Gå til innhold

Lønn for vanning i sommer


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi skal reise bort i sommer.

Det meste vi har av planter ute kan vi sette under et selvvanningssystem, men det er en plante det ikke når frem til, og det krever en del vann.

En av barna i gaten drar på ferie etter at vi kommer tilbake. Hun er 12 år.
Har snakket litt med dem og at vi setter frem 4*1,5l flasker med vann merket med hvilke dagen hun skal gi planten vannet.

Hvor mye hadde dere gitt barnet for den jobben?
 

Anonymkode: 50578...e62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så hun skal gå bort til dere å vanne 4 ganger?

Min jente på samme alder får 100 kr når hun hjelper en nabo her og er strålende fornøyd med det. Hun får det hver gang hun hjelper til da, men det er gjerne mer tidskrevende ting hun hjelper med. Bruker fort et par timer. 

Anonymkode: 0fdb6...484

Lenke til kommentar
Del på andre sider

100 kr og litt godteri, kanskje en suvenir fra der dere er. 

Anonymkode: 04246...7b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter 100 kroner og godteri eller en liten gave. 
Men har du forsøkt disse? https://www.gartnerbutikken.no/products/tropf-blumat-easy-xl-adapter-for-pet-flasker-2-pk?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjw0MexBhD3ARIsAEI3WHKXVjY7fKVi5XyYYqsc6waBBmH6sKB0GwFRCnkQbBZN7Dz2P6lCny4aAst9EALw_wcB

Jeg har det meste av planter på terrasse og i drivhus koblet til blumat vanningsanlegg, og bruker disse med 1,5L flasker på resten ved behov. Setter du fire slike opp ned i potta blir det akkurat det samme som at nabojenta vanner. 

Anonymkode: 115d9...03d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (55 minutter siden):

Støtter 100 kroner og godteri eller en liten gave. 
Men har du forsøkt disse? https://www.gartnerbutikken.no/products/tropf-blumat-easy-xl-adapter-for-pet-flasker-2-pk?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjw0MexBhD3ARIsAEI3WHKXVjY7fKVi5XyYYqsc6waBBmH6sKB0GwFRCnkQbBZN7Dz2P6lCny4aAst9EALw_wcB

Jeg har det meste av planter på terrasse og i drivhus koblet til blumat vanningsanlegg, og bruker disse med 1,5L flasker på resten ved behov. Setter du fire slike opp ned i potta blir det akkurat det samme som at nabojenta vanner. 

Anonymkode: 115d9...03d

Ja jeg har prøvd slike.
Min erfaring med dem er at de tømmes alt for fort slik at jorden blir for våt i begynnelsen, og de ikke vil holde i 2 uker

Anonymkode: 50578...e62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

100 kr og litt godteri, kanskje en suvenir fra der dere er. 

Anonymkode: 04246...7b6

Takk, er litt det vi også tenker

Anonymkode: 50578...e62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Ja jeg har prøvd slike.
Min erfaring med dem er at de tømmes alt for fort slik at jorden blir for våt i begynnelsen, og de ikke vil holde i 2 uker

Anonymkode: 50578...e62

Dette er blumat sine. De slipper kun ut fuktighet mår jorden blir så tørr at leire-kjeglen tørker, og stopper igjen når jorden rundt er våt. Når jeg bruker en slik i en stor, innendørs potte, tar det over ei uke før flasken er tom. 
Jeg bruker også blumat vanningsanlegg, og de fungerer på samme måte. Bare de plantene som har tørr jord får vann. 

Jeg har også prøvd andre, billigere typer i plast, med justerbar dryppfunksjon, de fungerer ikke. 

Anonymkode: 115d9...03d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alder er ikke vesentlig. Betal det samme som du ville betalt en voksen. 

Anonymkode: b676a...304

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Alder er ikke vesentlig. Betal det samme som du ville betalt en voksen. 

Anonymkode: b676a...304

En voksen hadde da ikke tatt betalt for å vanne blomster fire ganger i løpet av en ferie. 
 

100 kr er faktisk ingenting i dag, så jeg hadde minst betalt 200 kr + en liten gave. 

Anonymkode: a8c80...98b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i alle dager foreslås det å betale 100 kroner og godteri?

Hva har godteri med lønn å gjøre?

Jeg synes dette høres helt merkelig ut…

Er ellers enig i 100 kroner.

Anonymkode: 72512...995

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Alder er ikke vesentlig. Betal det samme som du ville betalt en voksen. 

Anonymkode: b676a...304

En voksen ville jeg ha gitt en flaske vin som takk for hjelpen. Syns ikke det er passende å gi til en på 12 😜 

Anonymkode: 50578...e62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Hvorfor i alle dager foreslås det å betale 100 kroner og godteri?

