Gå til innhold

Løpedamer!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg løper en del, men får så vondt i hoftene og knærne. Har vel ikke direkte gode løpesko, og vil gjerne prøve å løpe med gode sko. Tror at smertene skyldes dårlige sko uten demping, så er interessert i å prøve noe annet i stedet for å gi opp. 

Løper mest i skog og på gruset tursti. Unngår asfalt. 

Hvilke sko sverger du til?

Anonymkode: 057b9...878

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gå på Løplabbet eller annen sportsbutikk og få hjelp til sko som passer DEG. Vekt, løpesett, treningsnivå, underlag og fotisett vil spille inn.

Anonymkode: b8fdd...0a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå på löplabbet og få hjelp med sko tilpasset deg. 

Anonymkode: 3bf7e...625

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Invester i gode løpesko, og ikke glem styrketrening 🙂

Anonymkode: bc4f1...a0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gubben bruker Mizuno, for han har litt brede føtter.

Jeg bruker Asics for de er litt smalere og det passer min for best.

Går du i en sportsbutikk og kjøpet gode sko er egentlig alle godt dempet, men du må finne de som sitter best på akkurat din fot.

Gå og få litt hjelp, prøv litt.

Anonymkode: 40a96...013

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du trenger litt styrketrening.

På sportslabbet har jeg fått gode sko som passet godt på mine bein, ett Mizuno og et Brooks. Noen intersportbutikker har vel og sånn løpstest tror jeg.

Anonymkode: b7cb2...d90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er utopisk å tro at et bestemt par løpesko, eller løpesko generelt, vil kunne løse problemene dine med smerter og hofte og knær. Folk tilegger skotøy tøysete stor vekt.

Anonymkode: f0808...a95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Det er utopisk å tro at et bestemt par løpesko, eller løpesko generelt, vil kunne løse problemene dine med smerter og hofte og knær. Folk tilegger skotøy tøysete stor vekt.

Anonymkode: f0808...a95

Hun må åpenbart trene styrke og passe på å trene riktig også. Men vi som løper mye, vet veldig godt hva skikkelige sko med god demping og riktige egenskaper har å si. 

Anonymkode: 3bf7e...625

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

Hun må åpenbart trene styrke og passe på å trene riktig også. Men vi som løper mye, vet veldig godt hva skikkelige sko med god demping og riktige egenskaper har å si. 

Anonymkode: 3bf7e...625

Hvilken «egenskaper» snakker du om egentlig? Og hvilke løpesko selges som IKKE har demping?

Anonymkode: f0808...a95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Hvilken «egenskaper» snakker du om egentlig? Og hvilke løpesko selges som IKKE har demping?

Anonymkode: f0808...a95

Ikke meg du spør, men droppet har litt å si for en person som ikke har jobbet med teknikk.

Mosjonsløpere lander på hælen, og trenger et høyere dropp.

En proff løper med øvelse på teknikk lander foran på foten og kan ha mye lavere dropp 

Om en mosjonsløper prøver løpe med lavt dropp er sjansen mye større for skader/irritasjon på f.eks akilles 

Anonymkode: 40a96...013

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Hvilken «egenskaper» snakker du om egentlig? Og hvilke løpesko selges som IKKE har demping?

Anonymkode: f0808...a95

Det er stor forskjell på dempingen i løpesko. Veldig stor.

I tillegg kan skoene ha andre egenskaper, feks ved å bygge opp hulfoten eller justere stillingen. 

Anonymkode: c312f...5e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som flere sier, du må få tilpasset løpesko på Löplabbet eller andre som har tester. Bor du i Oslo så anbefaler jeg Torshov sport løp.

Skoene jeg bruker til asfalt har mer demping enn de jeg bruker i skogen. Har prøvd mange ulike merker, men går alltid tilbake til Asics. 

Ikke glem styrke og mobilitetsøvelser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri sjekket hvilke sko som passer til meg men liker veldig HOKA til løping

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...