Gå til innhold

Menn som ser på unge piker, og kvinner som ser på unge gutter - hvorfor den forskjellen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Inspirert av tråden fra hun som lurer på om gutter som jobber som håndverkere jobber i bar overkropp nå det er varmt.

Hvorfor er det greit av kvinner blir sittende å se på unge menn som jobber i bar overkropp, men dersom for eksempel det hadde vært men som satt og så ut av kontorvinduet, og de der nede hadde vært unge kvinner i korte topper, eller bikini overdel så så hadde de mennene vært griser, og det hadde vært på kanten til seksuell trakassering?

Anonymkode: c4648...eda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det er jeg ikke enig i. Alltid lov å se. Nasty tilrop, ufine bevegelser osv - ikke greit uansett hvilken vei. 

Anonymkode: d3ce3...d31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er HI i den tråden og jeg snakket overhodet ikke om unge gutter, men om menn. Dagens 40-åringer holder seg fks uforskammet godt synes jeg.

Anonymkode: 8be52...4f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge deler er like smakløst. 

Anonymkode: 0b941...168

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken forskjell? Tror du hi at den gjennomsnittlige mann tenker «å nei, det er fire unge, flotte jenter som skal jobbe i bikini utenfor kontorvinduet mitt de neste dagene, det var skikkelig dumt!».

Ingen reagerer negativt på folk som synes unge kropper er fine, uansett kjønn. Det man derimot reagerer på er åpenbar glaning, seksuelle tilrop, jokkebevegelser og lignende. Uansett kjønn. 

Anonymkode: 6de1f...8b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (51 minutter siden):

Hvorfor er det greit av kvinner blir sittende å se på unge menn som jobber i bar overkropp, men dersom for eksempel det hadde vært men som satt og så ut av kontorvinduet, og de der nede hadde vært unge kvinner i korte topper, eller bikini overdel så så hadde de mennene vært griser, og det hadde vært på kanten til seksuell trakassering?

Anonymkode: c4648...eda

Ja, lettkledde menn utsetter kvinner for seksuell trakassering i form av krenkende og uanstendig atferd.

Menn som stirrer på lettkledde kvinner er selvsagt griser og utsetter kvinner for trakassering i form av uønsket seksuell oppmerksomhet.

Dette er et resultat av en feministisk vrangforestilling om at kvinner alltid er offer. Det er tiden vi lever i.

Anonymkode: b3c0f...946

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg er HI i den tråden og jeg snakket overhodet ikke om unge gutter, men om menn. Dagens 40-åringer holder seg fks uforskammet godt synes jeg.

Anonymkode: 8be52...4f0

Enig 🤤🤤

Anonymkode: 10c9e...c94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, menn som stirrer på unge kvinner burde politianmeldes for seksuell trakassering.

Kvinner som ser på kjekke, unge menn som viser frem noe fint å se på er sterke kvinner som gjør det de vil. You go girl!

Anonymkode: f0aa1...66c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen forskjell. 

Anonymkode: 12489...bfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kaste et blikk på det motsatte kjønn må være gret. Stirring og kommentarer er ikke greit!

Gikk med datteren min på 16 år på kjøpesenteret i går. Hun gikk i sommerkjole og la merke til at flere menn stirret. Synes nesten det var ekkelt når jeg så hvor åpenlyst de gjorde det. Var ikke snakk om å kaste et diskre blikk..

Anonymkode: 8d3d7...f36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle har lov til å se, og de skal selvfølgelig ikke bli dømt eller bedømt ut fra det så fremt de klarer å ikke stirre folk i senk og også holde munnen lukket. Oppfører de seg, så er det ingen som gjør noe galt i å se på pene eller flotte mennesker. 

Så er det noe med dem som uttrykker at de liker å se på  både lettkledde menn/ gutter eller kvinner/ jenter, eller syns det er morsomt.. Det er flåsete og harry, og det er å uttrykke og å vise oppmerksomhet på ufine måter som kan være problemet. Eller mangle dannelse om du vil. 

 

Endret av ReneRene
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ingen som snakket om alder i den andre tråden

Anonymkode: 10c9e...c94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (23 timer siden):

Inspirert av tråden fra hun som lurer på om gutter som jobber som håndverkere jobber i bar overkropp nå det er varmt.

Hvorfor er det greit av kvinner blir sittende å se på unge menn som jobber i bar overkropp, men dersom for eksempel det hadde vært men som satt og så ut av kontorvinduet, og de der nede hadde vært unge kvinner i korte topper, eller bikini overdel så så hadde de mennene vært griser, og det hadde vært på kanten til seksuell trakassering?

Anonymkode: c4648...eda

Det er ufint å dikte opp ting hi skal ha sagt.

Anonymkode: e08c1...83f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...