Gå til innhold

Hva tenker dere om Don Miquel Ruiz sin leveregel om


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

...å ikke ta noe personlig? 

At ingenting av det andre gjør er på grunn av deg? 

At det andre sier er en projisering av deres virkelighet og drøm?

Dette gjelder både positiv og negativ respons om.

( Han er en meksikansk forfatter for dere som ikke vet )

Anonymkode: f33d4...624

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er faktisk fire visninger på innlegget. Dere leser jo overskrift av interesse. Kan dere ikke skrive hva dere tenker?  

Jeg vil gjerne be om en ting i fall noen vil eller tør å svare ; møt andre med spørsmål om du ikke forstår. 

Anonymkode: f33d4...624

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble for krevende. Beklager. 

Anonymkode: f33d4...624

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes kult ut.

Har ikke så mye mer å komme med, men jeg liker tanken.

Anonymkode: 615e4...db6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Hørtes kult ut.

Har ikke så mye mer å komme med, men jeg liker tanken.

Anonymkode: 615e4...db6

At lenge du liker tanken har du jo noe å lomme med?  Men ok. Jeg er faktisk fornøyd fornøyd med at du rwesponerer. Det sier noe.

Anonymkode: f33d4...624

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

At lenge du liker tanken har du jo noe å lomme med?  Men ok. Jeg er faktisk fornøyd fornøyd med at du rwesponerer. Det sier noe.

Anonymkode: f33d4...624

Det er for sent på natten :) 

Anonymkode: 615e4...db6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det er for sent på natten :) 

Anonymkode: 615e4...db6

Vel. Jeg har ingen døgnrytme, men står opp 6 hver morgen. Kom tilbake? 🙂

Anonymkode: f33d4...624

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Vel. Jeg har ingen døgnrytme, men står opp 6 hver morgen. Kom tilbake? 🙂

Anonymkode: f33d4...624

OK, har et større prosjekt for tiden, som handler om å bli en mer smidig person, overfor andre og meg selv. Dette med å konsekvent unngå å ta ting personlig, passer rett inn. Jeg tar rådene der jeg kan få de. Leste om noen redpill damer som brukte prinsippet STFU. Ligner litt.

Det hadde du nok ikke ventet, å bli sammenlignet med redpill damene? :P 

Anonymkode: 615e4...db6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri hørt om, men skal Google det 😊

Anonymkode: 22065...9eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Det er faktisk fire visninger på innlegget. Dere leser jo overskrift av interesse. Kan dere ikke skrive hva dere tenker?  

Jeg vil gjerne be om en ting i fall noen vil eller tør å svare ; møt andre med spørsmål om du ikke forstår. 

Anonymkode: f33d4...624

Hvor har du fått ideen om at du har krav på svar?

Anonymkode: 1337f...054

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er i gang igjen. Den aggressive tonen er ikke til å ta feil av. 

Anonymkode: 923bf...2af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Hun er i gang igjen. Den aggressive tonen er ikke til å ta feil av. 

Anonymkode: 923bf...2af

Hvem hun?

Anonymkode: 5afdd...fca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er dette fra the four agreements? Jeg tror det er noe indet til en graf iallefall for man kan jo ikke være helt naiv heller. Jeg synes det av og til kan bli litt flatt og uten nyanser. Hvordan folk er reflekterer dem og hvordan du handterer det reflekterer deg. 

Anonymkode: 6059d...b4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

OK, har et større prosjekt for tiden, som handler om å bli en mer smidig person, overfor andre og meg selv. Dette med å konsekvent unngå å ta ting personlig, passer rett inn. Jeg tar rådene der jeg kan få de. Leste om noen redpill damer som brukte prinsippet STFU. Ligner litt.

Det hadde du nok ikke ventet, å bli sammenlignet med redpill damene? :P 

Anonymkode: 615e4...db6

Ja, det er både interessant og også vanskelig noen ganger. Noen syns det er vanskeligst å ikke ta positive meninger om en selv personlig eller til seg, men jeg syns faktisk det er lettest å ikke ta inn over seg, og kanskje viktigst også. Noen ganger oppleves fks ros som forventninger, og jeg tror det er lettere å bli manipulert hvis man lett tar smiger til seg. Jeg vet ikke hvem redpill- damene er.

