Gå til innhold

Ville dere ha snakket med trener eller foreldre?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

På laget til et av barna vår er det en som alltid er med på treninger, men aldri med på cup.
Det er cup cirka en gang i måneden.
Tror ikke de har bil, og de stedene de spiller er vanskelig å komme seg til med offentlig transport.
Vi skal dit likevel, og det vil ikke være vanskelig for oss å ta med oss et ekstra barn slik at dette barnet også får være med.
Vi har også en ekstra bilstol.

Vet hvem foreldrene er, men kjenner de ikke.

Ville dere tatt kontakt med foreldrene, eller treneren for å tilby barnet å sitte på til cupene?

Anonymkode: 49048...9af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde spurt foreldrene. 

Anonymkode: e9d33...794

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere ikke ei fellergruppe for idretten? Si fra der ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde snakket med trener. Om barnet aldri er med på cup er det jo stor sjanse for at trener eller klubb allerde har tatt kontakt med foreldrene for å finne løsning. Når du fortsatt ser at barnet ikke er med, kan årsaken være noe annet enn manglende bil. Da slipper du å trakke i salaten eller gjøre en vanskelig situasjon værre. Om trener mot formodning ikke har snakket foreldrene kan du ta kontakt og tilby deg. 

Anonymkode: 87b16...c81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lagleder?

Anonymkode: 6affd...baa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Lagleder?

Anonymkode: 6affd...baa

Det er det samme som trener

Anonymkode: 49048...9af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spiller barnet kamper ellers? Vi hadde en gutt på laget til min sønn som var med på treninger, men ville ikke spille kamper. Han likte ikke at mange skulle se på han når han spilte 

Anonymkode: 3f34b...96f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta kontakt med foresatte og hør om de har lyst å være med. 😀
Jeg er lagleder og passer på at alle spillere som er påmeldt kampen har noen å sitte på med. 
Vi har en familie som av div grunner ikke  har mulighet å kjøre langt. 
vi voksne  rundt lager ikke noe nummer av det. 
 

Anonymkode: c0838...820

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

På laget til et av barna vår er det en som alltid er med på treninger, men aldri med på cup.
Det er cup cirka en gang i måneden.
Tror ikke de har bil, og de stedene de spiller er vanskelig å komme seg til med offentlig transport.
Vi skal dit likevel, og det vil ikke være vanskelig for oss å ta med oss et ekstra barn slik at dette barnet også får være med.
Vi har også en ekstra bilstol.

Vet hvem foreldrene er, men kjenner de ikke.

Ville dere tatt kontakt med foreldrene, eller treneren for å tilby barnet å sitte på til cupene?

Anonymkode: 49048...9af

Ja. Selvfølgelig ja. 

Vi gjorde det. Plukker opp en til  treninger og kamper. 😊 Fast rutine det. 

Anonymkode: bb6d2...a97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Ja. Selvfølgelig ja. 

Vi gjorde det. Plukker opp en til  treninger og kamper. 😊 Fast rutine det. 

Anonymkode: bb6d2...a97

Jeg ønsker å gjøre det, men skal jeg ta kontakt med foreldrene, eller ta det via trener?

Anonymkode: 49048...9af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk med laglederen først, de vet ofte grunnen. Er det pga kjøring så kan dere enkelt løse det, men er det pga økomiske ting så kan det fort bli nor sårt. 
 

Jeg kjører ikke bil så mitt barn har sitti på med noen. Jeg hadde samboer som kjørte endel, han kjørte mine barn på kamper og jeg tok han del av dugnader for hans barn. Men sien han jobbet turnus så ble kabalen vanskelig, men egentlig veldig lett å legge når jeg snakket med trener. Han var naboen så var ikke noe mer enn at han slapp å skravle med dattra si i bilen, da holdt de to skravlebøttene det igang i baksetet og han fikk høre på musikk forran så han var strålende fornøyd.

Anonymkode: 830e6...299

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville sendt en melding til foreldrene: Hei! Jeg og Per skal på Fotballcupen på lørdag kl 9. har Pål lyst å sitte på med oss? Vi kan hente han kl 8.00. Har plass til en av dere foreldre også viss dere vil bli med? 😊

Anonymkode: 02c97...b4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har ekstra bilstol? Hvor gamle er disse barna?

Anonymkode: 58827...4fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville tatt kontakt med foreldrene. Kjempe flott gjort av dere. Vi tar alltid med en på laget til yngste sønn, til cuper og kamper (de sykler til trening) fordi moren er alene med 2 mye yngre barn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

Dere har ekstra bilstol? Hvor gamle er disse barna?

Anonymkode: 58827...4fd

De er 8 hvordan det?

