Gå til innhold

Grumpf, fotballtrøyefredag


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skolen skal ha fotballtrøyefredag på fredag denne uka. Det sender de ut melding om nå, i dag. I morgen er butikkene stengt og kjøper vi torsdag rekker vi ikke vaske den før fredag. Kunne de ikke i det minste sagt fra litt før? Hadde de sagt nor om dette i forrige uke, så hadde vi hatt helga på oss, mye mindre stress.

(Ja, jeg skjønner at det ikke strengt tatt er obligatorisk, så jeg kan ikke klage. Men det er ikke gøy for barnet å være den som skiller seg ut, så vi blir selvfølgelig med, selv om det er noe styr.)

Anonymkode: 308d4...f3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1) du rekker å vaske den på torsdag 

2) den må ikke vaskes 

3) spør på Facebook om noen har en å låne bort 

Anonymkode: 3219b...dfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

1) du rekker å vaske den på torsdag 

2) den må ikke vaskes 

3) spør på Facebook om noen har en å låne bort 

Anonymkode: 3219b...dfc

Det er uansett bare snakk om to ettermiddager, det er i snaueste laget, mener jeg. I fjor lånte vi, men da fikk vi littegrann mer varsel, i det minste.

Anonymkode: 308d4...f3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig at det er en litt kort frist, men husk at butikker er åpne i dag også.

Når det er sagt, det er et fantastisk godt initiativ.  Dersom du ikke vet det, så er det til støtte for barnekreft-saken.

Anonymkode: 1a216...501

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert mulig å låne fra noen i klassen. Min sønn er veldig glad i fotball og har mange, jeg hadde gjerne lånt bort. Få barnet til å spørre noen i klassen

Anonymkode: 37bb6...4e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Enig at det er en litt kort frist, men husk at butikker er åpne i dag også.

Når det er sagt, det er et fantastisk godt initiativ.  Dersom du ikke vet det, så er det til støtte for barnekreft-saken.

Anonymkode: 1a216...501

Jeg så noe om det, men skjønner ikke helt sammenhengen. Hvordan får barnekreftforeningen støtte av at vi kjøper fotballtrøyer?

Hvilken butikk bør jeg satse på, forresten? Vi har cubus, HM og en sportsbutikk i nærheten, jeg tipper sportsbutikken er dyrest.

Anonymkode: 308d4...f3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Sikkert mulig å låne fra noen i klassen. Min sønn er veldig glad i fotball og har mange, jeg hadde gjerne lånt bort. Få barnet til å spørre noen i klassen

Anonymkode: 37bb6...4e0

Mulig, men det er ei jente. Hun kjenner ikke guttene så godt så det ligger nok langt inne å spørre dem, og få av jentene i klassen spiller fotball så det er sikkert flere som trenger å låne av dem som eventuelt har ekstra.

Hadde vi hatt litt mer tid kunne jeg sikkert fått lånt fra noen på jobben eller noe med eldre barn, men sånn som det er blir det nok lettere å kjøpe. Vi har penger til det, det er ikke det, det blir bare så mye stress. Og så er det så typisk for denne skolen at de sender ut meldinger om alt sånt rett før det skal skje så man bare må hoppe rundt.

Anonymkode: 308d4...f3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Jeg så noe om det, men skjønner ikke helt sammenhengen. Hvordan får barnekreftforeningen støtte av at vi kjøper fotballtrøyer?

Hvilken butikk bør jeg satse på, forresten? Vi har cubus, HM og en sportsbutikk i nærheten, jeg tipper sportsbutikken er dyrest.

Anonymkode: 308d4...f3c

Jeg kjøpte ett sett på hm til billigere enn de ekte ihvertfall. Portugal nr 7( Ronaldo) skjorts og t skjorte til ca 200 - 300 kr. 

Anonymkode: 27acb...4a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Jeg så noe om det, men skjønner ikke helt sammenhengen. Hvordan får barnekreftforeningen støtte av at vi kjøper fotballtrøyer?

Hvilken butikk bør jeg satse på, forresten? Vi har cubus, HM og en sportsbutikk i nærheten, jeg tipper sportsbutikken er dyrest.

Anonymkode: 308d4...f3c

For at foreldre skal bli minnet på det, og at kanskje de som har noe til overs dermed donerer litt penger.

Det du også kan gjøre er å sende barnet ditt på skolen uten fotballtrøye og heller donere pengene til saken og be barnet si det som svar dersom noen spør hvorfor. 

Anonymkode: 1a216...501

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Jeg så noe om det, men skjønner ikke helt sammenhengen. Hvordan får barnekreftforeningen støtte av at vi kjøper fotballtrøyer?

Hvilken butikk bør jeg satse på, forresten? Vi har cubus, HM og en sportsbutikk i nærheten, jeg tipper sportsbutikken er dyrest.

Anonymkode: 308d4...f3c

Hm har fotballskjorter

Anonymkode: 0cdc2...b54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut å kjøpe i ettermiddag.

Her har HM åpent til åtte, og på torsdag er de sikkert tomme fordi "alle" på skolen har vært og tømt lageret 🙈

Anonymkode: ff6ae...ddb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Det du også kan gjøre er å sende barnet ditt på skolen uten fotballtrøye og heller donere pengene til saken og be barnet si det som svar dersom noen spør hvorfor. 

Anonymkode: 1a216...501

Herlig idé, men jeg tror ikke jenta mi er helt tøff nok til det, dessverre. 

 

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Ut å kjøpe i ettermiddag.

Her har HM åpent til åtte, og på torsdag er de sikkert tomme fordi "alle" på skolen har vært og tømt lageret 🙈

Anonymkode: ff6ae...ddb

Det blir det, drar nå.

Lurer på om jeg skal foreslå at neste år tar de "turningtirsdag" i stedet for "fotballfredag", sånn at alle, lærerne inkludert, må komme i turndrakt på skolen? Det hadde vært noe 😁 For et godt formål, selvfølgelig. 

Anonymkode: 308d4...f3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

 

 

 

Lurer på om jeg skal foreslå at neste år tar de "turningtirsdag" i stedet for "fotballfredag", sånn at alle, lærerne inkludert, må komme i turndrakt på skolen? Det hadde vært noe 😁 For et godt formål, selvfølgelig. 

Anonymkode: 308d4...f3c

Nå er det ikke akkurat skolen som bestemmer at det skal være fotballtrøyefredag, og ikke turningtirsdag.

https://www.barnekreftforeningen.no/fotballtroyefredag

 

Anonymkode: 1a216...501

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig et flott initiativ, men litt rart at de oppfordrer alle barna på skolen til å komme med fotballtrøye, noe de færreste har liggende liksom. Da må man jo ut å kjøpe da...

Liker bedre f.eks "rockefot" dagen til down syndrom, hvor man skal ta på seg to forskjellige sokker. Da trenger ingen kjøpe noe som helst.

Anonymkode: ff6ae...ddb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sikkert idiot, men hvorfor må du ha tid til å vaske den?

Den tørker uansett på null komma swish, så å kjøpe og vaske på torsdag går helt fint. 

Anonymkode: 2352e...194

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke det var dårlig tid. 
 

Jeg hadde ikke kjøpt drakt for en dag, da hadde det blitt lånt av noen og det er det god nok tid til enda. 
 

Den trenger heller ikke vaskes før bruk. Jeg har super allergiske barn og ett plagg uvasket før brukr helt fint når det blir tatt av når det kommer hjem, eller har en annen tskjorte under. 

Anonymkode: aed33...863

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...