Gå til innhold

Konfirmasjon og gaveåpning


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Her skal eldstemann konfirmeres i helga, og jeg lurer på om det er vanlig å åpne pengegavene i selskapet, eller etterpå? Blir det litt kleint å åpne gavene og skrive opp mens folk er der? Fysiske gaver åpnes og settes fram, tenker jeg. 

Anonymkode: 084f2...cf8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min erfaring er at det er svært lite fysiske penger i omløp. De fleste gir kort og vippser/overfører penger

Anonymkode: 5df5e...eac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ofte her at det er uhøflig å lese opp pengesummer fordi noen føler at de ikke kan gi så mye av ulike årsaker. Det er mulig at det er sånn. men jeg tror faktisk ingen dømmer. Så ikke vet jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ReneRene skrev (1 minutt siden):

Jeg ser ofte her at det er uhøflig å lese opp pengesummer fordi noen føler at de ikke kan gi så mye av ulike årsaker. Det er mulig at det er sånn. men jeg tror faktisk ingen dømmer. Så ikke vet jeg.

Jeg har da aldri opplevd at pengesummene blir lest opp?

I de fleste konfirmasjoner har konfirmanten satt seg litt for seg selv og åpnet konvolutter når maten og eventuelt program er ferdig. Det er jo naturlig at de er spent på hva de får. 

Anonymkode: eb2c2...add

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her åpnet konfirmanten mellom middag og kaker. Det var ikke gjort noe stort nummer ut av det. De som ville følge med på det gjorde det. 
 

De som hadde vippset ga kort med en liten beskjed på om at gaven ville vippses etter selskapet. 

Anonymkode: a12c2...6fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er vi på fjerde konfirmanten i år, og fysiske penger var det ikke med de to siste, så jeg tror ikke det blir det i år heller. Det blir vippset eller overført til konto, og i kortene står det ikke spesifisert sum, bare noe i duren "Gaven kommer vipps inn på din konto". Fysiske gaver blir selvfølgelig også åpnet. Vi har gjort dette i pausen mellom middag og kaker. 

Anonymkode: 55d4f...2fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg var konfirmat (før vipps og alt det der😅) fikk jeg lommebok i «gave» fra foreldrene mine til å legge inn alle pengene jeg fikk. Mellom koldtbordet og desserten åpnet jeg gaver og kort, og la alle pengene i lommeboken. Jeg satte også et lite klistermerke på alle kort som kom med penger og la de fysiske gavene med tilhørende kort. Var aldri fokus på hvor mye hver ga, men jeg hadde likevel oversikt over hvem som ga hva.

Anonymkode: 3101f...a3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...