Gå til innhold

Regnjakke som ikke er klam?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg tror egentlig ikke det finnes, men kanskje noen her har en likevel og vil dele merke og modell?

Med ikke klam, mener jeg at man kan ha den rett mot huden på armene fordi man bare har singlet el. under, eventuelt bare har BH under, uten at det kjennes ubehagelig og, ja, klamt. Jeg har prøvd på meg både allværsjakker og løpejakker, men synes det blir ubehagelig rett mot huden. I vinter har det ikke vært et problem fordi jeg har brukt tynn eller litt tykkere ulltrøye under regnjakken hvis det regner, men nå som det er varmere i været blir det fryktelig varmt. Jeg går mye turer i terrenget i godt tempo, så jeg blir ofte varm og svett oppover, men kan bli kald nedover hvis det blåser også, så det er greit med vanntett (og vindtett) jakke på regnværsdager. Men finnes det noen tynne regnjakker som faktisk føles behagelig mot huden?

Anonymkode: 12312...30c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

https://www.sportmann.no/dame/klaer/jakker/finse-2-0-2-lags-anorakk-fersken?att=NDA=

Veldig fornøyd med denne jakken. Sykler til å fra jobb hver dag, i skikkelig vestlandsvær, har syklet flere ganger i skikkelig pøsregn men ikke blitt våt gjennom med denne jakken , har og brukt jakker i mer "regntøystoff" , men da har jeg blitt våt gjennom, så den holder skikkelig godt, er ikke klam, og tørker veldig raskt . 

Anonymkode: fd3f5...e9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (14 timer siden):

https://www.sportmann.no/dame/klaer/jakker/finse-2-0-2-lags-anorakk-fersken?att=NDA=

Veldig fornøyd med denne jakken. Sykler til å fra jobb hver dag, i skikkelig vestlandsvær, har syklet flere ganger i skikkelig pøsregn men ikke blitt våt gjennom med denne jakken , har og brukt jakker i mer "regntøystoff" , men da har jeg blitt våt gjennom, så den holder skikkelig godt, er ikke klam, og tørker veldig raskt . 

Anonymkode: fd3f5...e9a

Den var veldig fin, men virker litt varm nå i sommerhalvåret. Jeg trenger en som kan brukes de dagene det er 10-12 grader +, men regner og eventuelt blåser, og bare ha en singlet eller sports-BH under.

HI

Anonymkode: 12312...30c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad i BRGN. Helt vanntette kåper, som ikke kjennes klamme overhodet. Men de har så vidt jeg vet bare penere kåper, ikke treningsjakker. 

Anonymkode: deed1...8d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele poenget med en regnjakke er at den skal være tett. Da blir det klamt hvis du svetter og ikke har på noe tøy som absorberer fuktigheten. 
 

hvis du blir varm oppover og kald nedover, så tar du med deg en tynn trøye du kan ta på deg på toppen. 

Anonymkode: d8bbc...364

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bergans ,husker ikkje kva modellen hette 

Anonymkode: 194a9...b70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (På 30.4.2024 den 7.39):

Den var veldig fin, men virker litt varm nå i sommerhalvåret. Jeg trenger en som kan brukes de dagene det er 10-12 grader +, men regner og eventuelt blåser, og bare ha en singlet eller sports-BH under.

HI

Anonymkode: 12312...30c

Den er ikke så varm egentlig, veldig tynt og lett stoff 😊. Men den kan være upraktisk siden det er anorakk. Bor i Rogaland, så er ikke de varmeste sommeren her. Men når det er skikkelig sommervær, så blir det sikkert varm og klamt 😉

Anonymkode: fd3f5...e9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Hele poenget med en regnjakke er at den skal være tett. Da blir det klamt hvis du svetter og ikke har på noe tøy som absorberer fuktigheten. 
 

hvis du blir varm oppover og kald nedover, så tar du med deg en tynn trøye du kan ta på deg på toppen. 

