Gå til innhold

Hjelp, krise ang skattemelding. Renter


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg hadde en del inkasso i 2023, mange av disse var det mer rente enn opprinnelig hovedkrav. Jeg betalte alle å er gjeldsfri, men kan man skrive rentene i skattemeldingen? I så fall hvor, eneste posten jeg finner er renter på lånekassen som jeg også betalte ned i fjor. Det er frist i dag, så jeg er litt stresset. 

Anonymkode: 100e3...691

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du oversikten legger du det inn under bank, lån og forsikringer. Det er kun rentene du får fradrag for. 

 

https://www.inkassoguiden.no/inkassosporsmal/208-kan-jeg-fore-inkassorenter-pa-selvangivelsen

 

https://www.skatteetaten.no/rettskilder/type/handboker/skatte-abc/2021/renter-av-gjeld/R-12.037/R-12.062/

 

Anonymkode: 028b3...0e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jeg hadde en del inkasso i 2023, mange av disse var det mer rente enn opprinnelig hovedkrav. Jeg betalte alle å er gjeldsfri, men kan man skrive rentene i skattemeldingen? I så fall hvor, eneste posten jeg finner er renter på lånekassen som jeg også betalte ned i fjor. Det er frist i dag, så jeg er litt stresset. 

Anonymkode: 100e3...691

På det punktet som du ser rentene fra lånekassen, kan du legge til renter fra disse kravene. Åpne posten fra lånekassen, så ser du hvordan den er ført og gjør det samme på disse.

Anonymkode: b7b3d...8ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under samme sted. Pust med magen, selv om fristen for å sende inn er nå, kan alt rettes i etterkant. Inntil tre år om du må 😃 Ingen krise. 

Anonymkode: b9dd3...572

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ventet du til siste liten med å fikse skattemeldingen?😅

Anonymkode: ea483...3f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (På 30.4.2024 den 12.27):

Jeg hadde en del inkasso i 2023, mange av disse var det mer rente enn opprinnelig hovedkrav. Jeg betalte alle å er gjeldsfri, men kan man skrive rentene i skattemeldingen? I så fall hvor, eneste posten jeg finner er renter på lånekassen som jeg også betalte ned i fjor. Det er frist i dag, så jeg er litt stresset. 

Anonymkode: 100e3...691

Du får ikke fradrag for renters rente

Anonymkode: f31ba...e9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...