Anonym bruker Skrevet 3. mai 2024 #1 Skrevet 3. mai 2024 Dere men barn som hadde barnemigrene som vokste det av seg, hvor gamle var de når de vokste det av seg? Ja, jeg vet at ikke alle vokser det av seg, men det er lov å håpe. Anonymkode: 81fe5...2fb
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2024 #2 Skrevet 3. mai 2024 Min vokste det ikke av seg, men nevrologen forklarte at hos jenter er det 50/50 om det forsvinner eller ikke i hormonelle perioder som pubertet, svangerskap og overgangsalder. Både mamma og jeg fikk migrene etter svangerskap. Jeg etter nummer 2, hun etter nummer 3. Mamma sin forsvant i overgangsalder. Anonymkode: 39746...31b
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2024 #3 Skrevet 3. mai 2024 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Min vokste det ikke av seg, men nevrologen forklarte at hos jenter er det 50/50 om det forsvinner eller ikke i hormonelle perioder som pubertet, svangerskap og overgangsalder. Både mamma og jeg fikk migrene etter svangerskap. Jeg etter nummer 2, hun etter nummer 3. Mamma sin forsvant i overgangsalder. Anonymkode: 39746...31b Sa han noe om hvordan det er for gutter? Sønnen min er 9, og sliter 😞 HI Anonymkode: 81fe5...2fb
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2024 #4 Skrevet 3. mai 2024 Sønnen min ble kvitt det da han kom i puberteten Hadde noen anfall over i ungdomsskolen, men det ble færre og færre til de var helt vekk Datteren min ble verre da hun kom i puberteten. Flere anfall, lengre, og hardere. Anonymkode: e883f...ce5
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2024 #5 Skrevet 3. mai 2024 Antar dere har sjekket synet hos optiker? Be om henvisning til MR, dersom det ikke er tatt allerede. Anonymkode: 73ea6...510
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2024 #6 Skrevet 3. mai 2024 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Antar dere har sjekket synet hos optiker? Be om henvisning til MR, dersom det ikke er tatt allerede. Anonymkode: 73ea6...510 Har går til øyenlege en gang i året og bruker briller, -4,5 på begge øynene. Har tatt MR av hodet, og vært hos nevrologen på sykehuset. HI Anonymkode: 81fe5...2fb
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2024 #7 Skrevet 3. mai 2024 Anonym bruker skrev (50 minutter siden): Har går til øyenlege en gang i året og bruker briller, -4,5 på begge øynene. Har tatt MR av hodet, og vært hos nevrologen på sykehuset. HI Anonymkode: 81fe5...2fb Sitter barnet veldig mye på skjem/ PC og har briller tilpasset det? Anonymkode: 73ea6...510
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2024 #8 Skrevet 3. mai 2024 Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Sitter barnet veldig mye på skjem/ PC og har briller tilpasset det? Anonymkode: 73ea6...510 Det varierer, i dag fikk han anfall rett etter SFO, og ingen skjermtd enda. Anonymkode: 81fe5...2fb
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2024 #9 Skrevet 4. mai 2024 Her begynte det da han var 6-7 år, og kom seg betydelig da vi oppdaget at han hadde dårlig syn og fikk briller. Da gikk vi fra flere anfall i uken til et par i måneden. Så ble det gradvis færre og færre anfall de neste årene, og etter at han fylte 13-14 år tror jeg knapt han har hatt et eneste anfall. Nå er han snart 17 år og vi kan ikke huske sist gang. De siste årene var det også bare snakk om 1-3 anfall i året. Tipper hormonene utgjorde stor forskjell der. Anonymkode: 548b7...162
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2024 #10 Skrevet 4. mai 2024 Tre barn, jente påvist barnemigrene fra to års alderen- håndterbart i småbarn og småskolealder. Eksploderte ved pubertet og hormonelle endringer, har vært MYE plaget og i perioder lagt i en uke i strekk på mørke rom, uten å få i seg mat med lammende hodepine og oppkast. Hun får veldig mye flimmer rett i forkant av at det braker løs, og en veldig sult når det slipper taket. Er gjerne hangover en dag eller to etter en sånn stor smell. Og ja - behandles av nevrolog, alt mulig er sjekka og prøvd av ulike behandlinger. En av gutta har et og annet migrene anfall, ikke så store og så langvarige. Sover det gjerne av seg, samme mønster med flimmer osv. ingen endring ved pubertet hos han. Jeg har selv migrene som oppsto etter barn nr to, svinger med hormoner og livet forøvrig. På ingen måte så plaget som datteren. Samme for min mor og søster, ingen andre barn/ nevøer/nieser i storfamilien har det. Anonymkode: d2655...f6b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå