Gå til innhold

Direkte fra hylle til handlepose


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Dette er en utvikling jeg ønsker velkommen. Alt som kan minimere tiden på matbutikken tar jeg mot med åpne armer og håper at pilotprosjektet blir så tilfredsstillende at andre butikker kommer etter. 

https://www.aftenposten.no/okonomi/i/zAL7x4/tester-ny-handlemaate-med-kunstig-intelligens? 
 

Er dette en ønsket utvikling hos de fleste, eller er det noe negativt som jeg ikke ser? 

Anonymkode: 8d961...8c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Absolutt! Men det er vel bare en videreføring av systemet til blant annet Coop OBS der du scanner varer fortløpende og bare må stoppe for selve betalingen i selvbetjent kasse på vei ut? Jeg synes det funker fint når man skal ha få til moderat mange varer og det er litt travelt i butikken, men det går mye fortere å handle "vanlig" om en skal ha mye og/eller det er lite folk. Det tar faktisk litt tid for hver vare som må "beepes" inn, så det er egentlig kun om det er mye folk det lønner seg.

Anonymkode: 93186...9cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva går det ut på da? Det er en betalingsartikkel.

Anonymkode: ac37b...5e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om jeg liker det. Dumt å linke til en betalingsartikkel

Anonymkode: ce5d0...f3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Coop obs har jo allerede et system hvor du selv scanner varene med en håndholdt skanner rundt i butikken og bare betaler summen på den før du går ut.

Regner med det er noe sånt siden jeg ikke får lest artikkelen?

Problemet er stjeling. Kjenner en som jobber på obs her, og det er hele tiden en avvegning på hva som lønner seg. Mindre kassabetjebing mot svinnet pga tyveri.

Folk blir veldig kreative, veier frukten og slår inn på skanneren og putter litt mer frukt oppi etterpå, skanner et billig brød og putter et dyrt i vogna osv.

Anonymkode: 699b3...bd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt tidsbesparende, men for vår del er varer levert på døra, fra Oda og Meny, en mye bedre løsning enn å handle selv. 
Å scanne varene med mobilen mens man går rundt i butikken, og betale med Apple pay el.l. før man forlater butikken sparer strengt tatt ikke så mye tid, selv om det er praktisk. 

Anonymkode: fe99a...ff4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ønsker det ikke velkomment og hadde nok valgt å handle andre steder enn i de butikkene som velger å ha en slik løsning.

Anonymkode: 288a3...72c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...