Gå til innhold

Noen som kan en del om Apple,iphone?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en iphone 11. Byttet batteri for et år siden, det ble da satt inn et uoriginalt batteri. Telefonen fungerer bra, har ikke lyst til å bruke penger på ny enda.

Har en original iphone lader, den lader fort. Men denne er dessverre ødelagt. Kjøpte en ny billig lader, den bruker flere minutter på 1%. Sinnsykt treg. Kjøpte så en ny merket med applelogo og "ipad, iphone". Lightning cable. Men den er like treg!

Er det fordi, selv om den er merket med apple-logo så er den uoriginal? Hvordan finne original iphone lader? Hjelper ikke å google, da kommer det opp fra andre merker slik den jeg tydeligvis har kjøpt.

Anonymkode: 87c9b...0f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjøp via Eplebutikken så får du garantert original lader. 
 

Men det kan også være batteriet som gjør at det lader sakte. 

Anonymkode: 007bf...d45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Kjøp via Eplebutikken så får du garantert original lader. 
 

Men det kan også være batteriet som gjør at det lader sakte. 

Anonymkode: 007bf...d45

Skal sjekke eplebutikken, takk!

Det kan skyldes uoriginalt batteri, men den originale laderen jeg har fungerer utmerket mens typiske billigprodukter fra jula, europris, normal, dollarstore etc lader usannsynlig sakte. Så vil jo tro at det skyldes laderen når den originale fungerer så fantastisk bra. Må bare byttes ut pga utslitt, skadd ledning nå.

Den jeg kjøpte er merket med apple sin logo(på esken). Noe andre billigprodukter ikke er. Derfor tenkte jeg at dette skulle bli bra. Men den originale kontakten-støpselet? har ikke samme kobling som nye ledningen, så jeg måtte prøve med datteren min sin samsung støpsel som har usb port. Og fant en Nokia, og en fra clas ohlsson som jeg ikke husker navnet på. Lader sakte med alle støpsler. 

Så tenker jeg enten trenger et originalt støpsel, eller at hurtiglader ledningen jeg kjøpte også er uoriginal og jeg må kjøpe alt nytt 100% originalt. 

Datteren min har samsung  og mange billigladere, til og med en fra temu. De lader normalt. Så det er irriterende at ingen ting fungerer på min tlf.

Anonymkode: 87c9b...0f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke nødt til å ha originalt, men det må være en ladekloss med mye kraft (hva heter det igjen, MAH?) 

Og USB-C er gjerne raskere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å handle gjennom «Apple store»-appen på telefonen. Søk på lader i appen, så finner du et utvalg.

Støtter ellers tips om å gå over til usb C til Lightning-kabel og en lader med en del watt. Jo høyere watt dess bedre (og dyrere). 

Har ikke erfaring med uoriginalt batteri, men hvis ladeproblemet ikke starter samtidig med batteribytte høres det ikke ut som om det er grunnen. 

Anonymkode: 0da87...18c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

the amazing spidermamma skrev (1 time siden):

Du er ikke nødt til å ha originalt, men det må være en ladekloss med mye kraft (hva heter det igjen, MAH?) 

Og USB-C er gjerne raskere. 

Hmm, dette må jeg sjekke. Takk!

Anonymkode: 87c9b...0f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg pleier å handle gjennom «Apple store»-appen på telefonen. Søk på lader i appen, så finner du et utvalg.

Støtter ellers tips om å gå over til usb C til Lightning-kabel og en lader med en del watt. Jo høyere watt dess bedre (og dyrere). 

Har ikke erfaring med uoriginalt batteri, men hvis ladeproblemet ikke starter samtidig med batteribytte høres det ikke ut som om det er grunnen. 

Anonymkode: 0da87...18c

Takk, sjekker opp. Kanskje jeg rett og slett har for lite futt i utstyret 🫢😂

Anonymkode: 87c9b...0f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...