Gå til innhold

Feber jente 2.5 år


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jente 2.5 år. Hoster og snørrer litt

 

Hadde feber igår, med litt symptomer. Varm I hele kroppen, litt sutrete, forøvrig god allmenntilstand. 

Skulle stelle henne til kvelden nå, kjente med hånda mi i panna hennes, helt normal temperatur. Kjente ellers på kroppen, normalt temperatur. Helt fin allmenntilstand, blid og fornøyd, men rektal temperatur viser 38,1. 

Hadde ikkje jeg sjekka nå, så hadde jo jeg sendt henne i barnehagen i morgen, da hun har ingen symptom? Hva er greia? 

Anonymkode: 3450e...d00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan ha feber uten symptomer på annen sykdom

Anonymkode: 0d780...43a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen min fungerte som normalt i den alderen med 40 i feber. Han hadde streptokokker med crp på 190 og spiste som normalt. Han løp rundt og lekte likevel. Kjentes ikke varm heller. Var alltid vanskelig å vite når han var syk.

Men det er ikke spesielt høy feber din har da. 0,1 er lite, og det er jo ikke rart du ikke klarte å kjenne det

Anonymkode: cae5a...e0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Temp er høyere på kvelden enn på morgenen. Ta tempen i morgen tidlig og hvis hun er feberfri, kan du sende henne i bhg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hosting og litt snørr er jo symptomer. Det kan være vanskelig å kjenne seg frem til 38,1. Det er jo ikke høy temperatur, selv om det er feber. Barn kan være i veldig god allmenntilstand og virke upåvirket av (selv høy) feber. Selv om temp. normalt er høyere om kvelden enn morgenen, er det fortsatt ikke normalt å ha feber om kvelden hvis man er frisk. Jeg hadde derfor holdt henne hjemme i morgen selv om hun er feberfri om morgenen. Har hun feber om kvelden, pleier den hos mine barn å øke på igjen utover dagen.

Anonymkode: db4c9...c7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...