Gå til innhold

Jeg har plutselig utviklet en sterk betatthet/forelskelse for en kollega. Synes det er ubehagelig


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

For det første fordi jeg ikke er vant med å få følelser "ut av det blå". I mine tidligere forhold har samtlige startet med lengre bekjentskap først. Denne kollegaen kjenner jeg bare litt og jeg tror det har mye å gjøre med at han er så utadvent og imøtekommende. Vi ler, tuller og småprater en del og det har nok vært med på å utløse det. Nå tenker jeg på han hver dag og jeg synes det begynner å bli ubehagelig. Rett og slett fordi jeg overtenker så mye og blir nervøs når vi ses. Fra sommeren av kommer vi til å jobbe mye tettere også. Han og kona har nylig startet separasjonsprosessen men det er ikke relevant for jeg vil jo ikke inn i forhold med denne mannen. Vi kjenner hverandre ikke godt nok og jeg aner ikke hva han synes om meg heller.

Noen som selv har opplevd å bli betatt/forelsket "mot deres vilje?" Hvor lenge varte det i så fall for deg? Jeg håper jo at dette er noe som raskt blåser over og at vi fremover kan jobbe side om side helt uten at dette skal distrahere meg. Er det noe i den påstanden om at følelser som kommer raskt, forsvinner raskt? Og har dere noen tips til hvordan man kan "kvele" denne typen betatthet? Å unngå ham er ikke mulig.

Anonymkode: ad454...339

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kjenner det "ubehagelig" og beskriver hans handlinger som utløser det på en lett forståelig måte.

Du skriver også at det ikke er mulig å "unngå han" og bruker begrep som " mot deres vilje". Dermed er du satt i en sårbar situasjon med skjevt maktforhold som arbeidstaker!

Den eneste måten du kan komme forbi din sårbare situasjon er å rapportere han via ledelsesvei. Han må fjernes for at du ikke skal kjenne dette ubehaget av hans væremåte. Dette er å anse som en Metoo sak. Lykke til!

Anonymkode: f8bc9...e65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Du kjenner det "ubehagelig" og beskriver hans handlinger som utløser det på en lett forståelig måte.

Du skriver også at det ikke er mulig å "unngå han" og bruker begrep som " mot deres vilje". Dermed er du satt i en sårbar situasjon med skjevt maktforhold som arbeidstaker!

Den eneste måten du kan komme forbi din sårbare situasjon er å rapportere han via ledelsesvei. Han må fjernes for at du ikke skal kjenne dette ubehaget av hans væremåte. Dette er å anse som en Metoo sak. Lykke til!

Anonymkode: f8bc9...e65

Har du drukket? 😂😂😂

Anonymkode: 3e553...5c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (37 minutter siden):

Du kjenner det "ubehagelig" og beskriver hans handlinger som utløser det på en lett forståelig måte.

Du skriver også at det ikke er mulig å "unngå han" og bruker begrep som " mot deres vilje". Dermed er du satt i en sårbar situasjon med skjevt maktforhold som arbeidstaker!

Den eneste måten du kan komme forbi din sårbare situasjon er å rapportere han via ledelsesvei. Han må fjernes for at du ikke skal kjenne dette ubehaget av hans væremåte. Dette er å anse som en Metoo sak. Lykke til!

Anonymkode: f8bc9...e65

Her tolker du kommentaren min "mot min vilje" helt, helt feil. Vi er likestilte på arbeidsplassen og han misbruker på ingen måte sin autoritet. Jeg mente jo bare at jeg ikke ønsker å blande inn romantiske følelser på arbeidsplassen og det er kun jeg som er ansvarlig for mine følelser og jeg som har ansvar for å ikke agere på disse. Nå har vi ingen regler mot forhold mellom ansatte men jeg  søker ingen kjæreste for øyeblikket og denne forelskelsen gir meg mer usikkerhet og stress enn det gir meg gode sommerfugler i magen. Mye fordi jeg ikke er vant til å få det så fort, men også fordi jeg er redd for å opptre annerledes og for at det skal distrahere for mye.

Anonymkode: ad454...339

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Her tolker du kommentaren min "mot min vilje" helt, helt feil. Vi er likestilte på arbeidsplassen og han misbruker på ingen måte sin autoritet. Jeg mente jo bare at jeg ikke ønsker å blande inn romantiske følelser på arbeidsplassen og det er kun jeg som er ansvarlig for mine følelser og jeg som har ansvar for å ikke agere på disse. Nå har vi ingen regler mot forhold mellom ansatte men jeg  søker ingen kjæreste for øyeblikket og denne forelskelsen gir meg mer usikkerhet og stress enn det gir meg gode sommerfugler i magen. Mye fordi jeg ikke er vant til å få det så fort, men også fordi jeg er redd for å opptre annerledes og for at det skal distrahere for mye.

Anonymkode: ad454...339

Men kjære deg, du er jo fanget i din arbeidssituasjon ved at det er "umulig å unngå han". Da er du som arbeidstaker den svakeste part, sårbar og fanget som ansatt. Alt forårsaket av hans væremåte.

Dermed er å melde han for Metoo din eneste utvei. 

Jeg kjenner ei i et svensk firma som fikk en mann oppsagt etter at hun meldte han for at hun følte at han sendte henne blikk.

Din sak er mye verre, til og med "ubehagelig" som du skriver.

Anonymkode: f8bc9...e65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Men kjære deg, du er jo fanget i din arbeidssituasjon ved at det er "umulig å unngå han". Da er du som arbeidstaker den svakeste part, sårbar og fanget som ansatt. Alt forårsaket av hans væremåte.

Dermed er å melde han for Metoo din eneste utvei. 

Jeg kjenner ei i et svensk firma som fikk en mann oppsagt etter at hun meldte han for at hun følte at han sendte henne blikk.

Din sak er mye verre, til og med "ubehagelig" som du skriver.

Anonymkode: f8bc9...e65

Du prøver for hardt og skaper bare støy. 

Anonymkode: 3fca9...922

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...