enten den kommer fra unge jenter eller fremmedkulturelle. For meg skaper det trygghet at mange tar avstand fra slik ekstremisme. Jeg er glad for at både røde standpunkter og fremmedkulturelt temperament kommer i fokus på denne måten.

Dette vil ikke nordmenn flest ha noe av. Da er det bra å svare med motstand.

Anonymkode: 14652...8be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg synes det er fint at media våger å si i fra mot all ekstremisme. Enten den kommer fra unge jenter eller fremmedkulturelle. For meg skaper det trygghet at mange tar avstand fra slik ekstremisme. Jeg er glad for at både røde standpunkter og fremmedkulturelt temperament kommer i fokus på denne måten.

Dette vil ikke nordmenn flest ha noe av. Da er det bra å svare med motstand.

Anonymkode: 14652...8be

Hun er heller ikke en ung jente. Hun er født i 2003 og er pr definisjon voksen. 

Anonymkode: c62f3...562

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Du kan selvfølgelig mene hva du vil selv om realiteten er helt annerledes. 

Anonymkode: 8c7c7...50a

Det er rart dette, påstanden om at ytringsfriheten er fjernet.Får man motbør,er man ikke kneblet,vet du.De som mener motsatt av deg har også ytringsfrihet til å motsi deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (46 minutter siden):

For de av oss som har fulgt med på denne jenta en stund, så er det veldig tydelig at dette ikke var en strategi fra hennes side. Hun handler mye på impuls og ser ikke at det bare svekker budskapet RU prøver å formidle. 

Uttalelsene hennes står hun for, hun er kommunist til beinet. Hun beklaget bare fordi presset ble så stort. 

Anonymkode: 2871e...d81

Jeg ignorerer den første setningen din, men må bare påpeke at hun langt fra var alene om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ReneRene skrev (Akkurat nå):

Jeg ignorerer den første setningen din, men må bare påpeke at hun langt fra var alene om dette.

Hun var alene om å si det hun sa. Eller mener du at andre styrer henne? 

Anonymkode: c62f3...562

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Hun var alene om å si det hun sa. Eller mener du at andre styrer henne? 

Anonymkode: c62f3...562

Det er tro det eller ei, noe som heter samarbeid, og at man legger strategier sammen. Hun sier også klart ved minst en anledning at "vi" gjorde feil. 

Endret av ReneRene
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ReneRene skrev (6 minutter siden):

Det er tro det eller ei, noe som heter samarbeid, og at man legger stategier sammen. Hun sier også klart ved minst en anledning at "vi" gjorde feil. 

Men hva er poenget? Det er hun som leder som ytret seg, og det er hun som leder som tar ansvar og beklager. 

Anonymkode: c62f3...562

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Men hva er poenget? Det er hun som leder som ytret seg, og det er hun som leder som tar ansvar og beklager. 

Anonymkode: c62f3...562

Poenget er at noen ganger "må" ting bli sagt, eller man vil gjerne si det. Så går man hardt ut, får massiv kritikk og legger seg flat eller unnskylder mer moderat. Det som er blitt ytret blir jo ikke glemt, og noen har allerede plukket det opp til annet formål enn å kritisere det. Etter at noen legger seg flat, så kan andre våkne eller "våkne" og tenke " men hun/ han hadde jo helt rett."

Uansett har det vekket oppsikt, og det er viktigst i mange saker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ReneRene skrev (1 minutt siden):

Poenget er at noen ganger "må" ting bli sagt, eller man vil gjerne si det. Så går man hardt ut, får massiv kritikk og legger seg flat eller unnskylder mer moderat. Det som er blitt ytret blir jo ikke glemt, og noen har allerede plukket det opp til annet formål enn å kritisere det. Etter at noen legger seg flat, så kan andre våkne eller "våkne" og tenke " men hun/ han hadde jo helt rett."

Uansett har det vekket oppsikt, og det er viktigst i mange saker.

De fleste politikere unngår så langt det lar seg gjøre å komme i situasjoner hvor de må legge seg flat. Å komme med utsagn som gjør at ens egne partifeller går mot en viser ikke styrke og godt lederskap. Det viser at man er en løs kanon og at man ikke skjønner spillereglene. Hun kom på ingen måte styrket ut av dette. Verken blant sine meningsfeller, iom at hun måtte beklage, eller sine motstandere som oppfatter henne som følelsesstyrt og lite profesjonell. 

Anonymkode: c62f3...562

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

De fleste politikere unngår så langt det lar seg gjøre å komme i situasjoner hvor de må legge seg flat. Å komme med utsagn som gjør at ens egne partifeller går mot en viser ikke styrke og godt lederskap. Det viser at man er en løs kanon og at man ikke skjønner spillereglene. Hun kom på ingen måte styrket ut av dette. Verken blant sine meningsfeller, iom at hun måtte beklage, eller sine motstandere som oppfatter henne som følelsesstyrt og lite profesjonell. 

Anonymkode: c62f3...562

Du må gjerne snakke om hva du mener de fleste politikere vil og ikke vil. Jeg skriver om visse strategier siden en spurte her. 

Jeg tar ikke stilling til om hun kom styrket ut av dette, og siden jeg står på motsatt side selv om jeg syns Støre er en katastrofe, så har jeg heller ikke noe ønske om at hun kom styrket ut. De fleste nordmenn er på hennes side i saken hun ytret seg om, og sånn sett kan det hun ytret heller være tilfredstillende for meg. Kanskje noen våkner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ReneRene skrev (7 minutter siden):

Du må gjerne snakke om hva du mener de fleste politikere vil og ikke vil. Jeg skriver om visse strategier siden en spurte her. 

