Gå til innhold

Kjæresten vil alltid ha med barnets besteforeldre når vi skal gjøre aktiviteter med hennes barn


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei!

jeg er enn mann på 27 år, vi bor ikke sammen og hun bor i under etasjen med barnet sitt på 5 år under foreldrene hennes.

Merker hun er veldig glad i at de blir med på ting som feks gård, strand, og når det er vert juleby sammen med 5 åringen. At de er med oss. Tenker om jeg skal ha rolle som stefar er det litt koselig også å tilbringe litt tid rundt barnet uten at besteforeldre diller med hele tiden? Ikke ta meg feil de er kjempe hyggelige og liker dem godt :) og jeg tror nok kjæresten synes det også er koselig for barnet og foreldrene og få være med på ting. 
Er det litt teit av meg? Vi er vert i lag i nå 2 år

Anonymkode: c845b...62f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skrevet (endret)

Det viktige er hva barnet syns er hyggelig. Ikke du. Når du velger å bli sammen med noen med barn, eller blir forelder for den del, så må du se verden fra barnets perspektiv.

Endret av ReneRene
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En veldig frustrerende ting som har vokst frem de siste årene. Spesielt i familier med ett barn/barnebarn.

 

Frustrerende fordi jeg driver med gratis kulturtilbud i offentlig regi og stadig møter på familier der ett barn kommer på teaterforestilling eller verkstedsaktiviteter med seks voksne. De er gjerne også fra den mer ressurssterke delen av befolkningen og «tar» plasser fra andre barn. Det er selvsagt ok når en kjøper billetter selv, men her er det altså snakk om knappe fellesressurser som skal treffe flest mulig barn.

 Alle må ikke være med på alt.

 

Jeg syns du kan si til kjæresten din at du gjerne vil bygge en trygg relasjon til datteren hennes, men at du syns det er vanskelig når hun nesten alltid har opptil flere voksne hun kjenner bedre å velge i. Da er det naturlig at hun forholder seg mest til dem. Pass gjerne på å si at du også setter pris på at foreldrene hennes er så deltagende?

Anonymkode: 2ba9a...f04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

En veldig frustrerende ting som har vokst frem de siste årene. Spesielt i familier med ett barn/barnebarn.

 

Frustrerende fordi jeg driver med gratis kulturtilbud i offentlig regi og stadig møter på familier der ett barn kommer på teaterforestilling eller verkstedsaktiviteter med seks voksne. De er gjerne også fra den mer ressurssterke delen av befolkningen og «tar» plasser fra andre barn. Det er selvsagt ok når en kjøper billetter selv, men her er det altså snakk om knappe fellesressurser som skal treffe flest mulig barn.

 Alle må ikke være med på alt.

 

Jeg syns du kan si til kjæresten din at du gjerne vil bygge en trygg relasjon til datteren hennes, men at du syns det er vanskelig når hun nesten alltid har opptil flere voksne hun kjenner bedre å velge i. Da er det naturlig at hun forholder seg mest til dem. Pass gjerne på å si at du også setter pris på at foreldrene hennes er så deltagende?

Anonymkode: 2ba9a...f04

Hun er jo ikke "nesten alltid" med flere voksne da hi nevner noen mer spesielle anledninger. Voksne må sette seg selv til side når det er barn i bildet, og den trygge relasjonen bygges hver eneste dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, besteforeldre trenger ikke alltid være med. man har behov for å være bare kjernefamilien innimellom. Eller være sammen med andre småbarnsforeldre framfor besteforeldrene. 

Min svigermor var slik - hun ville alltid være med og ble regelrett snurt hvis vi gjorde ting uten henne. det ble utrolig slitsomt etterhvert for alle parter. 
 

hvis besteforeldrene ønsker å tilbringe mye tid med barnebarnet - noe som selvfølgelig er positivt - så kan de gjøre det uten at mor og far er med. Da kan foreldre/steforeldre også få litt avlastning og et pusterom. 

Anonymkode: c9614...11b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Hei!

jeg er enn mann på 27 år, vi bor ikke sammen og hun bor i under etasjen med barnet sitt på 5 år under foreldrene hennes.