Anonymkode: d8bbc...364

Ja, det er det jeg også egentlig tenker, at de er jo laget for å holde en tørr og er derfor tette. Jeg pleier å gå uten sekk eller liknende, så hadde helst ikke lyst å bære med noe, og med bare trøye vil jeg jo bli våt uansett. 

HI

Anonymkode: 12312...30c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Ja, det er det jeg også egentlig tenker, at de er jo laget for å holde en tørr og er derfor tette. Jeg pleier å gå uten sekk eller liknende, så hadde helst ikke lyst å bære med noe, og med bare trøye vil jeg jo bli våt uansett. 

HI

Anonymkode: 12312...30c

Men gjør det så mye om du blir våt på treningstur da? Har du på en tynn ulltrøye så holder du deg varm uansett. 

Anonymkode: e1887...823

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Men gjør det så mye om du blir våt på treningstur da? Har du på en tynn ulltrøye så holder du deg varm uansett. 

Anonymkode: e1887...823

Det er egentlig ikke treningstur i seg selv, bare gåtur med hunden, men jeg holder godt tempo og det er en del bakker/fjell slik at jeg da blir varm og svett oppover. Bruker vel rundt 70 minutter og går nesten hver dag, i all slags vær. Jeg må i så fall finne noe til mobiltelefonen, sånn at den ikke blir våt, men godt mulig ulltrøye er nok, selv om jeg tror det kan bli kaldt på toppen og nedover igjen hvis det blåser litt og ligger rundt 10-12 grader. 

HI

Anonymkode: 12312...30c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemmer også for twentyfour, den som var linka til. Jeg har både den gamle modellen anorakk og den nye i jakke. Jakka er bedre i fht å ikke bli klam, og helt kurant på tur nå 

Anonymkode: 5f8af...d9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Jeg stemmer også for twentyfour, den som var linka til. Jeg har både den gamle modellen anorakk og den nye i jakke. Jakka er bedre i fht å ikke bli klam, og helt kurant på tur nå 

Anonymkode: 5f8af...d9b

Det kom opp veldig mange modeller når jeg søkte etter bare jakke, kan du skrive hvilken modell du har? https://www.sportmann.no/search/?term=Twentyfour jakke

HI

Anonymkode: 12312...30c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en sånn Norrøna goretex-jakke med glidelåser i sidene sånn at du kan åpne under armene, for eksempel. Min jakke er mange år gammel, men jeg hadde lett etter noe liknende om jeg var deg. 

Anonymkode: 5a2dd...5c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (41 minutter siden):

Ja, det er det jeg også egentlig tenker, at de er jo laget for å holde en tørr og er derfor tette. Jeg pleier å gå uten sekk eller liknende, så hadde helst ikke lyst å bære med noe, og med bare trøye vil jeg jo bli våt uansett. 

HI

Anonymkode: 12312...30c

Du pakker en lett trøye i lomma på jakka. Der tar virkelig minimalt med plass!

Jeg bruker superlett sommerull. Pakket sammen merker man ikke at den er i lomma engang.

ofte bruker jeg er magebelte eller drikkebelte da. Jeg trenger uansett er sted å legge telefon, bilnøkler, eventuelt drikke og næring. Og tørt skift MÅ jeg ha på toppen, evt når jeg kommer til bilen, uavhengig om det regner eller ikke. 

Anonymkode: d8bbc...364

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Det kom opp veldig mange modeller når jeg søkte etter bare jakke, kan du skrive hvilken modell du har? https://www.sportmann.no/search/?term=Twentyfour jakke

HI

Anonymkode: 12312...30c

Ja selvsagt. Glemte meg. Det er denne https://www.sportmann.no/dame/klaer/jakker/twentyfour-finse-2-0-jakke-rd

nøyaktig samme som den anorakken bare jakke :)

Anonymkode: 5f8af...d9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før i tiden brukte de oljet eller vokset skinn til regntøy. Det fungerte helt ypperlig! Men det er selvfølgelig mye billigere å produsere noe i plastikk.

Anonymkode: 2e631...7f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta av pelskragen på hetten, så blir den mer vårlig og ikke så høstjakke 😊

Anonymkode: fd3f5...e9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...