GÃ¥ til innhold

Trondheims familier, del erfaringer med meg 😊


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvor i Trondheim synes du det er best å bo med barn, og hvorfor? 
Er det noen steder du absolutt ikke ville bodd eller anbefalt, og evt hvorfor? 

Anonymkode: c027d...72f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor gamle barn, og hva er viktig for dere i hverdagen? Vil dere ha nærhet til sentrum, sjøen eller marka? 

Anonymkode: d8b4a...9af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Hvor gamle barn, og hva er viktig for dere i hverdagen? Vil dere ha nærhet til sentrum, sjøen eller marka? 

Anonymkode: d8b4a...9af

Barneskolealder og barnehage. Vi har ikke noe spesifikt ønske, trives både med sjø og marka men det viktigste er gode skoler/barnehager, god bussforbindelse og trygghet for barna i nærmiljøet. 

Anonymkode: c027d...72f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holde dere langt unna kattem, Saupstad, Flatåsen og hele den siden av byen. Ranheim og Vikåsen er finne plasser gode og nye skoler. 

Anonymkode: e4747...bbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad i Bymarka. Så for meg er Sverresborg og Nyborg perfekt. Gode skoler, særlig på Nyborg. 
 

Ville holdt meg unna Lademoen, Kattem, Saupstad, Flatåsen.

Arbeidsvei er lurt p tenke på.

Anonymkode: c870b...80f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Hvor i Trondheim synes du det er best å bo med barn, og hvorfor? 
Er det noen steder du absolutt ikke ville bodd eller anbefalt, og evt hvorfor? 

Anonymkode: c027d...72f

 

Anonymkode: c870b...80f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Området rundt Nardo. 

Anonymkode: 2f5c3...747

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (23 timer siden):

Holde dere langt unna kattem, Saupstad, Flatåsen og hele den siden av byen. Ranheim og Vikåsen er finne plasser gode og nye skoler. 

Anonymkode: e4747...bbe

Hvorfor mener du det? Bor du der selv og trives ikke?

Anonymkode: db88d...05f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må du bo i Trondheim ville jeg valgt strøk med yngre mennesker /beboere. Gjerne med de fra kultur fra andre steder i landet. Ikke gamle mer etablerte strøk. Er svært skeptisk til trøndere på grunn av både kultir og historie.

Anonymkode: dbf89...bf2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (45 minutter siden):

Hvorfor mener du det? Bor du der selv og trives ikke?

Anonymkode: db88d...05f

Virkelig ikke holder meg langt unna. 

Anonymkode: e4747...bbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Må du bo i Trondheim ville jeg valgt strøk med yngre mennesker /beboere. Gjerne med de fra kultur fra andre steder i landet. Ikke gamle mer etablerte strøk. Er svært skeptisk til trøndere på grunn av både kultir og historie.

Anonymkode: dbf89...bf2

Snakk om å skjære alle trøndere under en Kam.....

Anonymkode: 23347...4bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (PÃ¥ 29.4.2024 den 22.21):

Holde dere langt unna kattem, Saupstad, Flatåsen og hele den siden av byen. Ranheim og Vikåsen er finne plasser gode og nye skoler. 

Anonymkode: e4747...bbe

Enig. Jeg ville heller ikke bodd på Nardo, Rosenborg, Tiller eller Heimdal. Selv om Saupstad, Katten og Flatåsen er de minst attraktive områdene.

Mine favorittområder er Lade, Strindheim. Hele Strindaområdet er fine områder. Lade har helt ny barne-og ungdomsskole med et flott idrettslag og masse idrettsanlegg og nær tilgang til skog og sjø. 

Anonymkode: ed232...970

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Snakk om å skjære alle trøndere under en Kam.....

Anonymkode: 23347...4bd

Trøndere har en tendens til å vise mer forakt ovenfor andre, og spesielt hvis noen skiller seg ut. På den positive siden så er de gode på fester da de vet å lage liv. Jeg tror Janteloven står sterkest blant trøndere, men nå trenger ikke Janteloven å være så feil alltid heller. Er du nedpå uten falsk fasade og ikke tror du er noe, så passer en med trøndere.

Anonymkode: dbf89...bf2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tiller er kjempeflott for barnefamilier! Masse natur rett utenfor døra, trygge gangveier, gode barnehager og skoler. Busstilbudet kunne vært bedre, men er ok. 

