Gå til innhold

Å ikke møte/henge fyr som er paralysert ned ryggen og bein?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har hatt for lenge siden hatt en fyr som spurte om min snap da han var felles venn av en kompis av meg for 6 år siden. Han kan bare bevege fingrene og snakke han er i rullestol. Jeg var da 19 år og ofte spurte han om å møtes på cafe eller om jeg skulle ut på noe (fest, byen). Jeg svarte mer med bare «kanskje» , «vet ikke» jeg var jo ikke interessert i han og følte ikke får å bare sitte å snakke med han i baren da jeg ville helst danse og gjøre mitt. Sikkert en grei fyr men ikke min type. Han svarer på noen snapper av meg til i dags. Og til i dags har jeg en fantastisk kjæreste. Men i går spurte han om å ta tur sammen?
Jeg svarte bare at jeg allerede var ute på tur for ikke lenge siden.  Men jeg vil jo ikke han skal tro at det er noe sjans mellom oss. Eller kanskje han føler seg ensom og ønsker venner å henge med men vi har jo ingenting til felles vil jeg si eller aldri hatt.. og jeg har aldri hengt med en gutt alene etter nesten 3 år med kjæresten, vi henger med mine kompiser og venninner og finner på med ting med dem så klart! 

Jeg mener ikke å være drittsekk og lite inkluderende men det er jo en del hensyn man må ta til folk med rullestol som er paralysert (ikke alle). De må jo alltid gå med sin assistent (som jeg skjønner veldig godt som skal passe på han) og jeg og andre er kanskje litt vims og ikke ønsker å sitte lenge å snakke når vi er ut og vil danse, og kose oss selv. Av og til synes jeg synd på han da han er sikkert ute etter venner eller kompani men jeg er ikke den kompaniet for han vil jeg si :( 

Anonymkode: f5f56...3ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lite spørsmål til deg, har han sagt han har assistent?
De færreste som sitter i rullestol har assistent, de fleste av dem klarer seg helt fint på egenhånd

Anonymkode: 4aea5...53d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Lite spørsmål til deg, har han sagt han har assistent?
De færreste som sitter i rullestol har assistent, de fleste av dem klarer seg helt fint på egenhånd

Anonymkode: 4aea5...53d

Hvis han kun kan bevege fingrene så er det vel lite trolig at han klarer seg helt fint på egenhånd?

Anonymkode: 7a1c3...65d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Du bør ikke si "kanskje" og "vet ikke."  Det er ikke så lett å avvise andre, men jeg  er mer bekymret for å gi noen forhåpninger. De jeg har avvist sa de satt pris på at jeg var ærlig, ikke ghostet dem og sånt, så mange tar det fint selv om noen ikke vil. Alt er vel bedre enn å ha falske forhåpninger eller bli ignorert, så si at du ikke vil på en ok måte. Og ikke syns synd på ham!

Endret av ReneRene
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må jo være ærlig. Slutt å si «Kanskje» når du mener nei. Ikke si «jeg har akkurat vært på tur» når du mener du ikke har lyst i det hele tatt. 
Når det er sagt har jeg en kompis i rullestol og han forventer aldri at vi skal sitte med han konstant. Like lite som at vennene mine som ikke danser, forventer det 

Anonymkode: 1bbf4...8fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ReneRene skrev (2 minutter siden):

Du bør ikke si "kanskje" og "vet ikke."  Det er ikke så lett å avvise andre, men er mer bekymret for å gi noen forhåpninger. De jeg har avvist sa de satt pris på at jeg var ærlig, ikke ghostet dem og sånt, så mange tar det fint selv om noen ikke vil. Alt er vel bedre enn å ha falske forhåpninger eller bli ignorert, så si at du ikke vil på en ok måte. Og ikke syns synd på ham!

Nja kanskje, trodde det var veldig klart da jeg legger ut snap av meg og min kjæreste eller sender en gang i blant. Jeg synes og både ikke synd på han for første fordi det kan være ganske ensomt og vanskelig og finne venner fleste ganger i slik tilstand og samtidig ikke fordi jeg føler ikke jeg skylder noen et vennskap med meg bare fordi er i et annen tilstand en normalen. 

 

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Lite spørsmål til deg, har han sagt han har assistent?
De færreste som sitter i rullestol har assistent, de fleste av dem klarer seg helt fint på egenhånd

Anonymkode: 4aea5...53d

Sist han møtte felles kompis var assistent med som kjører han og 

Anonymkode: f5f56...3ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det at han sitter i rullestol trenger du ikke fokusere på i det hele tatt.

Det er en mann, og du er ikke interessert i hverken noe vennskap eller noe relasjon til han.

Det er bare å si det rett frem.

"Beklager, men jeg har ikke kapasitet til å utvide vennekretsen min noe så, kjæreste, jobb og de vennene jeg allerede har tar all min tid og jeg ønsker ikke møte deg."

Det å gi svevende svar og ghoste folk er mye mer ufint enn å være ærlig synes jeg.

