Gå til innhold

Goth-klær, billig. Tips?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en tenåringsjente som spiller teater og skal være goth i en rolle. Hun er veldig opptatt av at det se "rett" ut, men jeg synes det er kjipt å bruke mye penger på klær og tilbehør som bare skal være kostyme under noen få forestillinger. Er det noen som har tips til hvordan dette kan løses på en måte vi begge kan være fornøyd med?

Anonymkode: 535ee...151

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Datteren min har handlet noe på EMP. det er vel egentlig en ganske dyr side, men de har stadige kampanjer og rabattkoder. Det går kanskje an å kjøpe en veldig tydelig topp/overdel, også bruke en vanlig sort bukse som ikke er bortkastet fordi hun kan bruke den etterpå?

Ellers finner hun en del på jalla-sider som Temu o.l. også da, men det kommer mye ræl fra disse stedene og stoffene er gjerne grusomme, så det handles ikke noe særlig derfra. 

Hun har handlet noe fra Shein, men må være litt selektiv, for det er mye jalla der også.

Anonymkode: 0cdf5...7ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg ut «annonse» på Facebook der du spør spesifikt etter de klærne du trenger. Kanskje kan du kjøpe noe billig, kanskje kan du låne noe.

Anonymkode: 7d16e...1f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ville jeg gått for Shein eller wish for å være ærlig. Kvaliteten er søppel, men det koster lite og ser bra ut på avstand.

Anonymkode: bba71...2db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sort skjørt (gjerne med litt blonder), sort genser på HM, nettingstrømper, låne noen Converse eller doc Martins, kjøpe et billig naglehalsbånd, om det er litt tid frem har de sikkert på wish/Temu.

Kan også være en sort silkenattkjole med nettingstrømper til. Får vel kjøpt det på kjedebutikkene

sort kajal:øyeskygge og evt sort leppestift og sort neglelakk. Får kjøpt det på billigbutikker. 

Anonymkode: eb366...41f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Sort skjørt (gjerne med litt blonder), sort genser på HM, nettingstrømper, låne noen Converse eller doc Martins, kjøpe et billig naglehalsbånd, om det er litt tid frem har de sikkert på wish/Temu.

Kan også være en sort silkenattkjole med nettingstrømper til. Får vel kjøpt det på kjedebutikkene

sort kajal:øyeskygge og evt sort leppestift og sort neglelakk. Får kjøpt det på billigbutikker. 

Anonymkode: eb366...41f

Bedre om det er «nedpå» enn om det blir en parodi

Anonymkode: eb366...41f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har "gothet" selv i yngre dager, og jeg brukte aldri mye penger. Vi lagde f.eks. choker halsbånd av silkebånd fra sybutikk som vi bare knyttet rundt halsen. Sminke er det viktigste for å få riktig uttrykk, utenom det trenger hun egentlig bare svarte klær. På websiden på H&M kan man sortere på farge, hun finner sikkert fort en kjole som passer om ikke hun (eller du?) har noe hun kan bruke fra før.

Boots av en eller annen type er bra, behøver ikke være Doc Martin. 

Anonymkode: 586d0...247

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville også gått for vanlige svarte klær og mørk sminke. 

Anonymkode: a8385...022

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk Tise eller finn, der er det mye å velge i til en god penge. I tillegg er det jo en fordel at det er brukt for da blir det jo mer autentisk 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...