Gå til innhold

Hvor lang tid bruker dere på å gå opp til preikestolen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg ser det står estimert 4 timer, eller to timer opp. Jeg mener at vi brukte godt under en time opp fra den turisthytta, men kan det stemme?

Anonymkode: 7715a...175

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aldri vært der, men erfaringen min er at man godt kan kutte tidsberegningen i to, selv med halvstore barn som turfølge. Det må være min oldemor som er tidsreferansen på disse turbeskrivelsene.

Anonymkode: 4b06e...996

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Aldri vært der, men erfaringen min er at man godt kan kutte tidsberegningen i to, selv med halvstore barn som turfølge. Det må være min oldemor som er tidsreferansen på disse turbeskrivelsene.

Anonymkode: 4b06e...996

Haha, jeg har samme erfaring. Har en turløype i nærområdet mitt som står beskrevet som en tur på 2 timer. Jeg går den 4-6 dager i uken og bruker litt over en time. Rett nok går jeg litt fort, men selv en familie med barn klarer den på under 1,5 time.

Anonymkode: 2606b...f6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk der mye før vi fikk barn, nå har vi ikke vært der på 8 år, men tror vi pleide å bruke rundt 2 timer totalt. Rekorden et 20 minutter, så det kan godt stemme at dere brukte under en time 😊.

Anonymkode: 6a069...2a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok brukt timesvis, men tidsberegningen er vel svært ofte satt høyt. Jeg aner jo egentlig ikke hvor lang tid jeg ville brukt, Prekestolen ligger utenfor min geografi. 

Anonymkode: ae461...5a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med spreke barn som lett holder følge med voksne tar det en time opp og en time ned ca, i vanlig tur-tempo. 

Anonymkode: dd5a2...d6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De mener ikke til og hjem da? Altså 2 timer til, og 2 timer hjem? 4 t tilsammen. 

Anonymkode: e75d0...704

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

De mener ikke til og hjem da? Altså 2 timer til, og 2 timer hjem? 4 t tilsammen. 

Anonymkode: e75d0...704

Det er jo det som står i hi…

Anonymkode: 097e0...f30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi brukte ca 1 time og ti minutt. Vi gikk bare, men uten pauser. Kunne nok ha klart det under den tiden, men når man går eller løper på et sted man ikke har vært før, så er det ikke godt å vite hvor mye krefter man skal bruke i forhold til hvor lang tid man har igjen, eller hvordan terrenget er. Man skal jo også tilbake, det er derfor litt greit å holde litt tilbake på energien 🙂 

Endret av Sommerkroppen 2029
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde sikkert brukt den tiden det står. Jeg liker å få med meg ting. Så jeg kan stoppe opp for å finne ut hvilken blomst jeg ser, eller en utsikt, eller andre ting underveis. Jeg går ikke noe sted bare for å komme meg til målet. Broren min og kjæresten brukte litt over en time

Anonymkode: 83025...d55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (59 minutter siden):

Jeg hadde sikkert brukt den tiden det står. Jeg liker å få med meg ting. Så jeg kan stoppe opp for å finne ut hvilken blomst jeg ser, eller en utsikt, eller andre ting underveis. Jeg går ikke noe sted bare for å komme meg til målet. Broren min og kjæresten brukte litt over en time

Anonymkode: 83025...d55

Tidsestimater på turer er beregnet uten pauser. Det er jo helt umulig å vite hvor mye pauser folk tar og hvor lenge de vil se på utsikten, blomster osv. kondis, antall barn, størrelsen på turfølge, været, føre og temperaturen den dagen osv er blant noen av faktorene som bestemmer hvor lang tid en tur tar. Er det 0 grader og stien glatt, tar det lenger tid enn om det er 15 grader og sol.

Hvis man bruker ut.no/DNT som guide, er tidsestimatet beregnet ut fra en voksen person i alminnelig god form, med en sekk på 10 kg på ryggen. personlig bruker jeg ofte kortere tid enn estimert på turer opp til en halv dag - mye fordi jeg da ikke går med tung sekk. Går jeg heldagsturer, eller flere dagsetapper etterhverandre, bruker jeg ofte lenger tid enn estimert. Både fordi jeg går saktere med tung sekk og fordi jeg må legge inn mange pauser.

HI; vi brukte ca 1 time og 20 min opp til Preikestolen. Da gikk vi ikke spesielt fort. Jeg kunne nok gått turen kjappere, men når du går et sted første gang så er det vanskelig å beregne hvor bratt og strevsomt turen er. Personlig synes jeg turen var lettere enn forventet.

Anonymkode: 0c656...7e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre. Jeg var ganske sikker på tiden vi brukte, men det er noen år siden nå. Og når det stod oppgitt så lang tid så begynte jeg å tvile på om jeg kunne huske riktig 🙈 Jeg mener på at en i turfølget hadde et hårete mål om å bruke en halvtime opp, men da streika jeg😝

Anonymkode: 7715a...175

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...