Anonymkode: a87a3...320

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du tror han er ensom, synes han er ok og har lyst til å være snill med ham,  kan du jo gå tur med ham en gang innimellom. Jeg synes ikke det gjør noe at dere har ulikt kjønn. Snakk om kjæresten din, og pass på at han forstår at det ikke er noenting romantisk mellom dere overhodet. 
Men som de andre sier, vær tydelig med ham. Du gjør det veldig vanskelig for deg selv med de blandete signalene. Og du skylder ham ingenting bare fordi dere har snappet eller fordi han sitter i rullestol. Men det skader heller ikke å være et godt medmenneske og gå en tur med en som kanskje trenger litt selskap. Understreker at han da må vite rammene. 

Anonymkode: 20c50...f57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye koster det egebtlig å være et godt menneske?

kompisen din kjenner han. Hvorfor kan dere ikke invitere han med når dere gjør noe sammen som en gruppe venner?

Anonymkode: 1722a...66a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har det at han sitter i rullestol med noe som helst å gjøre? 

Og hvorfor kan du ikke henge med folk av motsatt kjønn uten kjæresten, hvis du skulle ønske det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ReneRene skrev (19 timer siden):

Du bør ikke si "kanskje" og "vet ikke."  Det er ikke så lett å avvise andre, men jeg  er mer bekymret for å gi noen forhåpninger. De jeg har avvist sa de satt pris på at jeg var ærlig, ikke ghostet dem og sånt, så mange tar det fint selv om noen ikke vil. Alt er vel bedre enn å ha falske forhåpninger eller bli ignorert, så si at du ikke vil på en ok måte. Og ikke syns synd på ham!

Jeg er enig med deg. Selv er jeg klassisk nordmann, unnskyld, tror du står i veien (tror ikke det vet du 😆). Det er en talemåte, lett å være litt ubevisst. En kollega av meg fra øst-Europa sa til meg, du vet at når du sier kanskje, så betyr det for meg at jeg kan velge. Aha! 
 

Så ja, vær ærlig og tydelig. Men ikke ekskluder, det er bare stygt. Hva koster det at noen er med selv om ikke kan delta fysisk på alt. Jeg har vokst opp med en gjeng hvor en satt i rullestol pga CP. Det var ikke noe problem det. Mistenker det er en dårlig unnskyldning fordi trådstarter selv er konfliktsky, lettere å skylde på andres begrensning enn å ta tak i det som er ukomfortabelt. 

Anonymkode: 5e1ec...771

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er en venn av din kompis, hva med å prøve å inkludere han i rullestol litt mer i de sosiale begivenhetene som du har med din kompis. Dessuten, hvor mye krefter tar det å være et godt medmenneske. Hadde glatt gått tur, kino, cafe etc med noen som kanskje trenger litt positivt påfyll i hverdagen. 

Kan ikke være lett for han å sitte i rullestol, tror kanskje han vil overraske deg hvis du faktisk blir kjent med han. Kanskje han gir deg et nytt perspektiv på livet.

Anonymkode: 8cda8...d6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (På 2.5.2024 den 21.08):

Har hatt for lenge siden hatt en fyr som spurte om min snap da han var felles venn av en kompis av meg for 6 år siden. Han kan bare bevege fingrene og snakke han er i rullestol. Jeg var da 19 år og ofte spurte han om å møtes på cafe eller om jeg skulle ut på noe (fest, byen). Jeg svarte mer med bare «kanskje» , «vet ikke» jeg var jo ikke interessert i han og følte ikke får å bare sitte å snakke med han i baren da jeg ville helst danse og gjøre mitt. Sikkert en grei fyr men ikke min type. Han svarer på noen snapper av meg til i dags. Og til i dags har jeg en fantastisk kjæreste. Men i går spurte han om å ta tur sammen?
Jeg svarte bare at jeg allerede var ute på tur for ikke lenge siden.  Men jeg vil jo ikke han skal tro at det er noe sjans mellom oss. Eller kanskje han føler seg ensom og ønsker venner å henge med men vi har jo ingenting til felles vil jeg si eller aldri hatt.. og jeg har aldri hengt med en gutt alene etter nesten 3 år med kjæresten, vi henger med mine kompiser og venninner og finner på med ting med dem så klart! 

Jeg mener ikke å være drittsekk og lite inkluderende men det er jo en del hensyn man må ta til folk med rullestol som er paralysert (ikke alle). De må jo alltid gå med sin assistent (som jeg skjønner veldig godt som skal passe på han) og jeg og andre er kanskje litt vims og ikke ønsker å sitte lenge å snakke når vi er ut og vil danse, og kose oss selv. Av og til synes jeg synd på han da han er sikkert ute etter venner eller kompani men jeg er ikke den kompaniet for han vil jeg si :( 

Anonymkode: f5f56...3ac

Jeg tror heller ikke at du er den kompaniet for han. 

Anonymkode: f50fa...9c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...