Jeg tar ikke stilling til om hun kom styrket ut av dette, og siden jeg står på motsatt side selv om jeg syns Støre er en katastrofe, så har jeg heller ikke noe ønske om at hun kom styrket ut. De fleste nordmenn er på hennes side i saken hun ytret seg om, og sånn sett kan det hun ytret heller være tilfredstillende for meg. Kanskje noen våkner. 

Du skriver også om hva du mener. Din mening er ikke nødvendigvis fakta. 
 

Bare det at du får deg til å hevde at de fleste nordmenn står på hennes side viser at du enten ikke følger med i media og norsk politikk generelt, eller at du av en eller annen grunn ønsker at folk skal tro på din misinformasjon. 

Anonymkode: c62f3...562

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Du skriver også om hva du mener. Din mening er ikke nødvendigvis fakta. 
 

Bare det at du får deg til å hevde at de fleste nordmenn står på hennes side viser at du enten ikke følger med i media og norsk politikk generelt, eller at du av en eller annen grunn ønsker at folk skal tro på din misinformasjon. 

Anonymkode: c62f3...562

De satt i statskanalen og ytret motstand mot Israel i et familieprogram ( om ESC ) Jeg har for første gang i mitt liv opplevd rasistiske ytringer. Det flommer over av kritikk og fordømmelse mot Israel i alle norske medier og også på some. Antisemittismen vokser og blir mer synlig enn på mange år! Dette er altså ingen misinformasjon, og Kaur er altså Palestina-aktivist. Jeg skrev ikke at nordmenn flest var enige i det hun ytret i videoen, jeg skrev at nordmenn flest er mot Israel i denne saken, akkurat som henne. Det er mange ekstremister på den siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ReneRene skrev (15 minutter siden):

Du må gjerne snakke om hva du mener de fleste politikere vil og ikke vil. Jeg skriver om visse strategier siden en spurte her. 

Jeg tar ikke stilling til om hun kom styrket ut av dette, og siden jeg står på motsatt side selv om jeg syns Støre er en katastrofe, så har jeg heller ikke noe ønske om at hun kom styrket ut. De fleste nordmenn er på hennes side i saken hun ytret seg om, og sånn sett kan det hun ytret heller være tilfredstillende for meg. Kanskje noen våkner. 

Nei nå må du faktisk gi deg. Å påstå at de fleste nordmenn er på rødt sin ungdomsleders side i denne saken er mildt sagt sjokkerende. Jeg har til gode å møte noen som mener at Støre, Stoltenberg og Tangen er terrorister, og min omgangskrets er ikke veldig spesiell da den består av sykepleiere, leger, lærere, elektrikere, ledere, økonomer, renholdere mm. Jeg har latt mange av dine utsagn i tråder bli stående selv om jeg til tider kan mene du bedriver feilinformasjon, men dette er så grovt at det ikke kan få stå uten at noen sier imot deg.

Anonymkode: 0a688...384

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Nei nå må du faktisk gi deg. Å påstå at de fleste nordmenn er på rødt sin ungdomsleders side i denne saken er mildt sagt sjokkerende. Jeg har til gode å møte noen som mener at Støre, Stoltenberg og Tangen er terrorister, og min omgangskrets er ikke veldig spesiell da den består av sykepleiere, leger, lærere, elektrikere, ledere, økonomer, renholdere mm. Jeg har latt mange av dine utsagn i tråder bli stående selv om jeg til tider kan mene du bedriver feilinformasjon, men dette er så grovt at det ikke kan få stå uten at noen sier imot deg.

Anonymkode: 0a688...384

Slutt med hersketeknikk og forhold deg til det jeg skriver. Hun er mot Israel i denne konflikten, akkurat som nordmenn flest er. Selv om de ikke er enige i ytringene hun kom med i nevnte video. Dere må ta innover dere at det er mange ekstremister mot Israel. Husk at det var en terrororganisasjon og et terrorangrep som startet dette. Utrolig nok har de oppnådd det de ville. Selv om Kaur røyk strikken, så syns jeg mange drar den uhyggelig langt i å vise motstand mot Israel, som må utrydde terrorister.

Endret av ReneRene
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ReneRene skrev (16 minutter siden):

De satt i statskanalen og ytret motstand mot Israel i et familieprogram ( om ESC ) Jeg har for første gang i mitt liv opplevd rasistiske ytringer. Det flommer over av kritikk og fordømmelse mot Israel i alle norske medier og også på some. Antisemittismen vokser og blir mer synlig enn på mange år! Dette er altså ingen misinformasjon, og Kaur er altså Palestina-aktivist. Jeg skrev ikke at nordmenn flest var enige i det hun ytret i videoen, jeg skrev at nordmenn flest er mot Israel i denne saken, akkurat som henne. Det er mange ekstremister på den siden.

Du tar ingen forbehold om at det er kritikken kun mot Israel folk er enige i. Slik du skriver det så hevder du at folk flest er enig i kritikken mot Støre, Stoltenberg osv.

Du skrev dette:  De fleste nordmenn er på hennes side i saken hun ytret seg om…

Anonymkode: c62f3...562

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...