Hva har godteri med lønn å gjøre?

Jeg synes dette høres helt merkelig ut…

Er ellers enig i 100 kroner.

Anonymkode: 72512...995

Fordi de aller fleste unger liker å få godteri. Akkurat som at de fleste voksne liker å få en blomst/flaske vin/god eplecider/hjemmelaga brød, feks, som takk for hjelpa. Egentlig ikke verre enn det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

En voksen ville jeg ha gitt en flaske vin som takk for hjelpen. Syns ikke det er passende å gi til en på 12 😜 

Anonymkode: 50578...e62

Vin er ikke passende å gi til noen som helst.

Vin til voksne og godteri til unger, det er så utdatert, skulle tro dere var født før andre verdenskrig…

Anonymkode: 72512...995

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blop skrev (1 minutt siden):

Fordi de aller fleste unger liker å få godteri. Akkurat som at de fleste voksne liker å få en blomst/flaske vin/god eplecider/hjemmelaga brød, feks, som takk for hjelpa. Egentlig ikke verre enn det. 

Hadde aldri i verden latt mine unger gjøre noe som helst dersom naboene ga godteri. Æsj, så creepy.

Anonymkode: 72512...995

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Vin er ikke passende å gi til noen som helst.

Vin til voksne og godteri til unger, det er så utdatert, skulle tro dere var født før andre verdenskrig…

Anonymkode: 72512...995

Men det er altså ingen av oss og vi er flere som er enig i at man kan gi vin til voksne og godteri til barn, så da er jo spørsmålet hvem som har rett da 

Anonymkode: 59513...dfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Vin er ikke passende å gi til noen som helst.

Vin til voksne og godteri til unger, det er så utdatert, skulle tro dere var født før andre verdenskrig…

Anonymkode: 72512...995

Neida, det er helt normalt i de aller fleste situasjoner. 

Anonymkode: a8c80...98b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke si det er upassende med godteri, men det er da mye bedre med penger slik at jenta selv kan kjøpe det hun vil selv. Barn får dessuten mer enn nok godteri ellers, så det er ikke sikkert hun ville bli så veldig glad for det en gang.

Jeg syns 100 kr var litt lite, ettersom det er snakk om fire ganger og ville ha betalt i hvertfall 200. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Vin er ikke passende å gi til noen som helst.

Vin til voksne og godteri til unger, det er så utdatert, skulle tro dere var født før andre verdenskrig…

Anonymkode: 72512...995

Vel, jeg tar ofte et glass vin sammen med naboen. Jeg vet hva naboen liker.

Tidligere har naboen blitt glad for den flasken med vin, men denne gangen er ikke naboen hjemme.

Når jeg har vannet for dem har jeg fått en flaske vin jeg har vært glad for.

Hadde det vært deg, og jeg ikke hadde sett at du hadde tatt et glass vin en gang i blant hadde du ikke fått det.

Tror uansett det ikke hadde vært aktuelt siden du virker som en snerpete surpump som jeg i utgangspunktet aldri hadde bedt om hjelp fra.

HI

Anonymkode: 50578...e62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Hadde aldri i verden latt mine unger gjøre noe som helst dersom naboene ga godteri. Æsj, så creepy.

Anonymkode: 72512...995

Creepy? Hvis du tenker at det er creepy, så er jo din tankegang det er noe galt med, din tankegang som er creepy og æsj.

Anonymkode: f22b7...ae8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gitt 200 kr, og kanskje en liten ting i tillegg - en liten suvenir, kanskje et smykke eller noe sånt fra der dere er.

Anonymkode: f22b7...ae8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Hadde aldri i verden latt mine unger gjøre noe som helst dersom naboene ga godteri. Æsj, så creepy.

Anonymkode: 72512...995

Da regner jeg med at barna dine heller ikke går Halloween...

Anonymkode: 50578...e62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Vel, jeg tar ofte et glass vin sammen med naboen. Jeg vet hva naboen liker.

Tidligere har naboen blitt glad for den flasken med vin, men denne gangen er ikke naboen hjemme.

Når jeg har vannet for dem har jeg fått en flaske vin jeg har vært glad for.

Hadde det vært deg, og jeg ikke hadde sett at du hadde tatt et glass vin en gang i blant hadde du ikke fått det.

Tror uansett det ikke hadde vært aktuelt siden du virker som en snerpete surpump som jeg i utgangspunktet aldri hadde bedt om hjelp fra.

HI

Anonymkode: 50578...e62

En pose non stop hadde vært passende til ab 995. 

Anonymkode: 9e786...851

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...