Gå til innhold

God erfaring med progressive kontaktlinser?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg tester ut progressive kontaktlinser i samråd med optiker, har også skjeve hornhinner. Vet at det ikke er like bra som briller. Men ønsker av og til å være uten briller. 

Opplever at det blir litt tåkete på avstand og veldig dårlig når det er mørkt. Skal snart teste noen andre som kommer om noen uker. Er spent på å høre andres erfaringer. 

Anonymkode: dd8be...0ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har skjeve hornhinner og testet progressive linser. Men det fungerte dårlig fordi linsen ikke la seg riktig på øyet mitt.

Jeg tror ikke det er fordi den er progressiv, men fordi skjeve hornhinner krever at linsen legger seg riktig vei.

Og ja, jeg så alt blurete, så synet ble for dårlig til at jeg kunne fortsette med linser. Ble laseroperasjon til slutt, for jeg ønsket også å slutte med briller. 

Anonymkode: f1203...c9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ga det opp, det ble bare uklart, og jeg ble veldig kvalm og dårlig av det.

Anonymkode: 7aa9c...71b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Jeg har skjeve hornhinner og testet progressive linser. Men det fungerte dårlig fordi linsen ikke la seg riktig på øyet mitt.

Jeg tror ikke det er fordi den er progressiv, men fordi skjeve hornhinner krever at linsen legger seg riktig vei.

Og ja, jeg så alt blurete, så synet ble for dårlig til at jeg kunne fortsette med linser. Ble laseroperasjon til slutt, for jeg ønsket også å slutte med briller. 

Anonymkode: f1203...c9c

Kan jeg spørre hvor mye du betalte for laseroperasjon?

Anonymkode: 7aa9c...71b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testet aller først dagslinser, men de la seg ikke riktig. Nå tester jeg linser laget for mine øyne, månedslinser, så de legger seg riktig. 

Laseroperasjon tør jeg ikke, er avhengig av å se veldig godt i jobben min, jobber med detaljerte ting på data. Redd for at operasjon kan gå galt eller ikke gi optimalt resultat. 

Kontaktlinsene blir mest på fritiden. 

Anonymkode: dd8be...0ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dytter opp denne i håp om flere tilbakemeldinger 

Anonymkode: dd8be...0ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...