Gå til innhold

Hva ga dere til barna deres til 18 års dagen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

De fikk sertifikat pluss en liten gave på selve dagen. 

Anonymkode: 67f30...ed4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny iPhone😊Vi har også betalt førerkort på bil, og bil som hun disponerer.

Anonymkode: fafec...067

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Ny iPhone😊Vi har også betalt førerkort på bil, og bil som hun disponerer.

Anonymkode: fafec...067

Shit! Det er generøst!

Anonymkode: b691a...4af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Begge fikk ny iPhone og sertifikat. Dyr affære 😅

Anonymkode: b7570...46a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et familiesmykke og en jakke hun ønsket seg.

Anonymkode: 47aaa...02d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bil og en ring i hvitt gull med 3 diamanter 

Anonymkode: 273ce...67b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våre får førerkort, ikke som gave, men fordi vi tenker at det er noe man trenger i voksenlivet. I gave får de en reise med en av oss voksne. En var i New York en annen i London for å se Arsenal spille kamp. Nummer tre har noen år igjen, så vet ikke hva han velger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førerkort.

Vi mener også at dette er en del av allmennutdanningen når man bor litt utenfor sentrale østlandet, og noe som behøves i voksenlivet. Men de får ikke mer gave enn det lappen koster altså, det er svindyrt.

Til 20-års dagen har de to eldste, som er gutter, fått dress. De ønsket seg det, en skikkelig sort dress som brukes til alt fra 17.mai og nyttårsaften til begravelser og bryllup. Bare varieres med skjorte og slips etter anledning. Det er en gave de har i mange år.

Anonymkode: 0a248...572

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (21 timer siden):

Drivhus😁

Anonymkode: 181fa...99e

Jeg likte dette. Gi alle et drivhus på 18-årsdagen!  Lær og ta ansvar, samtidig lær dem å pleie og holde liv i levende vekster samtidig som de så godt ser resultater. Takk for den. Da vet jeg hva jeg skal gi.

Anonymkode: 46a8e...9b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Jeg likte dette. Gi alle et drivhus på 18-årsdagen!  Lær og ta ansvar, samtidig lær dem å pleie og holde liv i levende vekster samtidig som de så godt ser resultater. Takk for den. Da vet jeg hva jeg skal gi.

Anonymkode: 46a8e...9b2

Mine flyttet hjemmefra da de ble 19 de, for å studere, så det hadde blitt mye penger for en kort periode med bruk.

Kan ikke akkurat ta med seg et drivhus til studentleiligheten ;)

 

Anonymkode: 0a248...572

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Mine flyttet hjemmefra da de ble 19 de, for å studere, så det hadde blitt mye penger for en kort periode med bruk.

Kan ikke akkurat ta med seg et drivhus til studentleiligheten ;)

 

Anonymkode: 0a248...572

Et lite til innendørs bruk da?  Jeg elsket den ideen fordi det er så bra på mange måter 🙂

Anonymkode: 46a8e...9b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Et lite til innendørs bruk da?  Jeg elsket den ideen fordi det er så bra på mange måter 🙂

Anonymkode: 46a8e...9b2

Jada, enig i det, men det må jo passe mottageren også.

Her i huset hadde det passet som konfirmasjonsgave til jentungen, men ikke som 18 års gave til guttungen, aldri verden om han hadde dyrket tomater, vannet osv. Det hadde grodd igjen 🙈

Anonymkode: 0a248...572

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Jada, enig i det, men det må jo passe mottageren også.

Her i huset hadde det passet som konfirmasjonsgave til jentungen, men ikke som 18 års gave til guttungen, aldri verden om han hadde dyrket tomater, vannet osv. Det hadde grodd igjen 🙈

Anonymkode: 0a248...572

Og akkurat her er du inne på noe. Gutter må lære seg å holde liv i ting for at det skal bære frukter. Jeg leste om dette en gang. Gi en gutt en plante. Holder han liv i den så gi ham et dyr. Holder han liv i dette ved å beholde det og ta vare på det, så vil han bli en god partner og ikke minst god far. Det kreves noe å klare dette 🙂 Levende vesener må pleies og man må ta ansvar. Ikke minst ansvar.

Jeg ble kanskje litt dyp her, eller dum. Alt etter som du ser det, men jeg vet ihvertfall at jeg tror på det. Og det gjelder jo selvfølgelig mange jenter også. Så et drivhus blir det på min sønn! 

Anonymkode: 46a8e...9b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Familiesmykke og - sølvtøy, samt en bok med nedskrevet familiehistorie.

Anonymkode: 5be54...174

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...