Gå til innhold

Hva gjør man?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Mannen jobber sammen med en som har et barn som er to år eldre enn vårt barn.(de er 10 og 12 år).

De har gått på idrett sammen og har blitt mer venner nå.

Problemet er; denne gutten har mye adfersproblemer og det gjør at de andre vennene til gutten vår ikke vil være sammen med han når han er med han.
Jeg synes dette er fryktelig vanskelig i og med at fedrene jobber sammen og vi har lært gutten vår at alle kan være sammen.

Hva ville dere gjort ? Jeg må ærlig innrømme at jeg har hatt noen dårlige unnskyldninger noen ganger for at han heller skal være sammen med de andre vennene…🥹
 

 

Anonymkode: 5f6dd...942

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva slags atferdsproblemer er det snakk om da?

Anonymkode: 54ca9...87f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Hva slags atferdsproblemer er det snakk om da?

Anonymkode: 54ca9...87f

Mye hyling og skriking, mangler impulskontroll, finner på mye rart som går ut over de andre barna også…

Anonymkode: 5f6dd...942

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør på mannen din her. Menn er mest fornuftige og kvinner er for følelelstyrte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ville jeg fulgt med på situasjonen og ikke minst snakket med gutten min for å finne ut hva han selv tenker om saken. Det er ikke lett❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ReneRene skrev (3 minutter siden):

Hør på mannen din her. Menn er mest fornuftige og kvinner er for følelelstyrte. 

Mannen liker ikke at de er sammen, men synes det er vanskelig pga han jobber sammen med faren hans.
 

Anonymkode: 5f6dd...942

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mamma til adhd gutt<3 skrev (2 minutter siden):

Her ville jeg fulgt med på situasjonen og ikke minst snakket med gutten min for å finne ut hva han selv tenker om saken. Det er ikke lett❤️

Veldig veldig vanskelig. Gutten vår vil gjøre alle til lags og samtidig er det litt spennende det den andre gutten gjør, for det er noe vår gutt ikke er vant med…

Anonymkode: 5f6dd...942

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Mannen liker ikke at de er sammen, men synes det er vanskelig pga han jobber sammen med faren hans.
 

Anonymkode: 5f6dd...942

Farens jobbrelasjoner kan ikke gå firan barnets beste. Hva vil gutten? Liker han denne vennen?

Anonymkode: 5433b...50f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Farens jobbrelasjoner kan ikke gå firan barnets beste. Hva vil gutten? Liker han denne vennen?

Anonymkode: 5433b...50f

Det er både og. Han liker ikke at han hyler og skriker og «skremmer» vennene hans, også tror jeg han synes det er litt spennende at han er annerledes enn de andre og finner på rare ting som han ikke er vant med….

Anonymkode: 5f6dd...942

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Mannen liker ikke at de er sammen, men synes det er vanskelig pga han jobber sammen med faren hans.
 

Anonymkode: 5f6dd...942

Så problemet er at sønnen deres mister andre venner mens han er sammen med den han fortrekker mest?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ReneRene skrev (11 timer siden):

Så problemet er at sønnen deres mister andre venner mens han er sammen med den han fortrekker mest?

 

Klarer du ikke å lese hva hi skriver? Hun har forklart problemet flere ganger. 
 

Hi, jeg hadde fulgt nøye med og gjerne begrenset der jeg kunne. Men når de er såpass store så går det ikke an å nekte dem å være sammen, da blir det bare mer spennende. Snakk med gutten din om å sette egne grenser og at han selv er ansvarlig for det han velger å være med på av ‘spennende’ ting. Og at det er lov å si nei, både til å være med på sprell og å være med denne gutten. 

Anonymkode: b4967...273

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Klarer du ikke å lese hva hi skriver? Hun har forklart problemet flere ganger. 
 

Hi, jeg hadde fulgt nøye med og gjerne begrenset der jeg kunne. Men når de er såpass store så går det ikke an å nekte dem å være sammen, da blir det bare mer spennende. Snakk med gutten din om å sette egne grenser og at han selv er ansvarlig for det han velger å være med på av ‘spennende’ ting. Og at det er lov å si nei, både til å være med på sprell og å være med denne gutten. 

Anonymkode: b4967...273

Det er nok mer sannsynlig at jeg leser med litt andre øyne enn mange gjør her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ReneRene skrev (5 minutter siden):

Det er nok mer sannsynlig at jeg leser med litt andre øyne enn mange gjør her. 

