Gå til innhold

Ostekake


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har stort sett fryst kaka og tatt den opp for å ta på gelen på toppen. Den har vært god på smak, men har fått en vannaktig masse rundt kaka som vi har tørket bort. Tenker å prøve å ha den i kjøleskap. Kan bunnen lages på tirsdag og så ta på gele på toppen fredag før konfirmasjon lørdag.Er på reis neste onsdag-torsdag i annen konfirmasjon. 

Anonymkode: d685a...db6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor ikke bare lage en kake som kan fryses?

Anonymkode: f1c67...4d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Hvorfor ikke bare lage en kake som kan fryses?

Anonymkode: f1c67...4d

Ostekaka kan fryses, det jeg lurer på er om det blir for lenge å ha den i kjøleskapet i fire dager dersom jeg velger å ikke fryse den.  Er kjent for ostekaka mi så den er et must i konfirmasjonen.

Anonymkode: d685a...db6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går helt fint, men jeg personlig synes det er lenge 

Mye fordi det gjerne blir rester som blir spist i flere dager etter konfirmasjon også.

Jeg fikk ostekake i går, som var rester etter en konfirmasjon på lørdag. Tenk om den hadde blitt laget forrige tirsdag....

Anonymkode: f8218...5a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke ville gjort det. Regner med det er krem i kaka? Den blir fort sur.... Bør lages dagen før helst.

Anonymkode: 15cc4...9b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får du laget bunn og fyll torsdagskveld eller fredags morgen? Så ta på gelélokket fredagskvelden. Eventuelt ta gelélokket tidlig lørdag, hvis konfirmasjonen er litt utpå. 

Anonymkode: 6c0d7...f23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lag bunnen på tirsdag og la den stå i kjøleskapet. Så lager du ostemassen på torsdag kveld eller fredag etter jobb. Den trenger jo ikke så mange timene før du kan legge på gele. Legg på gele på fredag kveld. Jeg ville ikke lagd ostekaka ferdig på tirsdag. Bunnen blir gjerne lit soggy etter hvert og smaker ikke like ferskt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...