Anonymkode: f33d4...624

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Er dette fra the four agreements? Jeg tror det er noe indet til en graf iallefall for man kan jo ikke være helt naiv heller. Jeg synes det av og til kan bli litt flatt og uten nyanser. Hvordan folk er reflekterer dem og hvordan du handterer det reflekterer deg. 

Anonymkode: 6059d...b4a

Ja det stemmer. 

Anonymkode: f33d4...624

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at folk er folk og at folk trenger folk.

Anonymkode: 57896...d44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Det er faktisk fire visninger på innlegget. Dere leser jo overskrift av interesse. Kan dere ikke skrive hva dere tenker?  

Jeg vil gjerne be om en ting i fall noen vil eller tør å svare ; møt andre med spørsmål om du ikke forstår. 

Anonymkode: f33d4...624

Det er jo nesten en clickbait-overskrift. Man leser den, tenker "Don Miquel Ruiz sin leveregel, hva er nå det, og hvem er Don Miquel Ruiz?" og går inn for å sjekke. Det gjorde i hvertfall jeg.

Leveregelen var litt diffus og jeg skjønner ikke helt hva som menes. Folk handler utifra sine egne forutsetninger, jaha, men hvordan er det en leveregel? Ikke ta noe personlig? Hva om det faktisk er noe jeg har gjort da, hvis jeg drar til noen får de jo vondt pga. meg? 

Jeg skal google fyren.

Anonymkode: bc00b...4d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det er jo nesten en clickbait-overskrift. Man leser den, tenker "Don Miquel Ruiz sin leveregel, hva er nå det, og hvem er Don Miquel Ruiz?" og går inn for å sjekke. Det gjorde i hvertfall jeg.

Leveregelen var litt diffus og jeg skjønner ikke helt hva som menes. Folk handler utifra sine egne forutsetninger, jaha, men hvordan er det en leveregel? Ikke ta noe personlig? Hva om det faktisk er noe jeg har gjort da, hvis jeg drar til noen får de jo vondt pga. meg? 

Jeg skal google fyren.

Anonymkode: bc00b...4d4

The four agreements er å anbefale 😊 Veldig lett å lese og ikke så alt for lang heller. 

Anonymkode: 6059d...b4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Det er jo nesten en clickbait-overskrift. Man leser den, tenker "Don Miquel Ruiz sin leveregel, hva er nå det, og hvem er Don Miquel Ruiz?" og går inn for å sjekke. Det gjorde i hvertfall jeg.

Leveregelen var litt diffus og jeg skjønner ikke helt hva som menes. Folk handler utifra sine egne forutsetninger, jaha, men hvordan er det en leveregel? Ikke ta noe personlig? Hva om det faktisk er noe jeg har gjort da, hvis jeg drar til noen får de jo vondt pga. meg? 

Jeg skal google fyren.

Anonymkode: bc00b...4d4

Ja, hvis du dro til noen ville de fått vondt, men det er jo du som slår som har et problem eller to siden du er voldelig.  Jeg tror dette for det meste handler om verbale ytringer da.

Anonymkode: f33d4...624

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det i tillegg til å høres ut som New Age bullshit er det en farlig tankegang. Det ligger massiv ansvarsfraskrivelse i det. Mennesker er flokkdyr og for at flokken skal fungere må alle ta ansvar både for seg selv og for andre. I det ligger det både at man må ta tilbakemeldinger til seg (ta det personlig) og justere seg og at man må ta ansvar for egne ytringer og handlinger (jo, folk både ytrer seg og handler som respons på noe du sier eller gjør). Det å kategorisere andres ytringer kun som en projisering er å avskrive og avfeie andre. Dessuten slår det jo tilbake på en selv og at det du sier også kun er en projisering av din virkelighet og drøm. De fleste mennesker er i besittelse av evnen til å se ting fra en annens ståsted og agere deretter.