Det var det med å lese ordene slik de blir skrevet helt uten å tolke noe som helst. Da blir problemstillingen meget tydelig. Hi skriver i rene ord at situasjonen er vanskelig for gutten også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mamma til adhd gutt<3 skrev (Akkurat nå):

Det var det med å lese ordene slik de blir skrevet helt uten å tolke noe som helst. Da blir problemstillingen meget tydelig. Hi skriver i rene ord at situasjonen er vanskelig for gutten også. 

Javel. Jeg har utallige ganger fått beskjed om å tolke alt som blir skrevet her fordi det er det folk gjør. Er det noe jeg gjør riktig her noen gang? 🙃 Det var et retorisk spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ReneRene skrev (11 minutter siden):

Det er nok mer sannsynlig at jeg leser med litt andre øyne enn mange gjør her. 

Slutt med det, du tolker, dikter og lager dine egne scenarioer som ikke stemmer.

Anonymkode: 54ca9...87f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Slutt med det, du tolker, dikter og lager dine egne scenarioer som ikke stemmer.

Anonymkode: 54ca9...87f

Jeg er ikke enig, men ok. Nok avsporing. Svar Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ReneRene skrev (29 minutter siden):

Det er nok mer sannsynlig at jeg leser med litt andre øyne enn mange gjør her. 

Det er ingentng smart ved å ikke evne å skjønne det hi skriver med rene ord. 

Anonymkode: b4967...273

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ReneRene skrev (1 time siden):

Javel. Jeg har utallige ganger fått beskjed om å tolke alt som blir skrevet her fordi det er det folk gjør. Er det noe jeg gjør riktig her noen gang? 🙃 Det var et retorisk spørsmål.

Nei, ikke å tolke alt som blir skrevet. Å tolke metaforer og enkelte fraser, blir noe helt annet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ReneRene skrev (1 time siden):

Javel. Jeg har utallige ganger fått beskjed om å tolke alt som blir skrevet her fordi det er det folk gjør. Er det noe jeg gjør riktig her noen gang? 🙃 Det var et retorisk spørsmål.

Du har nok fått beskjed om å tolke i ren ironi, fordi det er sånn du holder på. Jeg har aldri lest noe sted her at noen oppriktig ber deg tolke ting på en annen måte enn det som står i klartekst 

Anonymkode: 69914...472

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette her er fars problem fra ende til annen. Det er hans kollega og hans sønn. Flere av dere vil likevel blande dere inn, ordne opp. Selv dere som har mann oppfører dere som såkalte alenemødre. Hva slags mannfolk er det dere har barn med da, lurer jeg,

Kom i alle fall ikke og klag over at dere ender opp med alt ansvaret i husholdningen, når dere aktivt pådrar dere dette. 

Anonymkode: cf003...b71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Dette her er fars problem fra ende til annen. Det er hans kollega og hans sønn. Flere av dere vil likevel blande dere inn, ordne opp. Selv dere som har mann oppfører dere som såkalte alenemødre. Hva slags mannfolk er det dere har barn med da, lurer jeg,

Kom i alle fall ikke og klag over at dere ender opp med alt ansvaret i husholdningen, når dere aktivt pådrar dere dette. 

Anonymkode: cf003...b71

Det er sønnen sitt problem, ikke farens. Og sønnen er begge foreldrene sitt ansvar. 

Anonymkode: b4967...273

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ReneRene skrev (4 timer siden):

Javel. Jeg har utallige ganger fått beskjed om å tolke alt som blir skrevet her fordi det er det folk gjør. Er det noe jeg gjør riktig her noen gang? 🙃 Det var et retorisk spørsmål.

Alt som skrives tolkes/desifres når vi leser det. Det gjøres ubevist. Her er kontekst og virkelighetsoppfatning viktig. Med å tolke/forstå det man leser så menes ikke at man skal lete etter skjulte meninger, lete etter tekst mellom linjene som ikke står der eller at man, i mangel på skjulte meninger bare dikter sine egne. Skriver noen at sønnen har en rød genser, så kan man anta at den er rød og ikke at den egentlig er knall rosa, men at HI ikke våger å innrømme det eller innse det selv.

Når noen skriver at sønnen har en kompis som på en side er slitsom fordi han er mye og skremmer vekk andre venner og på den andre siden er fascinerende fordi han ikke har de samme sperrene som andre og dermed finner på mer kreative/annerledes ting så betyr det nettopp dette. Det betyr ikke at denne gutten egentlig er bestekompisen som HI prøver å forhindre at han er med.

Det kan fort bli litt slitsomt å diskutere med noen som hele tiden diskutere ute fra ting den har diktet opp at diskusjonspartneren _egentlig_ mener. 

Anonymkode: 5f5d0...fcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...