Anonymkode: be1a6...cd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (PÃ¥ 30.4.2024 den 21.56):

Må du bo i Trondheim ville jeg valgt strøk med yngre mennesker /beboere. Gjerne med de fra kultur fra andre steder i landet. Ikke gamle mer etablerte strøk. Er svært skeptisk til trøndere på grunn av både kultir og historie.

Anonymkode: dbf89...bf2

😂😂😂

Anonymkode: e8383...7a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strindaområdene er bra, ja. Steinan, Lohove, Angelltrøa, Moholt, Tyholt, Berg, Singsaker, Valentinlyst, Bromstad, Leangen og  Brundalen ville jeg ha anbefalt. 

Anonymkode: 5fcff...a1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Trøndere har en tendens til å vise mer forakt ovenfor andre, og spesielt hvis noen skiller seg ut. På den positive siden så er de gode på fester da de vet å lage liv. Jeg tror Janteloven står sterkest blant trøndere, men nå trenger ikke Janteloven å være så feil alltid heller. Er du nedpå uten falsk fasade og ikke tror du er noe, så passer en med trøndere.

Anonymkode: dbf89...bf2

Nå rører du fælt igjen RR. 

Anonymkode: a12c3...2a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (20 timer siden):

Enig. Jeg ville heller ikke bodd på Nardo, Rosenborg, Tiller eller Heimdal. Selv om Saupstad, Katten og Flatåsen er de minst attraktive områdene.

Mine favorittområder er Lade, Strindheim. Hele Strindaområdet er fine områder. Lade har helt ny barne-og ungdomsskole med et flott idrettslag og masse idrettsanlegg og nær tilgang til skog og sjø. 

Anonymkode: ed232...970

Hva er galt med Tiller? Bor ikke der selv, men svigers gjør og siden vi bor i en annen del av landet tilbringer vi mye tid der. Der er jo en god blanding av eneboliger og rekkehus, mye nybygging. Fine gangveier med skiløyper og akebakker om vinteren, korte avstander til barnehage og skole (kjenner ikke til kvaliteten her da), kort avstand til kjøpesenter. Litt baklengs kanskje om man ikke har bil, og som vestlending savner jeg utsikt, da det meste jo er ganske flatt. Men har alltid tenkt at jeg ville ikke hatt noe i mot å bo der. 

Anonymkode: a5dfe...601

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Hva er galt med Tiller? Bor ikke der selv, men svigers gjør og siden vi bor i en annen del av landet tilbringer vi mye tid der. Der er jo en god blanding av eneboliger og rekkehus, mye nybygging. Fine gangveier med skiløyper og akebakker om vinteren, korte avstander til barnehage og skole (kjenner ikke til kvaliteten her da), kort avstand til kjøpesenter. Litt baklengs kanskje om man ikke har bil, og som vestlending savner jeg utsikt, da det meste jo er ganske flatt. Men har alltid tenkt at jeg ville ikke hatt noe i mot å bo der. 

Anonymkode: a5dfe...601

Tiller er fint, og ser hyggelig ut, men har et ganske hardt miljø for de unge (ikke alle, selvsagt). Det skjer en del rundt City Syd og spesielt McDonalds. Mye bråk. 

Anonymkode: 5fcff...a1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Tiller er kjempeflott for barnefamilier! Masse natur rett utenfor døra, trygge gangveier, gode barnehager og skoler. Busstilbudet kunne vært bedre, men er ok. 

Anonymkode: be1a6...cd8

 

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Hva er galt med Tiller? Bor ikke der selv, men svigers gjør og siden vi bor i en annen del av landet tilbringer vi mye tid der. Der er jo en god blanding av eneboliger og rekkehus, mye nybygging. Fine gangveier med skiløyper og akebakker om vinteren, korte avstander til barnehage og skole (kjenner ikke til kvaliteten her da), kort avstand til kjøpesenter. Litt baklengs kanskje om man ikke har bil, og som vestlending savner jeg utsikt, da det meste jo er ganske flatt. Men har alltid tenkt at jeg ville ikke hatt noe i mot å bo der. 

Anonymkode: a5dfe...601

Hardt miljø i ungdommen. Mye bråk og uro.

Anonymkode: d8b4a...9af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Tiller er fint, og ser hyggelig ut, men har et ganske hardt miljø for de unge (ikke alle, selvsagt). Det skjer en del rundt City Syd og spesielt McDonalds. Mye bråk. 

Anonymkode: 5fcff...a1b

Ja, når du sier det så har jeg jo fått med meg at det skjer litt rundt City syd.

Anonymkode: a5dfe...601

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...