Anonymkode: 49048...9af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at intensjonen din er god, men du vet kun en ting, og det er at barnet ikke kommer på cup. Du vet ikke om de har bil eller annen mulighet til å komme hvis barnet ønsker, og du vet ikke hvorfor de velger å la være. Går det ikke an å tilby seg slike ting på annen måte? Via gruppe på some eller noe slikt som er vanlig å ha?  Jeg syns det virker merkelig å tilby andre noe du ikke engang vet om de trenger. Det kan bli oppfattet både påtrengende og frekt- alt etter hvem de er og hva de antar om deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ReneRene skrev (7 minutter siden):

Jeg skjønner at intensjonen din er god, men du vet kun en ting, og det er at barnet ikke kommer på cup. Du vet ikke om de har bil eller annen mulighet til å komme hvis barnet ønsker, og du vet ikke hvorfor de velger å la være. Går det ikke an å tilby seg slike ting på annen måte? Via gruppe på some eller noe slikt som er vanlig å ha?  Jeg syns det virker merkelig å tilby andre noe du ikke engang vet om de trenger. Det kan bli oppfattet både påtrengende og frekt- alt etter hvem de er og hva de antar om deg. 

Er derfor jeg tenker det kan være enklere å gå vi at trener.
Altså si at man har lagt merker til at XXX aldri er med på kamper, og dersom det er fordi de ikke kommer seg på kampene så har vi ekstra plass i bilen. 

Anonymkode: 49048...9af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ReneRene skrev (16 minutter siden):

Jeg skjønner at intensjonen din er god, men du vet kun en ting, og det er at barnet ikke kommer på cup. Du vet ikke om de har bil eller annen mulighet til å komme hvis barnet ønsker, og du vet ikke hvorfor de velger å la være. Går det ikke an å tilby seg slike ting på annen måte? Via gruppe på some eller noe slikt som er vanlig å ha?  Jeg syns det virker merkelig å tilby andre noe du ikke engang vet om de trenger. Det kan bli oppfattet både påtrengende og frekt- alt etter hvem de er og hva de antar om deg. 

Det er jo nettopp derfor hi stiller spørsmål om hva som er best å gjøre. Leser du ikke innleggene du svarer på?

 

Jeg hadde tatt det med trener først, hn vet nok mer om hvorfor barnet ikke er med på cup. 

Anonymkode: b2ae3...f3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Er derfor jeg tenker det kan være enklere å gå vi at trener.
Altså si at man har lagt merker til at XXX aldri er med på kamper, og dersom det er fordi de ikke kommer seg på kampene så har vi ekstra plass i bilen. 

Anonymkode: 49048...9af

Ja, men igjen så er rette måten å gjøre det på og tilby på oppslagsvegg om den er fysisk mot all formodning, eller mer vanlig på nett, som : Vil bare si fra at vi har ledig plass i bilen hvis noen skulle trenge skyss.  Jeg ser bare ikke helt poenget med å gå via trener, men det er bedre enn å henvende seg direkte til familien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ReneRene skrev (44 minutter siden):

Jeg skjønner at intensjonen din er god, men du vet kun en ting, og det er at barnet ikke kommer på cup. Du vet ikke om de har bil eller annen mulighet til å komme hvis barnet ønsker, og du vet ikke hvorfor de velger å la være. Går det ikke an å tilby seg slike ting på annen måte? Via gruppe på some eller noe slikt som er vanlig å ha?  Jeg syns det virker merkelig å tilby andre noe du ikke engang vet om de trenger. Det kan bli oppfattet både påtrengende og frekt- alt etter hvem de er og hva de antar om deg. 

Man trenger ikke lage en stor sak utav det. Sender man en melding til familien, så kan de enkelt svare: Tusen takk for tilbudet, men Pål skal ikke på cupen. 

Anonymkode: 02c97...b4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig og snilt av dere! Ville helt klart snakket med trener her og det er ikke noen som vil ta et slikt tilbud ille opp😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Man trenger ikke lage en stor sak utav det. Sender man en melding til familien, så kan de enkelt svare: Tusen takk for tilbudet, men Pål skal ikke på cupen. 

Anonymkode: 02c97...b4f

Nei, enkelt tenkt, så trenger man ikke det. Ser man videre på hvordan dette kan oppfattes, og også hvordan Ts kan bli antatt å være, så blir det straks litt mer komplisert. Jeg regner med at Ts selvfølgelig ikke vil havne i et uheldig perspektiv pga dette. Nå vet jeg at ikke alle her vil forstå dette, men jeg orker ikke gå inn i en lang diskusjon som uansett ikke har noe fruktbart formål. Lurer du så kan du sikkert finne litt ut av dette andre steder, men ting er bare ikke så enkelt iblant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som trener / hovedansvarlig for en idrett i mange år, var det alltid veldig kjekt med disse foreldrene som ga meg / oss beskjed om at "Si i fra om noen trenger skyss, vi har alltid plass til en (eller flere) ekstra."  

Treffer du foreldrene på et lokalt arrangement, så kan du jo snakke litt generelt med dem og så "slenge ut" noe sånn som "Vi har god plass i bilen, så om Emil skulle trenge skyss så bare send en melding" 

Egentlig er det mye bedre enn en som sier at "Jeg ser at Emil ikke er på cup.... så ..... " for det er noe som treneren ikke kan utdype og som for noen foreldre kan treffe vanskelige punkter. 

 

 

Anonymkode: 827ed...6cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...