Gå til innhold

Søndag=avreisedag for barna. Aldri lett 😥


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Barna bytter hjem på søndagen. I dag måtte gutten på 9 være med en kamerat fordi hvis ikke var det ei veke til neste gang. Merkelig egentlig, i og med at eksmann og jeg bor 10 min å gå fra hverandre og denne kameraten bor og midt mellom. Gutten er mye ute her og har besøk av flere venner her. Hos faren er det lite besøk og han har kun lag med søskenbarn i nabohuset og familie. Ikke får han ha med venner heim fra skolen heller. Kjenner det litt frustrerende, men så kan jeg vel ikke legge meg opp dette. Men reagerer når han sier at nå er det ei veke til han kan være med kameraten igjen. 🤔

Anonymkode: ef7ca...6ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Barna bytter hjem på søndagen. I dag måtte gutten på 9 være med en kamerat fordi hvis ikke var det ei veke til neste gang. Merkelig egentlig, i og med at eksmann og jeg bor 10 min å gå fra hverandre og denne kameraten bor og midt mellom. Gutten er mye ute her og har besøk av flere venner her. Hos faren er det lite besøk og han har kun lag med søskenbarn i nabohuset og familie. Ikke får han ha med venner heim fra skolen heller. Kjenner det litt frustrerende, men så kan jeg vel ikke legge meg opp dette. Men reagerer når han sier at nå er det ei veke til han kan være med kameraten igjen. 🤔

Anonymkode: ef7ca...6ec

Klart du kan legge deg opp i det. For at 50-50 skal være optimalt må det være ca likt hos begge samværsforeldre. Man kan rett og slett ikke nekte en 9-åring det sosiale med venner. Helt ok å ikke orke besøk hver dag etc, men at ungen ikke engang får gå ut for å henge med venner er veldig merkelig.

Anonymkode: 88a84...fa2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Klart du kan legge deg opp i det. For at 50-50 skal være optimalt må det være ca likt hos begge samværsforeldre. Man kan rett og slett ikke nekte en 9-åring det sosiale med venner. Helt ok å ikke orke besøk hver dag etc, men at ungen ikke engang får gå ut for å henge med venner er veldig merkelig.

Anonymkode: 88a84...fa2

Eg trur han får lov å møtes ute. Men vil ikke. Sjelden han får lov å ha folk inne. Han tørr liksom ikke spør får eg inntrykk av. På fredagen før de skal bytte kan han ringe tll meg og spør om den eller den kan være med heim fra skolen på mandag. Og det samme med ting som er ødelagt, f eks sykkelen hans. Tørr ikke spørre om hjelp til å fikse den. Kjeder ramla av en gang rett før bytte, den kveila seg inn i hjulet. Gutten hadde ikke brukt sykkelen hele den uka fordi den var jo ødelagt sa han...det endte med at jeg tok sykkelen med bort til faren til en annen kamerat for å få hjelp uka etterpå.

Anonymkode: ef7ca...6ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Eg trur han får lov å møtes ute. Men vil ikke. Sjelden han får lov å ha folk inne. Han tørr liksom ikke spør får eg inntrykk av. På fredagen før de skal bytte kan han ringe tll meg og spør om den eller den kan være med heim fra skolen på mandag. Og det samme med ting som er ødelagt, f eks sykkelen hans. Tørr ikke spørre om hjelp til å fikse den. Kjeder ramla av en gang rett før bytte, den kveila seg inn i hjulet. Gutten hadde ikke brukt sykkelen hele den uka fordi den var jo ødelagt sa han...det endte med at jeg tok sykkelen med bort til faren til en annen kamerat for å få hjelp uka etterpå.

Anonymkode: ef7ca...6ec

Akkurat det med sykkelen synes jeg det er rart du forventer at han skal fikse. Den ble ødelagt hos deg og det var såpass vanskelig å fikse at du heller ikke klarte det selv.

Anonymkode: 9243f...050

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (37 minutter siden):

Akkurat det med sykkelen synes jeg det er rart du forventer at han skal fikse. Den ble ødelagt hos deg og det var såpass vanskelig å fikse at du heller ikke klarte det selv.

Anonymkode: 9243f...050

Nei, men der er far og onkel og farfar er tilgjengelig i nabohusa🤷

Anonymkode: ef7ca...6ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Eg trur han får lov å møtes ute. Men vil ikke. Sjelden han får lov å ha folk inne. Han tørr liksom ikke spør får eg inntrykk av. På fredagen før de skal bytte kan han ringe tll meg og spør om den eller den kan være med heim fra skolen på mandag. Og det samme med ting som er ødelagt, f eks sykkelen hans. Tørr ikke spørre om hjelp til å fikse den. Kjeder ramla av en gang rett før bytte, den kveila seg inn i hjulet. Gutten hadde ikke brukt sykkelen hele den uka fordi den var jo ødelagt sa han...det endte med at jeg tok sykkelen med bort til faren til en annen kamerat for å få hjelp uka etterpå.

