Gå til innhold

Nedsatt karakter på grunn av krenking. Er det greit?

Anbefalte innlegg

*Miss Marple* skrev (10 minutter siden):

Jeg tror ikke du kjenner NOEN lærere når du kan komme med slikt vås!

Til og med min mor er lærer. Så dette «våset» som min mor også ville sagt er ikke ubegrunnet. 

Anonymkode: f7962...e51

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (42 minutter siden):

Til og med min mor er lærer. Så dette «våset» som min mor også ville sagt er ikke ubegrunnet. 

Anonymkode: f7962...e51

Utrolig stusselig å ha så lite respekt for seg selv, eget yrke og kollegaer.

Anonymkode: 93943...35e

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Jeg har jobbet på skole i mange år, og aldri opplevd at rektor har blandet seg i faglige vurderinger. I en sak som dette er det naturlig at en annen lærer tar en gjennomgang og så diskuterer seg frem til endelig karakter sammen med faglærer. 

Så her tror jeg rett og slett ikke på deg, hi. 

Anonymkode: 1c8da...113

Jeg kjenner rektor da. Det kan kanskje ligge noe der?

Anonymkode: 47a59...198

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Hvis dette er sant, så gjør det det jo enda verre.

Nei. Vi er ikke omgangsvenner. Men vi har mange møter. Har et barn til på samme skole med spesielle behov, så det er mye møter. Var i møte der på tirsdag, og da sa hun og avdelingsleder fra. Hvem som har snakket med lærer av dem aner jeg ikke. Men tok det for gitt at det bar rektor i og med at hun kom med tilbakemeldingen 

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Nei. Vi er ikke omgangsvenner. Men vi har mange møter. Har et barn til på samme skole med spesielle behov, så det er mye møter. Var i møte der på tirsdag, og da sa hun og avdelingsleder fra. Hvem som har snakket med lærer av dem aner jeg ikke. Men tok det for gitt at det bar rektor i og med at hun kom med tilbakemeldingen 

Dette blir for dumt. Det er ikke sånn at rektor eller avdelingsleder bare «snakker med lærer», så går eleven fra 4 til 6. I så fall står det dårligere til med norsk skole enn først fryktet.

Anonymkode: 48919...a28

Annonse

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Okay, da avslørte du deg i alle fall selv. Du juger så det renner. 

Anonymkode: bfa98...6b3

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Dette blir for dumt. Det er ikke sånn at rektor eller avdelingsleder bare «snakker med lærer», så går eleven fra 4 til 6. I så fall står det dårligere til med norsk skole enn først fryktet.

Jeg vet ikke. Det er jo ikke jeg som har sendt klagen heller. Jeg bare antok, og det var jo en blemme tydeligvis. 

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Okay, da avslørte du deg i alle fall selv. Du juger så det renner. 

Anonymkode: bfa98...6b3

Det der blir bare for dumt..

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Jeg vet ikke. Det er jo ikke jeg som har sendt klagen heller. Jeg bare antok, og det var jo en blemme tydeligvis. 

Så «noen» har «snakket med lærer», og eleven gikk fra 4 til 6? Sure thing 😆

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Du antok at hun gikk fra 4 til 6 i karakter fordi du kjenner rektor privat. hører du ikke selv hvoran det høres ut?

Jeg tror sjelden jeg har sett en tråd her inne med flere ufine kommentarer. Først hagler det inn med nedlatende og krenkende kommentarer om datterens prestasjon, og nå fortsetter det med påstander om løgn og latterligjøring av Ts. 

Voksne folk og mødre dette...

Anonym bruker skrev (50 minutter siden):

Jeg kjenner rektor da. Det kan kanskje ligge noe der?

Er dette en bygdeskole med 7 elever? 

Enten så lyver du eller så er både lærer og rektor skremmende inkompetent. 

ReneRene skrev (6 minutter siden):

Jeg tror sjelden jeg har sett en tråd her inne med flere ufine kommentarer. Først hagler det inn med nedlatende og krenkende kommentarer om datterens prestasjon, og nå fortsetter det med påstander om løgn og latterligjøring av Ts. 

Voksne folk og mødre dette...

Er det noen her inne, som ikke har en eneste grunn til å sitte på sin høye hest, så er det deg.

Annonse

Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Så «noen» har «snakket med lærer», og eleven gikk fra 4 til 6? Sure thing 😆

Nei. Datteren min klaget selv

Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Jeg har jobbet på skole i mange år, og aldri opplevd at rektor har blandet seg i faglige vurderinger. I en sak som dette er det naturlig at en annen lærer tar en gjennomgang og så diskuterer seg frem til endelig karakter sammen med faglærer. 

Så her tror jeg rett og slett ikke på deg, hi. 

Men dette er ikke faglig vurdering. Det er vel naturlig at rektor er involvert ved praktisering av skolens regelverk? 

Anonymkode: 0d179...756

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Men dette er ikke faglig vurdering. Det er vel naturlig at rektor er involvert ved praktisering av skolens regelverk? 

Anonymkode: 0d179...756

Da skulle hn jammen fått nok å gjøre! Om klagen ikke hadde blitt tatt til etterretning og hi ville tatt det videre, da kunne rektor blitt inkludert. Hi gjorde den tabben å trekke historien for langt siden alle som har jobbet i skoleverket skjønner at oppdateringen ikke er reell. Flaut for hi, men det er bare å riste det av seg. Og takke for anonymiteten. 

Anonym bruker skrev (43 minutter siden):

Da skulle hn jammen fått nok å gjøre! Om klagen ikke hadde blitt tatt til etterretning og hi ville tatt det videre, da kunne rektor blitt inkludert. Hi gjorde den tabben å trekke historien for langt siden alle som har jobbet i skoleverket skjønner at oppdateringen ikke er reell. Flaut for hi, men det er bare å riste det av seg. Og takke for anonymiteten. 

Ja, for det er jo veldig nødvendig å sitte og tulle med sånne ting (ironi). Av alle ting jeg aldri hadde brukt tiden min på

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det har vært klart og tydelig fra første innlegg at det er datteren som har sendt inn klagen, ikke noen andre. At det skotter litt på leseforståelsen for enkelte her inne, er jo ikke noe nytt. 

Anonymkode: 807e9...e95

*skorter 

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

*skorter 

Hvorfor tror du det er hvorvidt det er mor eller eleven som har klaget på karakteren det er folk reagerer på? Det har jo ikke vært tema i det hele tatt. Det er DETTE som er usannsynlig:

«… så klarte ikke lærer forsvare hva som er krenking etter at rektor tok gjennomgang. Karakter er blitt endret til 6 på oppgaven»

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...