Gå til innhold

Det er så utrolig urettferdig ift karakterer på skolen pga så stor forskjell på kvaliteten av undervisningen


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Dette er bare noen eksempler fra en videregående og en ungdomsskole (som mine to barn går/har gått på)

Datteren min hadde spanske i to år, de byttet lærer hele fem ganger og hadde en blanding av lærere som ikke kunne lære bort og lærere som ga dårlig ga dårlig karakter fordi de ikke kunne mer enn "Hola" (satt på spissen).  Det endte med at en uutdannet vikar på 23 år satte standpunktkarakter i faget.

En naturfaglærer som noen ganger måtte google svaret eller ofte sa at spørsmålet ikke var relevant når hun ikke kunne svaret. I andre tilfeller har læreren vært for snill og gitt elevene bedre karakter enn hva de har fortjent og overgangen til videregående har vært et sjokk. Fra å gå fra en sekser til å få tre i matte for eksempel.

Lærere som bruker halve timen til å fortelle om ting som ikke har noe med faget å gjøre, lærere som blir forbannet når noen elever feks ikke er ferdig med innlevering

I tillegg er det noen klasser som er umulig å undervise pga bråk og tull fra elevenes side. Har de  en "lærer" uten utdannelse så er det selvfølgelig vanskeligere å få bukt med problemet..Som igjen går utover elevene som ønsker å lære og som får dårlig karakter fordi de ikke får den undervisningen de har krav på,

Skolepcen til sønnen min virket ikke som den skulle og han måtte vente en hel mnd før han fikk den tilbake fordi de brukte så lang tid på å fikse den, han fikk ikke en ny i mellomtiden

At de er fullstendig prisgitt hvilken lærer de har og hvilken skole de går på er horribelt og ufattelig urettferdig

 

 

Anonymkode: 581f8...d88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Samme problem her i spansk. Gutten går i 10 trinn og spansk lærer har vært mye syk, sykemeldt og ut i permisjon. Har hatt flere forskjellige vikarer 

Anonymkode: 1369c...676

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til en viss grad er dette umulig å unngå, men svaret med to streker under er jo at man må sørge for skikkelig utdannede lærere og et arbeidsmiljø som gir mindre gjennomtrekk og stabile arbeidstakere.

Der har Norge en vei å gå!

Det har vært veldig mye fokus på lærernes lønn de siste årene, men ærlig talt, de tjener ikke dårligere enn f.eks sykepleiere.

Fokuset må over på arbeidssituasjon og det må settes resurser inn på flere lærere, gode miljøterapeuter osv så læringsmiljøet på skolene blir bra.

Ufaglærte assistenter på skolen er helt greit, men når de må ta over hele klassen blir det veldig feil.

Har utallige historier selv om hårreisende episoder og karaktersetting på lykke og fromme av ufaglærte unge "lærere"

 

Anonymkode: 8a095...7c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn blir det jo når ingen vil jobbe som lærere. Selv er jeg lærerutdanna, men jeg bor heller på gata enn å gå tilbake til klasserommet.

Anonymkode: 9df82...516

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...