Anonymkode: ef7ca...6ec

Du kan selvfølgelig ikke legge deg opp i om gutten får ha med kamerater hjem til far. Hvis de kan møtes ute og gutten selv ikke vil det då er det først og fremst set du kan jobbe med - trygge han på å møte kamerater ute. Og han møter de vel på skolen også?

En sykkel som blir ødelagt hos deg før bytte bør jo du ta ansvar for. Er kjede som har hopper av kunne jo du og gutten forsøkt å fikse sammen?

det høres ut som kommunikasjon er den store utfordringen her. Hverken du eller gutten kommuniserer med far? Hvis du synes enkelte  ting ift guttens fungering er vanskelig så bør du ta det opp med far. 

Anonymkode: 5a48f...a51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Nei, men der er far og onkel og farfar er tilgjengelig i nabohusa🤷

Anonymkode: ef7ca...6ec

Hvorfor spurte du ikke far om han kunne fikse den da?

Anonymkode: d19f2...5b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis gutten kun er ute og inne med venner rundt deres hus, så må du finne ut hvorfor han ikke tør eller vil gå lengre bort eller være hos andre å leke. Det er ikke alle som like å ha åpne hus for venner av barna, og mange vil at de skal være ute. Hvis du bekymrer deg for noe hos faren, så må du jo ringe eller gå bort til ham for å snakke med ham?   

Anonymkode: d2f46...f21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Du kan selvfølgelig ikke legge deg opp i om gutten får ha med kamerater hjem til far. Hvis de kan møtes ute og gutten selv ikke vil det då er det først og fremst set du kan jobbe med - trygge han på å møte kamerater ute. Og han møter de vel på skolen også?

En sykkel som blir ødelagt hos deg før bytte bør jo du ta ansvar for. Er kjede som har hopper av kunne jo du og gutten forsøkt å fikse sammen?

det høres ut som kommunikasjon er den store utfordringen her. Hverken du eller gutten kommuniserer med far? Hvis du synes enkelte  ting ift guttens fungering er vanskelig så bør du ta det opp med far. 

Anonymkode: 5a48f...a51

Men dette skjedde fredag rett før vi skulle kjøre til mormor. Da vi kom hjem søndag ettermiddag var det rett til far. Spurte om han kunne spør far om å se på det, men han tørr ikke. Det synes jeg er merkelig 🤔 

Anonymkode: ef7ca...6ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Men dette skjedde fredag rett før vi skulle kjøre til mormor. Da vi kom hjem søndag ettermiddag var det rett til far. Spurte om han kunne spør far om å se på det, men han tørr ikke. Det synes jeg er merkelig 🤔 

Anonymkode: ef7ca...6ec

Og du har ikke spurt om hvorfor han ikke tørr å spørre?

Anonymkode: d19f2...5b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Og du har ikke spurt om hvorfor han ikke tørr å spørre?

Anonymkode: d19f2...5b7

Og her kommer den klassiske «la oss vri problemstillingen til å handle om at det er hi som er problemet…»

Anonymkode: 565fe...024

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Og her kommer den klassiske «la oss vri problemstillingen til å handle om at det er hi som er problemet…»

Anonymkode: 565fe...024

Ar barnet tydeligvis er redd for faren og at mamma ignorerer det burde være problemet her.

Anonymkode: d19f2...5b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ar barnet tydeligvis er redd for faren og at mamma ignorerer det burde være problemet her.

Anonymkode: d19f2...5b7

Hun ignorerer det jo ikke. Hun lufter det her inne, trolig for å få synspunkt, og blir - ikke sjokkerende - møtt med kritiske spørsmål.

Anonymkode: 565fe...024

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har aldri vært fan av 50/50 delingen. Det er mer stress for barna og de blir mer urolige og sliter mer med seg sel av det, spesielt hvis foreldrene ikke samarbeider og har det likt hos begge. Her må dere sette dere ned sammen og ta en skikkelig prat. Dere voksne. Hva er det som gjør at barnet er slik som du sier hos faren? Har du litt for slakke regler og hos han så blir det for hardt igjen? Komunikasjon mellom dere, og hvis ikke dere får til en god løsningen så ville jeg gått å endret samværet til noe som er bedre for barnet. Ha en plass han kan kalle hjemmet sitt ikke bo i en koffert og være slik utrygge

Anonymkode: bc932...fea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...