For øvrig en artig forskningsartikkel: https://www.cambridge.org/core/journals/judgment-and-decision-making/article/on-the-reception-and-detection-of-pseudoprofound-bullshit/0D3C87BCC238BCA38BC55E395BDC9999

Anonymkode: 6cfa2...557

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får inntrykk av at det er nok en selvutnevnt selvutviklingsekspert, helt uten faglig tyngde. Spesielt reagerer jeg på de første utsagnene du refererer til. Selvfølgelig er mye folk sier personlig, og selvfølgelig vil dine handlinger skape mothandlinger (det er jo grunnleggende fysikk) fra andre, ellers hadde vi jo ikke kunne kommunisert med hverandre. Å late som om man ikke forholder seg til menneskelige relasjoner og samhandlinger, samt ikke ta ansvar for egen oppførsel ved å legge andres reaksjoner på en selv over på kun dem, er så til de grader arrogant og narsassistisk at det skremmer meg. Det er stor forskjell på det han uttale, i følge deg, og det å innta en sunn holdning rundt at man ikke trenger å tolke alt i verste mening eller la seg hemme av at man tror alle ser på en og ens handlinger og dømmer en hele tiden. At man handler og responderer utfra ens egen oppfatning av virkeligheten er vel derimot en veletablert filosofisk tanke.

Anonymkode: c557d...98d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Selvfølgelig er mye folk sier personlig, og selvfølgelig vil dine handlinger skape mothandlinger (det er jo grunnleggende fysikk) fra andre, ellers hadde vi jo ikke kunne kommunisert med hverandre.

Nei, dette har slettes ingenting med fysikk å gjøre. Argumentet ditt er på linje med at ‘offentlighetsloven er til for at vi skal kunne google’. Man kan ikke bare dra inn en eller annen vill assosiasjon, eller kanskje til og med drøm, inn i samtalen med andre mennesker.

Anonymkode: 615e4...db6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Jeg får inntrykk av at det er nok en selvutnevnt selvutviklingsekspert, helt uten faglig tyngde. Spesielt reagerer jeg på de første utsagnene du refererer til. Selvfølgelig er mye folk sier personlig, og selvfølgelig vil dine handlinger skape mothandlinger (det er jo grunnleggende fysikk) fra andre, ellers hadde vi jo ikke kunne kommunisert med hverandre. Å late som om man ikke forholder seg til menneskelige relasjoner og samhandlinger, samt ikke ta ansvar for egen oppførsel ved å legge andres reaksjoner på en selv over på kun dem, er så til de grader arrogant og narsassistisk at det skremmer meg. Det er stor forskjell på det han uttale, i følge deg, og det å innta en sunn holdning rundt at man ikke trenger å tolke alt i verste mening eller la seg hemme av at man tror alle ser på en og ens handlinger og dømmer en hele tiden. At man handler og responderer utfra ens egen oppfatning av virkeligheten er vel derimot en veletablert filosofisk tanke.

Anonymkode: c557d...98d

Jeg tar lite kritikk til meg nettopp fordi jeg forstår at det handler om dem som kritiserer. Det handler jo om at en selv skal vite hva en står for og er god og dårlig på, og det vet man fordi man ser resultater og konsekvenser. Hvis du reagerer på noe andre gjør, så bør du jo si noe om at det handler om deg, som fks hvordan du reagerer, føler og tenker, så da er det opp til motparten hvordan en takler det. 

Anonymkode: f33d4...624

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Jeg tar lite kritikk til meg nettopp fordi jeg forstår at det handler om dem som kritiserer. Det handler jo om at en selv skal vite hva en står for og er god og dårlig på, og det vet man fordi man ser resultater og konsekvenser. Hvis du reagerer på noe andre gjør, så bør du jo si noe om at det handler om deg, som fks hvordan du reagerer, føler og tenker, så da er det opp til motparten hvordan en takler det. 

Anonymkode: f33d4...624

Ikke rart at du alltid havner i trøbbel her inne, når alt alltid er andre sin skyld.

Anonymkode: 5afdd...fca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...