Merker hun er veldig glad i at de blir med på ting som feks gård, strand, og når det er vert juleby sammen med 5 åringen. At de er med oss. Tenker om jeg skal ha rolle som stefar er det litt koselig også å tilbringe litt tid rundt barnet uten at besteforeldre diller med hele tiden? Ikke ta meg feil de er kjempe hyggelige og liker dem godt :) og jeg tror nok kjæresten synes det også er koselig for barnet og foreldrene og få være med på ting. 
Er det litt teit av meg? Vi er vert i lag i nå 2 år

Anonymkode: c845b...62f

Dette tenker jeg at du fint kan ta opp med kjæresten din. Selvsagt er det fint med tid for bare dere tre også. En familie skal fungere og da må alle tas hensyn til. Håper det løser seg😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Hei!

jeg er enn mann på 27 år, vi bor ikke sammen og hun bor i under etasjen med barnet sitt på 5 år under foreldrene hennes.

Merker hun er veldig glad i at de blir med på ting som feks gård, strand, og når det er vert juleby sammen med 5 åringen. At de er med oss. Tenker om jeg skal ha rolle som stefar er det litt koselig også å tilbringe litt tid rundt barnet uten at besteforeldre diller med hele tiden? Ikke ta meg feil de er kjempe hyggelige og liker dem godt :) og jeg tror nok kjæresten synes det også er koselig for barnet og foreldrene og få være med på ting. 
Er det litt teit av meg? Vi er vert i lag i nå 2 år

Anonymkode: c845b...62f

Jeg kan godt forstå deg. Foreslå at du og barnet kan gjøre noe på egenhånd av og til?

Anonymkode: af3a1...1eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

En veldig frustrerende ting som har vokst frem de siste årene. Spesielt i familier med ett barn/barnebarn.

 

Frustrerende fordi jeg driver med gratis kulturtilbud i offentlig regi og stadig møter på familier der ett barn kommer på teaterforestilling eller verkstedsaktiviteter med seks voksne. De er gjerne også fra den mer ressurssterke delen av befolkningen og «tar» plasser fra andre barn. Det er selvsagt ok når en kjøper billetter selv, men her er det altså snakk om knappe fellesressurser som skal treffe flest mulig barn.

 Alle må ikke være med på alt.

 

Jeg syns du kan si til kjæresten din at du gjerne vil bygge en trygg relasjon til datteren hennes, men at du syns det er vanskelig når hun nesten alltid har opptil flere voksne hun kjenner bedre å velge i. Da er det naturlig at hun forholder seg mest til dem. Pass gjerne på å si at du også setter pris på at foreldrene hennes er så deltagende?

Anonymkode: 2ba9a...f04

Kan du ikke operere med maks en voksen per følge eller per barn??

Anonymkode: e45e2...99f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun opplever det nok som en stor avlastning å være flere om barnet. Vær glad for støttende foreldre. 

Anonymkode: e45e2...99f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har nok blitt en vane for de og det å endre på noe som de syns er hyggelig kan bli sårt. Jeg merket selv hvor fort vanen ble at besteforeldrene var med på ting når det ble slutt sammen med barnefar. Jeg hadde to tette barn, så for at den eldste kunne gjøre ting måtte gjerne en annen voksen være med for å være med det eller passe på lillesøster. Nå hadde de fire besteforeldre som var helt tussete, så de ble med om jeg spurte eller de spurte om vi ville bli med på noe. Nå var det ikke noe problem for meg å endre vanen når jeg taff en ny mann. Han hadde også to barn, så vi ble mange og da ble det litt voldsomt med besteforeldre. I starten hadde han med moren sin på veldig mye, men han skjønte selv at dette ble en for mye som gjorde at ting ofte ble styrete (hun var ekstremt slitsom på alle måter. Faren hans var helt herlig, bae synd han bodde på andre enden av landet så vi møttes ikke så ofte) 

Du må nok sette deg ned og ta praten, tenk igjennom hva du vil si. Jeg vil kanskje råde deg til si at du syns det er hyggelig at de er med på annen hver ting dere gjør feks. Si at du syns det blir litt vanskelig å bli skikkelig godt jent med barnet når dere er så mange på ting. At du tror det kan bli litt lettere om dere tre er sammen som en familie på ting innimellom. 

Anonymkode: bc325...47f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...